Název: Name: | T-64A model 1969 | |
Originální název: Original Name: | Т-64А образца 1969 | |
Kategorie: Category: | hlavní bojový tank | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1969-DD.MM.1972 Charkovský závod dopravního strojírenství V. A. Malyševa, Charkov / | |
Období výroby: Production Period: | DD.DD.1969-DD.MM.1972 (výroba ďalších modifikácií do roku 1981) | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1964 Objekt 434 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 36000 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 8948 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 6428 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3415 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2154 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 500 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 540 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0,08 MPa | |
Pancéřování: Armour: | 80 mm + 105 mm + 20 mm (predok trupu) 80 mm (boky trupu) 50 mm + 330 mm + 200 mm (predok veže) | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 5TDF | |
Výkon: Power: | 514,85 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | mechanické, planetové, 7 rýchlostí vpred, 1 vzad | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 60,5 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 40 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 600 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 30 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 30 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,85 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | 11) m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 1 x 125 mm kanón D-81T (2A-26), 37 nábojov, stabilizátor 2E-23 Sireň, optický periskopický zameriavač TPD-43B (od roku 1971 TPD-2-1) | |
Vedlejší: Secondary: | 1 x 7,62 mm guľomet PKT (6P7), spriahnutý, 2000 nábojov dymový generátor TDA | |
Uživatelské státy: User States: | Modernizované tanky vo výzbroji: | |
Poznámka: Note: | Rádiostanica R-123 (R-123M) 1) s prípravou do 5 m (súprava na hlboké brodenie) | |
Zdroje: Sources: | M. Sajenko: Istoria sozdania T-64; Mir Modelej No. 2 / 2000 |
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-64A-model-1969-t6519#403352Verze : 0
buko1
MOD
T-64A - výrobné modifikácie sériových vozidiel:
T-64A model 1967 - overovacia séria
T-64A model 1969 - prvý sériový model, oproti overovacej sérii došlo k presunu zariadenia na hlboké brodenie na zadnú časť veže (transportná poloha), na ľavej strane veže inštalované schránky AT-1, doplnené samozahlbovacie zariadenie. Od roku 1971 bol došlo k zmene diaľkomeru (TPD-2-49), nočného zameriavač (TPN-1-49-23) a rádiostanice (R-123M)
T-64A model 1972 - na veliteľskej vežičke tanku inštalovaný diaľkovo ovládaným protilietadlavý guľomet kalibru 12,7 mm NSVT so zásobou 300 nábojov a zameriavačom PZU-5. Doplnené tlmiče pojazdových kolies (2 na každú stranu podvozku). Od januára 1973 dochádza k zmene prístroja nočného videnia TVBO-2BM u vodiča je nahradený prístrojom TVN-4PA a prístroj nočného videnia VNM u strelca je nahradený prístrojom TNP-165A. Tank dostal kotviace body k inštalácii trala KMT-6. Od roku 1973 dochádza k zmenám aj v systéme varovania pred radiáciou a v protipožiarnom systéme (EEC11 je nahradený modernejším EEC11-2), ľavá predná nádrž je vybavená novým odstredivým palivovým čerpadlom BCN-1.
T-64A model 1975 - úprava panciera veže – bola doplnené korundové plnidlo. Zmeny nastali aj v systéme automatu nabíjania, ktorý bol doplnený o indikátory počtu nábojov aj na stanovisko veliteľa tanku. Od novembra 1974 je do sériových tankov montovaný kanón D-81TM (2A46-1) so stabilizátorom 2E28M2, od roku 1975 sú nad pravým blatníkom umiestnené ploché doplnkové nádrže paliva miesto skriniek s náhradnými dielmi (tie sa presunuli do skrinky na zadnej časti veže). Hlaveň vybavená termoobalom, motor 5TDF má doriešenú možnosť používať viac palív (naftu, benzín A-72 a letecký petrolej TS-1).
T-64A model 1981 - tank vybavený dymovými granátmi 902B a protikumulatívnymi krytmi trupu, časť tankov je sériovo vybavená laserovým diaľkomerom TKD-K-1.
