Název: Name: | Handley Page H.P.52 Hampden Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Handley Page H.P.52 Hampden Mk.I | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.194R Handley Page Ltd., Radlett DD.02.1940-DD.MM.194R The English Electric Co. Ltd., Preston DD.08.1940-DD.MM.194R Canadian Associated Aircraft Ltd., Longueuil / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1938-DD.MM.194R série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 453 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.06.1936 | |
Osádka: Crew: | 4-5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5343 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8508 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9525 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21.080 m | |
Délka: Length: | 16.330 m | |
Výška: Height: | 4.550 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 62.06 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 135,911 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus XVIII vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 720 kW (978 k), trvalý výkon 623 kW (847 k) v h= 2 590 m a nouzový bojový výkon po dobu 5 min 720 kW (978 k) v h= 3 960 m. Vrtule trojlistá a konstantní rychlostí otáček typu de Havilland. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 973 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 426.5 km/h v 4724 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 349.2 km/h v 4572 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,92 min do 4572 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6919 m | |
Dolet: Range: | 1400 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3202.6 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přídi, 1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v přídi, 1x zdvojný pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti a 1x zdvojný pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v střelišti pod trupem. Maximální pumový náklad v pumovnici: 1 814 kg | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Profile Publications, The Henley Page Hampden, Number 58, Two Shillings, Profile Publications Ltd., P.O. Box 26 1a North Street, Leatherhead, Surrey, Printed by Hills & Lacy Ltd., London and Watford. http://www.airwar.ru/enc/bww2/hampden.html www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=233 www.aviastar.org |
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Hampden-Mk-I-t6595#15186Verze : 2
Schlange
MOD
Handley Page Hampden Mk.I (F-EA, sériové číslo P1333) z výzbroje 49. perutě. Letoun byl ztracen v noci ze 16. na 17. srpna 1940 při britském pokusu bombardovat německé zařízení petrochemického průmyslu v Merseburgu. Pilot F/Sgt M. Stetton s letounem nouzově přistál v Nizozemsku a byl spolu se zbytkem své osádky zajat
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Handley Page |
Typ letounu | Handley Page Hampden Mk.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | P1333 |
Taktické označení / imatrikulace | FoEA |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 49. peruť RAF |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.08.1940 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Hampden-Mk-I-t6595#388986Verze : 0
ICE
MOD
Reklama
Handley Page Hampden Mk.I
Zdroj: http://wmilitary.neurok.ru a další
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Hampden-Mk-I-t6595#110312Verze : 3
Aubi
MOD
Podvesovanie bômb do bombovnice v trupe. Okrem klasických bômb do celkovej hmotnosti 4000 lb (1.814 kg) mohol Hampden niesť v bombovnici aj torpédo, prípadne námorné míny.
Aviation Archive, Medium Bombers of World War 2, Issue 31
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Handley Page Hampden Mk.I |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Handley-Page-Hampden-Mk-I-t6595#572979Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.