Název: Name: | Kawaniši N1K1 11 Kjófu | Kawanishi N1K1 11 Kyōfū |
Originální název: Original Name: | 水上戦闘機「強風」 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.03.1944 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.03.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 88 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1943 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2752 kg | 6067 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3500 kg | 7716 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3712 kg | 8184 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 10,589 m | 34ft 8,88in |
Výška: Height: | 4,750 m | 15ft 7in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | 252.95 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 148,90 kg/m2 | 30.5 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4E Kasei 15 (Ha-33-15), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 125 kW (1 530 k), 1 030 kW (1 400 k) v h= 2 600 m a 941 kW (1 280 k) v h= 6 000 m (stroje poslední série). Vrtule trojlistá, kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm. | Mitsubishi MK4E Kasei 15 (Ha-33-15) fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,509 hp for take-off, 1,381 hp at 8,530 ft and 1,261 hp at 19,685 ft (late production aircraft), driving a three-blade metal propeller of the diameter 10ft 2in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 660 l + 160 l v přídavné nádrži. | 145 UK gallons and 35 UK gallons in drop tank. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 500 km/h v 5700 m | 310.7 mph in 18701 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 365 km/h v 4000 m | 226.8 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 15,17 m/s | 2986.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,4 min do 5000 m | 5,4 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 1440 km | 894.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2170 km | 1348.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm v křídlech s 60 granáty pro každý a 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem s 500 náboji pro každý. Pumový náklad: 2x 30 kg pumy. | Two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 1 cannons in wing-mounted, 60 rpg and two fixed forward-firing 0.312 inch Type 97 machine-guns in a fuselage-mounted, 500 rpg. Bomb load: Up to 132 lbs (two 66 lb bombs). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 川西 水上战斗机「强风」- Kawaniši Suidžó sento-ki Kjófú - Stíhací hydroplán Kawaniši Kjófú. 強風 - Kjófú - Mocný vítr Spojenecké kódové jméno: Rex | 川西 水上战斗机「强风」- Kawanishi Suijō sentō-ki Kyōfū - Kawanishi fighter seaplane Kyōfū. 強風 - Kyōfū - "Strong wind" Allied Code Name: "Rex" |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 René J. Francillon Ph.D., Kawanishi Kyofu, Shiden and Shiden Kai Variants, Aircraft in Profile No.213, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1971 Famous Airplanes of the World, No.53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, 1995-7, Bunrin-Do Co. Ltd., Japan L+K 25/1981, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi N1K Kyofu http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1k.html archiv autora |