Kawaniši N1K1 15-Ši Kjófú (2. - 8. prototyp)
Kawanishi N1K1 15-Shi Kyōfū (2nd to 8th prototype) / 15試 水上战斗机「强风」
Název: Name: | Kawaniši N1K1 | |
Originální název: Original Name: | 15試 川西N1K1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1942-DD.07.1943 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1942-DD.07.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8 (prototypy a předsériové letouny) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2640 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3800 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | |
Délka: Length: | 10,589 m | |
Výška: Height: | 4,780 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 151,49 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4C Kasei 13 (Ha-32-13), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 074 kW (1 460 k), 1 044 kW (1 420 k) v h= 2 000 m, 956 kW (1 300 k) v h= 6 000 m. Vrtule trojlistá, kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 660 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 489 km/h v 5700 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 4000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,2 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10600 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1710 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm v křídlech a 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem. Pumový náklad: 2x 30 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 René J. Francillon Ph.D., Kawanishi Kyofu, Shiden and Shiden Kai Variants, Aircraft in Profile No.213, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1971 Famous Airplanes of the World, No.53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, 1995-7, Bunrin-Do Co. Ltd., Japan L+K 25/1981, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi N1K Kyofu https://www.combinedfleet.com/ijna/n1k.htm https://www.airwar.ru/enc/fww2/n1k.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-15-Si-Kjofu-2-8-prototyp-t65117#232025Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.