Název: Name: | Kawaniši G9K1 17-šI | |
Originální název: Original Name: | 17试陆上攻击机 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt / Project only | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8850 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13500 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 16000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21,600 m | |
Délka: Length: | 15,000 m | |
Výška: Height: | 6,070 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 64,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 210,94 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši MK10B, vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 765 kW (2 400 k). Vrtule čtyřlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 4 500 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 800 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 605 km/h v 7600 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,25 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11200 m | |
Dolet: Range: | 5500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kanón Type 99 Model 2 ráže 20 mm Pumový náklad: do 800 kg nebo torpédo | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | 17试陆上攻击机 - Experimentální námořní útočný letoun pro pozemní základny 17-Ši Tento projekt představoval letoun, který měl nahradit slavnou Betty, od začátku bylo počítáno s účinnou pasivní ochranou palivových nádrží i prostor pro osádku. | |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-G9K1-17-Si-t64996#231697Verze : 0
Vláďa
MOD
Kawanishi G9K1
Historie:
Velení japonského námořního letectva (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) v roce 1942 sestavilo technické specifikace 17-Shi, ve kterých zformulovalo své požadavky na nový těžký bombardér pro pozemní základny. V tomto roce již konstrukční tým společnosti 三菱重工業株式会社- Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki Kaisha pracoval na svém projektu G7M1, ten byl odpovědí na starší specifikace 16-Shi. Nové specifikace byly předloženy další společnosti 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha, tento výrobce měl značné zkušenosti se stavbou velkých čtyřmotorových létajících člunů a brzy zde vzniká nový projekt s továrním označením K-100. Konstruktéři nový těžký bombardér navrhli jako dvoumotorový letoun se čtyřčlennou osádkou. Námořnictvo tomuto projektu přidělilo označení G9K1 17-Shi. Projekt byl předložen k posouzení technickému oddělení Kaigun Kōkū Hombu, toto oddělení se s projektem podrobně seznámilo a následně zastavilo veškeré další práce na tomto projektu, kritizována byla nedostatečná obranná výzbroj (tři kanóny ráže 20 mm) a malá nosnost letounu. Zcela jistě se na zastavení prací podepsalo rozhodnutí o zrušení vývoje motoru MK10B, se kterými bylo počítáno pro pohon letounu.
Po zastavení prací na projektu byly sestaveny a vydány specifikace 18-Shi a na jejich základě vzniká těžký bombardér Nakajima G8N1, který konečně splnil představy námořnictva.
Historie:
Velení japonského námořního letectva (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) v roce 1942 sestavilo technické specifikace 17-Shi, ve kterých zformulovalo své požadavky na nový těžký bombardér pro pozemní základny. V tomto roce již konstrukční tým společnosti 三菱重工業株式会社- Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki Kaisha pracoval na svém projektu G7M1, ten byl odpovědí na starší specifikace 16-Shi. Nové specifikace byly předloženy další společnosti 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha, tento výrobce měl značné zkušenosti se stavbou velkých čtyřmotorových létajících člunů a brzy zde vzniká nový projekt s továrním označením K-100. Konstruktéři nový těžký bombardér navrhli jako dvoumotorový letoun se čtyřčlennou osádkou. Námořnictvo tomuto projektu přidělilo označení G9K1 17-Shi. Projekt byl předložen k posouzení technickému oddělení Kaigun Kōkū Hombu, toto oddělení se s projektem podrobně seznámilo a následně zastavilo veškeré další práce na tomto projektu, kritizována byla nedostatečná obranná výzbroj (tři kanóny ráže 20 mm) a malá nosnost letounu. Zcela jistě se na zastavení prací podepsalo rozhodnutí o zrušení vývoje motoru MK10B, se kterými bylo počítáno pro pohon letounu.
Po zastavení prací na projektu byly sestaveny a vydány specifikace 18-Shi a na jejich základě vzniká těžký bombardér Nakajima G8N1, který konečně splnil představy námořnictva.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-G9K1-17-Si-t64996#231735Verze : 1
Vláďa
MOD
www.aviarmor.net
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawaniši G9K1 17-Ši |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-G9K1-17-Si-t64996#574635Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.