T-64A model 1985 - v rámci generálnych opráv sú tanky vybavené dynamickou ochranou Kontakt, dochádza k zmenám rádiostaníc (na R-173).
M. Sajenko: Istoria sozdania T-64; Mir Modelej No. 2 / 2000
http://ru.wikipedia.org/wiki/
T-64A model 1967 - overovacia séria
T-64A model 1969 - prvý sériový model, oproti overovacej sérii došlo k presunu zariadenia na hlboké brodenie na zadnú časť veže (transportná poloha), na ľavej strane veže inštalované schránky AT-1, doplnené samozahlbovacie zariadenie. Od roku 1971 bol došlo k zmene diaľkomeru (TPD-2-49), nočného zameriavač (TPN-1-49-23) a rádiostanice (R-123M)
T-64A model 1972 - na veliteľskej vežičke tanku inštalovaný diaľkovo ovládaným protilietadlavý guľomet kalibru 12,7 mm NSVT so zásobou 300 nábojov a zameriavačom PZU-5. Doplnené tlmiče pojazdových kolies (2 na každú stranu podvozku). Od januára 1973 dochádza k zmene prístroja nočného videnia TVBO-2BM u vodiča je nahradený prístrojom TVN-4PA a prístroj nočného videnia VNM u strelca je nahradený prístrojom TNP-165A. Tank dostal kotviace body k inštalácii trala KMT-6. Od roku 1973 dochádza k zmenám aj v systéme varovania pred radiáciou a v protipožiarnom systéme (EEC11 je nahradený modernejším EEC11-2), ľavá predná nádrž je vybavená novým odstredivým palivovým čerpadlom BCN-1.
T-64A model 1975 - úprava panciera veže – bola doplnené korundové plnidlo. Zmeny nastali aj v systéme automatu nabíjania, ktorý bol doplnený o indikátory počtu nábojov aj na stanovisko veliteľa tanku. Od novembra 1974 je do sériových tankov montovaný kanón D-81TM (2A46-1) so stabilizátorom 2E28M2, od roku 1975 sú nad pravým blatníkom umiestnené ploché doplnkové nádrže paliva miesto skriniek s náhradnými dielmi (tie sa presunuli do skrinky na zadnej časti veže). Hlaveň vybavená termoobalom, motor 5TDF má doriešenú možnosť používať viac palív (naftu, benzín A-72 a letecký petrolej TS-1).
T-64A model 1981 - tank vybavený dymovými granátmi 902B a protikumulatívnymi krytmi trupu, časť tankov je sériovo vybavená laserovým diaľkomerom TKD-K-1.
T-64A model 1985 - v rámci generálnych opráv sú tanky vybavené dynamickou ochranou Kontakt, dochádza k zmenám rádiostaníc (na R-173).
M. Sajenko: Istoria sozdania T-64; Mir Modelej No. 2 / 2000
http://ru.wikipedia.org/wiki/
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-64A-model-1969-t6519#403376Verze : 0
buko1
MOD
Nákres T-64A
![]()
![]()
![]()
![]()
(www.armyrecognition.com)




(www.armyrecognition.com)
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-64A-model-1969-t6519#158070Verze : 0
buko1
MOD
.
T-64A model 1972 po generální opravě na Ukrajině.
Nápis na boku hlavně: Im.(eni) Geroja Radjanskogo Sojuzu M.K.Volkova (In the name of Hero of the Soviet Union M.K. Volkov)
Období | Rusko-ukrajinská válka [2014-RRRR] |
Typ stroje | SOV - T-64A model 1969 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
T-64A model 1972 po generální opravě na Ukrajině.
Nápis na boku hlavně: Im.(eni) Geroja Radjanskogo Sojuzu M.K.Volkova (In the name of Hero of the Soviet Union M.K. Volkov)
URL : https://www.valka.cz/SOV-T-64A-model-1969-t6519#547298Verze : 0
ICE
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.