Main Menu
User Menu

Kawaniši G9K1 17-Ši

Kawanishi G9K1 17-Shi / 川西 G9K1 17试・陆上攻击机

     
Název:
Name:
Kawaniši G9K1 17-šI
Originální název:
Original Name:
17试陆上攻击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pouze projekt / Project only
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
8850 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
13500 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
16000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
21,600 m
Délka:
Length:
15,000 m
Výška:
Height:
6,070 m
Plocha křídla:
Wing Area:
64,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
210,94 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši MK10B, vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 765 kW (2 400 k).
Vrtule čtyřlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 500 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 800 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
605 km/h v 7600 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,25 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11200 m
Dolet:
Range:
5500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm
Pumový náklad: do 800 kg nebo torpédo
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
17试陆上攻击机 - Experimentální námořní útočný letoun pro pozemní základny 17-Ši


Tento projekt představoval letoun, který měl nahradit slavnou Betty, od začátku bylo počítáno s účinnou pasivní ochranou palivových nádrží i prostor pro osádku.
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-G9K1-17-Si-t64996#231697Verze : 0
MOD
Kawanishi G9K1


Historie:
Velení japonského námořního letectva (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) v roce 1942 sestavilo technické specifikace 17-Shi, ve kterých zformulovalo své požadavky na nový těžký bombardér pro pozemní základny. V tomto roce již konstrukční tým společnosti 三菱重工業株式会社- Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki Kaisha pracoval na svém projektu G7M1, ten byl odpovědí na starší specifikace 16-Shi. Nové specifikace byly předloženy další společnosti 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha, tento výrobce měl značné zkušenosti se stavbou velkých čtyřmotorových létajících člunů a brzy zde vzniká nový projekt s továrním označením K-100. Konstruktéři nový těžký bombardér navrhli jako dvoumotorový letoun se čtyřčlennou osádkou. Námořnictvo tomuto projektu přidělilo označení G9K1 17-Shi. Projekt byl předložen k posouzení technickému oddělení Kaigun Kōkū Hombu, toto oddělení se s projektem podrobně seznámilo a následně zastavilo veškeré další práce na tomto projektu, kritizována byla nedostatečná obranná výzbroj (tři kanóny ráže 20 mm) a malá nosnost letounu. Zcela jistě se na zastavení prací podepsalo rozhodnutí o zrušení vývoje motoru MK10B, se kterými bylo počítáno pro pohon letounu.
Po zastavení prací na projektu byly sestaveny a vydány specifikace 18-Shi a na jejich základě vzniká těžký bombardér Nakajima G8N1, který konečně splnil představy námořnictva.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-G9K1-17-Si-t64996#231735Verze : 1
MOD
www.aviarmor.net

Kawaniši G9K1 17-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-G9K1-17-Si-t64996#574635Verze : 0
MOD