Název: Name: | Berijev Be-2 | Beriev Be-2 |
Originální název: Original Name: | Бериев Бе-2 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1938 Taganrožský letecký závod č. 31 G. Dimitrova, Taganrog | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 (některé prameny uvádějí až 300) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | Vzlet pomocí katapultu a přistání na hladině | Take-off using a catapult and landing on the water |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1800 kg | 3968 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2486 kg | 5481 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2626 kg | 5789 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | 36ft 1in |
Délka: Length: | 8,670 m | 28ft 5,33in |
Výška: Height: | 4,500 m | 14ft 9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,30 m2 | 315.38 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 84,846 kg/m2 | 17.38 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25 (licenční výroba Wright R-1820-F3) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 525,9 kW (715 k). Vrtule dvoulistá. | Shvetcov M-25 (licence-built Wright R-1820-F3) nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 705 hp for nominal power, driving a two blade propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 540 l | 118.75 UK gallons (142.65 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 277 km/h v 2000 m | 172.1 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 250 km/h v 2000 m | 155.3 mph in 6562 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,2 m/s | 826.8 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20,0 min do 5000 m | 20,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6600 m | 21654 ft |
Dolet: Range: | 620 km | 385.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 800 km | 497.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet PV-1 ráže 7,62 mm (záhy nahrazeny kulomety ŠKAS ráže 7,62 mm v horním křídle a 1 pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm pro pozorovatele. Pumový náklad: 2x puma FAB-100 (s přetížením) | Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns and one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun for observer. Bomb load: Two 220 lb bombs Type FAB-100. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | KOR-1 přišel jako náhrada za německé Heinkely HD-55, jejich tvůrcem byl Georgij Michajlovič Berijev. Letoun měl od samého začátku značné problémy se stabilitou na mořské hladině, trpěl na přehřívání motoru a byl náročný na údržbu, bohužel, nic jiného nebylo a tak byl přijat do výzbroje sovětského loďstva. Po krátkou dobu operoval z katapultů křižníků Maxim Gorkij, Krasnyj Kavkaz, Kirov a Vorošilov. Tyto lodě nebyly dosti dlouho vybaveny katapulty. | The Be-2 was an all-metal biplane floatplane, with two open cockpits in tandem for the pilot and observer. The wings were braced, but designed to be folded back for storage on a warship. The float arrangement consisted of a large central float, with two smaller floats on the wings. From the very beginning, Be-2 had a problems with stability on the water while taxiing and design exhibited and serious handling difficulties and maintenance problems. However, due to the lack of a suitable alternative, the design was placed into production. |
Zdroje: Sources: | Enzo Angelucci, Paolo Matricardi, World War II Airplanes Volume 2,1976 Б. Л. Симаков, Самолеты страны Советов. 1917-1970 http://www.aviastar.org/air/russia/be-2.php http://www.airwar.ru/enc/sww2/be2.html unipages.ru http://aviarmor.net/aww2/aircraft/ussr/be-2.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Berijev Be-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Berijev Be-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Berijev Be-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Berijev Be-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Berijev Be-2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |