Název: Name: | Junkers Jumo 205 C | Junkers Jumo 205 C |
Originální název: Original Name: | Junkers Jumo 205 C | |
Kategorie: Category: | řadový motor | in-line engine |
Výrobce: Producer: | Junkers Motorenwerke AG, Dessau | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1934 | |
Použití: Use: | Blohm & Voss BV 138 B-0 Blohm & Voss Ha 139 B Blohm & Voss BV 222 C-13 Dornier Do 18 C a E Dornier Do 26 A Junkers Ju 86 C-1 Junkers Ju 86 D-1 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 6 | |
Hmotnost: Weight: | 570 kg | 1257 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1943 mm | 6ft 4,5in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 600 mm | 1ft 11,62in |
Celková výška: Overall Height: | 1325 mm | 4ft 4,17in |
Vrtání: Bore: | 105 mm | 4,13in |
Zdvih: Stroke: | 2x 160 mm | 2x 6,3in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 16,6 l | 1012.99 cu in |
Palivo: Fuel: | Nafta | Diesel |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | vstřikování paliva | Fuel injection |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 17,0 : 1 | 17,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování: jednostupňovým mechanickým kompresorem (Spülgebläse) | Superchaged: single-stage single-speed blower (Spülgebläse) |
Chlazení: Cooling: | Kapalinové | Liquid-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 441,3 kW při 2200 ot/min | 591.8 bhp at 2200 rpm |
Poznámka: Note: | 441,3 kW (600 k) při 2 200 ot/min při vzletu 375,1 kW (500 k) při 2 100 ot/min v h= 3 000 m nominální. Motor byl dvoudobý šestiválec, v každém válci byly dva protiběžné písty. Tato neobvyklá konstrukce si vyžadovala dva klikové hřídele (jeden nahoře a jeden dole), oba byly spojené a roztáčely společnou hnací hřídel. Spalovací prostor byl uprostřed válců, zde byly čtyři vstřikovací trysky pro každý válec. Motor nebyl příliš spolehlivý a trpěl značnými vibracemi. | Power output: 591.8 hp at 2,200 rpm for take-off 493.2 hp at 2,100 rpm at 9,843 ft for cruise power. Six-cylinder twelve-piston liquid-cooled opposed piston inline two-stroke diesel engine. This unusual configuration required two crankshafts, one at the bottom of the cylinder block and the other at the top, geared together. The pistons moved towards each other during the operating cycle. |
Zdroje: Sources: | http://www.oocities.org/hjunkers/ju_jumo205_a1.htm http://www.enginehistory.org/Diesels/CH4.pdf http://www.dundee.ac.uk/museum/mecheng/3001.htm dl.dropboxusercontent.com archiv autora |