Armstrong Whitworth A.W.38 Whitley Mk.I

     
Název:
Name:
Armstrong Whitworth Whitley Mk.I Armstrong Whitworth Whitley Mk.I
Originální název:
Original Name:
Armstrong Whitworth Whitley Mk.I
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.MM.193R Sir W. G. Armstrong Whitworth Aircraft Ltd, Baginton
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.193R série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
34
První vzlet:
Maiden Flight:
17.04.1936
Osádka:
Crew:
5
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6475 kg 14275 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8777 kg 19350 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9825 kg 21660 lb
Rozpětí:
Wingspan:
25.600 m 84 ft
Délka:
Length:
21.110 m 69ft 3in
Výška:
Height:
4.570 m 15
Plocha křídla:
Wing Area:
105.63 m2 1137 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
83,092 kg/m2 17.02 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Tiger IX vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 593 kW.
Vrtule trojlisté s nastavitelným úhlem náběhu.
Armstrong Siddeley Tiger IX fourteen-cylinder air-cooled two-row redial engine rated at 795 hp,
driving a three-blade variable-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2360 l
600 l v pomovných nádržích v trupové pumivnici
519 UK gal
132 gal auxiliary tanks in the fuselage bomb-bay
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
309 km/h v 2134 m 192 mph in 7000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
257.5 km/h v 4877 m 160 mph in 16000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
3.8 m/s 750 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
27,4 min do 4572 m 27,4 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5852 m 19200 ft
Dolet:
Range:
2011.7 km 1250 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v přední manuálně ovládané střelecké věži Armstrong Whitworth a
1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v zadní manuálně ovládané střelecké věži Armstrong Whitworth

Pumový náklad: 1 575 kg pum ve dvou pumovnicích v trupu a v křídlech.
One flexible 0.303in Vickers K machine-gun in the Armstrong Whitworth manually operated nose turret and
one flexible 0.303in Vickers K machine-gun in the Armstrong Whitworth manually operated tail turret.

Bomb load: 3,360 lb of bombs in two bays in the fuselage and in wing cells.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7
Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5
Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5
URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-A-W-38-Whitley-Mk-I-t6567#15128 Verze : 0
Armstrong Whitworth A.W.38 Whitley Mk.I (K7183), první sériový kus
Armstrong Whitworth A.W.38 Whitley Mk.I - http://1000aircraftphotos.com/APS/2117.htm

http://1000aircraftphotos.com/APS/2117.htm
URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-A-W-38-Whitley-Mk-I-t6567#194098 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více