Název: Name: | Kawaniši N1K1 15-Ši | |
Originální název: Original Name: | 15試川西N1K1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.05.1942 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-06.05.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (1. prototyp / 1st prototype) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.05.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2590 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3810 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | |
Délka: Length: | 10,589 m | |
Výška: Height: | 4,780 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 162,13 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4D Kasei 14 (Ha-32-14), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 074 kW (1 460 k), 1 030 kW (1 400 k) v h= 2 700 m a 927 kW (1 260 k) v h= 6 100 m. Vrtule dvoulisté protiběžné s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 100 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 660 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 482 km/h v 6000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 351 km/h v 4000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,53 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10560 m | |
Dolet: Range: | 1060 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1970 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm v křídlech 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem Pumový náklad: 2x 30 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 René J. Francillon Ph.D., Kawanishi Kyofu, Shiden and Shiden Kai Variants, Aircraft in Profile No.213, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1971 Famous Airplanes of the World, No.53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, 1995-7, Bunrin-Do Co. Ltd., Japan L+K 25/1981, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi N1K Kyofu http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1k.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-15-Si-Kjofu-t65116#232024Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie prvního prototypu během zkoušek
* U prototypu byla použita ještě jedna konstrukční zajímavost : Nafukovací vyrovnávací plováky. Tedy jejich horní část se nafoukla před přistáním. Toto řešení bylo použito ke snížení aerodynamického odporu. Od druhého prototypu již nebyly "nafukovací" plováky použity.
* U prototypu byla použita ještě jedna konstrukční zajímavost : Nafukovací vyrovnávací plováky. Tedy jejich horní část se nafoukla před přistáním. Toto řešení bylo použito ke snížení aerodynamického odporu. Od druhého prototypu již nebyly "nafukovací" plováky použity.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-15-Si-Kjofu-t65116#232028Verze : 0
Vláďa
MOD
Nákresy: pohled z boku a motor s protiběžnými vrtulemi
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-15-Si-Kjofu-t65116#232027Verze : 0
Vláďa
MOD
Barevné schéma
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-15-Si-Kjofu-t65116#232029Verze : 0
Vláďa
MOD
Prameny:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X.
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
René J. Francillon Ph.D., Kawanishi Kyofu, Shiden and Shiden Kai Variants, Aircraft in Profile No.213, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1971
Famous Airplanes of the World, No.53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, 1995-7, Bunrin-Do Co. Ltd., Japan
L+K 25/1981, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi N1K Kyofu
ASAHI JOURNAL Volume 1.4., Kyofu / Shiden / Shiden-Kai, rok 1993
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k.htm
www.daveswarbirds.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1k.html
archiv autora
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X.
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
René J. Francillon Ph.D., Kawanishi Kyofu, Shiden and Shiden Kai Variants, Aircraft in Profile No.213, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1971
Famous Airplanes of the World, No.53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, 1995-7, Bunrin-Do Co. Ltd., Japan
L+K 25/1981, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi N1K Kyofu
ASAHI JOURNAL Volume 1.4., Kyofu / Shiden / Shiden-Kai, rok 1993
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k.htm
www.daveswarbirds.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1k.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-15-Si-Kjofu-t65116#232030Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.