Název: Name: | Aiči H9A1 13-Ši | Aichi H9A1 13-Shi |
Originální název: Original Name: | 试作練習飛行艇 试13 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1940 | |
Osádka: Crew: | 5 - 8 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5140 kg | 11332 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7000 kg | 15432 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7560 kg | 16667 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21,000 m | 68ft 10,76in |
Délka: Length: | 16,950 m | 55ft 7,32in |
Výška: Height: | 5,540 m | 17ft 2,68in |
Plocha křídla: Wing Area: | 58,62 m2 | 630.98 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 119,41 kg/m2 | 24.46 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 41 Kai 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 455 kW (710 k) a 574 kW (780 k) v h= 3 000 m. Vrtule trojlisté, kovové s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 950 mm. | Nakajima Kotobuki 41 Kai 2 nine-cylinder air-cooled radials engine rated at 700 hp for take-off and 769 hp at 9,514 ft, driving a two-blade wooden fixed-pitch propellers of the diameter 9ft 8,14in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 836 l | 624 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 324 km/h v 3000 m | 201.3 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 241 km/h v 1000 m | 149.8 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4,75 m/s | 935 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,4 min do 3000 m | 10,4 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6650 m | 21818 ft |
Dolet: Range: | ? km | ? mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2150 km | 1335.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm (1x v předním střelišti a 1x v horním střelišti) Pumová zátěž: 2x 250 kg pum nebo hlubinné nálože. | One flexible hand-held 0.303 inch Type 92 machine-gun in an open bow position and in an open dorsal position. Bomb load: Up to 1,102 lb of bombs or depth-charges. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 试作练习飞行艇 试13 - Nišiki renšú hikótei 13-Ši - Experimentální cvičný létající člun 13-Ši (AM-21) | 试作练习飞行艇 试13 - Nishiki renshú hikótei 13-Shi- Navy Experimental Training Flying Boat 13-Shi (AM-21) |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, Reprinted 1990, ISBN 0-87021-313-X Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Putnam Aeronautical Books, rok 1990, ISBN 1557505632 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski: Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 L+K 7/1994, Letadla 1939-45, Aichi H9A http://www.samoloty.ow.pl/str235.htm http://www.combinedfleet.com/ijna/h9a.htm archiv autora |