Kawaniši K8K1 11

Kawanishi K8K1 Model 11 / 零式水上初歩练习机 (K8K1)
     
Název:
Name:
Kawaniši K8K1 model 11 Kawanishi K8K1 Model 11
Originální název:
Original Name:
零式水上初歩练习机
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1940-DD.MM.1940 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1940-DD.MM.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
12
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
728 kg 1605 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
991 kg 2185 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,500 m 31ft 2,01in
Délka:
Length:
7,750 m 25ft 5,12in
Výška:
Height:
3,400 m 11ft 1,86in
Plocha křídla:
Wing Area:
24,00 m2 258.342 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,64 kg/m2 8.53 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Džimpu 2, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o výkonu 96 kW (130 k).
Vrtule dvoulistá, dřevěná, nestavitelná o průměru 2 400 mm
Gasuden Jimpu 2 seven-cylinder air-cooled radial engine, power output 128 hp,
driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller of the diameter 7ft 10,5in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
120 l 26.4 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185 km/h v 0 m 115 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
120.7 km/h v ? m 75 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,67 min do 3000 m 15,67 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
3490 m 11450 ft
Dolet:
Range:
510 km 316.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
零式水上初歩练习机 - Námořní plovákový letoun pro základní výcvik typ 0 model 11


Letová vytrvalost: 4,6 h


Historie letounu - následující příspěvek.
零式水上初歩练习机 - Navy Type 0 Model 11 Primary Trainer Seaplane


Endurance: 4 hours 36 minutes


In 1937, the Navy placed orders with Nippi, Watanabe and Kawanishi for a 12-Shi Primary Seaplane Trainer to be powered by a 130hp Jimpu engine as replacement for the Navy Type 90 Primary Seaplane Trainer. There was little latitude in design concept, therefore all three entries were almost the same in
appearance and performance.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982.
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#231337 Verze : 0
Stručná historie:


Námořní letectvo potřebovalo v polovině třicátých let minulého století nahradit zastarávající cvičný plovákový letoun pro základní výcvik Jokosuka K4Y1 (typ 90). V roce 1937 vydalo specifikace 12-Ši, v těchto specifikacích byly také formulovány technické požadavky na cvičný hydroplán (Japonci nerozdělovali plovákové letouny a létající čluny). Do soutěže se přihlásily celkem tři společnosti Nippi, Watanabe a Kawaniši. Kawaniši zahájila konstrukční práce v květnu 1937 a první prototyp byl dokončen a zalétán 6. července 1938.
Všechny tři konstrukční kanceláře musely dodržet specifikacemi stanovené podmínky a tak se stalo, že si byly všechny tři plovákové letouny velmi podobné a to jak vzhledově, tak i výkonově.


Po zkouškách, které trvaly tři měsíce vyhlásilo Kaigun Koku Hombu vítěze soutěže - stal se jím Kawaniši K8K1, které byl do výzbroje přijato v červnu 1940 jako Námořní hydroplán pro základní výcvik typ 0 model 11, nebo zkráceně K8K1 11. Před zařazením do výzbroje byl výrobce nucen provést drobné aerodynamické úpravy ovládacích ploch.
Počátkem roku 1940 se rozeběhla malosériová výroba a po dvanácti takto vyrobených letadlech, byla výroba ukončena, tou dobou byl již hromadně vyráběn cvičný plovákový letoun Typ 93 - zkráceně Jokosuka K5Y, ve spojeneckém kódu známý jako Willow (Vrba).


Použité prameny uvedeny v posledním příspěvku.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#414283 Verze : 0
...a fotografie
Kawaniši K8K1 11 -


Kawaniši K8K1 11 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#231339 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Kawaniši K8K1 11 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#231338 Verze : 0
Zdroje:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo, 1982http://www.skynet-1.com/navy/03.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K8K1-11-t64909#231340 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více