Blackburn Roc Mk.I

     
Název:
Name:
Blackburn Roc Mk.I Blackburn Roc Mk.I
Originální název:
Original Name:
Blackburn Roc Mk.I
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.06.1940 Boulton Paul Aircraft, Ltd., Wolverhampton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.06.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
136
První vzlet:
Maiden Flight:
23.12.1938
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2778 kg 6124 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3606 kg 7950 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3992 kg 8801 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14.020 m 46ft
Délka:
Length:
10.850 m 35 7in
Výška:
Height:
3.680 m 12 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
28.80 m2 310 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
125,208 kg/m2 25.64 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Perseus XII vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 619 kW při 2 650 ot/min a 675 kW při 2 750 ot/min v h= 1 980 m.
Vrtule třílistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu typu de Havilland.
Bristol Perseus XII, nine-cylinder air-coled radial engine rated 830 hp at 2,650 rpm for take-off and
905 hp at 2,750 rpm at 6,500 ft,
driving a three-blade de Havilland variable-pitch metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
358.9 km/h v 3048 m 223 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
217.3 km/h v 1981 m 135 mph in 6500 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7.6 m/s 1500 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5486 m 18000 ft
Dolet:
Range:
772.5 km 480 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1303.6 km 810 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pohyblivý kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm ve hřbetní věži Boulton Paul Type A Mk.II s 600 náboji pro každý.


Pumový náklad:
1x 113kg.
Four flexible 0.303 inch Browning Mk.II machine-guns in the Boulton Paul Type A Mk.II upper turret, 600 rpg


Bomb load:
One 250 lb bomb.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jackson, A. J. Blackburn Aircraft since 1909. Putnam Aeronautical Books, London 1968. ISBN 0-370-00053-6.
Thetford, Owen. British Naval Aircraft since 1912. Naval Institute Press, Annopolis 1991, ISBN 1-55750-076-2.
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5.
http://www.aviastar.org/air/england/black_roc.php
http://www.airwar.ru/enc/fww2/b25roc.html

Blackburn Roc Mk.I -


Blackburn Roc Mk.I -


Blackburn Roc Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Roc-Mk-I-t6579#15153 Verze : 3
.
Blackburn Roc Mk.I - Roc Mk. 1 L3118 byl dodán na letiště DOnibristle 9. listopadu 1939. V  dubnu a květnu 1940 sloužil u 806. squadrony. V červnu  téhož roku jej získala druholiniová 759. squadrona FAA. U ní se do srpna 1940 vyskytoval na letišti Eastleigh v  zachycené podobě.  Zbarvení bylo standardní (Extra Dark Sea Grey, Dark Slate Grey, Sky Grey) s pozdějším provedením rozhraní barev na trupu (posunulo se níže). Na bocích trupu se nacházely výsostné znaky typu A1 (ty byly oficiálně používány na tomto místě od června 1940). Na horní ploše křídla byly umístěny obvyklé znaky typu B, zatímco spodní plocha křídla nesla znaky typu A. Přes celou výšku kýlovky byly aplikovány červené, bí1é a modré pruhy. Tento doplňek výsostného označení se na letounech objevoval od května 1940. Na zadní části boků trupu se nacházely individuální označení letounu u jednotky (písmeno O) a sériové číslo.
Roc L3118 sloužil k druholiniovým úkolům u několika útvarů až do 13. dubna 1944, kdy byl ztracen při havárii (využívala jej tehdy 791. squadrona).

Roc Mk. 1 L3118 byl dodán na letiště DOnibristle 9. listopadu 1939. V dubnu a květnu 1940 sloužil u 806. squadrony. V červnu téhož roku jej získala druholiniová 759. squadrona FAA. U ní se do srpna 1940 vyskytoval na letišti Eastleigh v zachycené podobě. Zbarvení bylo standardní (Extra Dark Sea Grey, Dark Slate Grey, Sky Grey) s pozdějším provedením rozhraní barev na trupu (posunulo se níže). Na bocích trupu se nacházely výsostné znaky typu A1 (ty byly oficiálně používány na tomto místě od června 1940). Na horní ploše křídla byly umístěny obvyklé znaky typu B, zatímco spodní plocha křídla nesla znaky typu A. Přes celou výšku kýlovky byly aplikovány červené, bí1é a modré pruhy. Tento doplňek výsostného označení se na letounech objevoval od května 1940. Na zadní části boků trupu se nacházely individuální označení letounu u jednotky (písmeno "O") a sériové číslo.
Roc L3118 sloužil k druholiniovým úkolům u několika útvarů až do 13. dubna 1944, kdy byl ztracen při havárii (využívala jej tehdy 791. squadrona).
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Roc-Mk-I-t6579#504514 Verze : 0
Fotky jsou z tohoto serveru
Blackburn Roc Mk.I -


Blackburn Roc Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Blackburn-Roc-Mk-I-t6579#25254 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více