Douglas A-17/DB-8
přehled verzí
Douglas A-17* - 110 ks, motor Pratt & Whitney R-1535-11, pevný podvozek
Douglas A-17A* - 129 ks,motor Pratt & Whitney R-1535-13, zatahovací podvozek
Douglas A-17AS* - 2 ks, neozbrojené kurýrní letouny
Douglas DB-8A-1 - 1 prototyp a 103 sériových B 5 postavených ve Švédsku, motor Bristol Mercury XXIV, pevný podvozek
Douglas DB-8A-2 - 30 ks pro Argentinu, motor Wright R-1820-G3, pevný podvozek
Douglas DB-8A-3P - 10 ks pro Peru, motor Wright GR-1820-G103, zatahovací podvozek
Douglas DB-8A-3N - 18 ks pro Nizozemí, motor Pratt & Whitney R-1830-S3CG, zatahovací podvozek
Douglas DB-8A-4 - 15ks pro Irák, motor Wright GR-1820-G103, zatahovací podvozek
Douglas DB-8A-5/A-33 - 36 ks pro Norsko, motor Wright GR-1820-G205A (880kW/1200 k), zatahovací podvozek
Douglas Nomad - 93 strojů A-17A upravených pro dodávku do Francie (32 ks) a Británie (61 ks), do Francie již žádný nedorazil a Britové své stroje používali jen k cvičným a pomocným úkolům, část poslali do Kanady a JAR
*pozn: letun navrhl J. Northop a jeho firma ho do roku 1937, kdy ji koupil a zrušil Douglas, vyráběla, stroj je též označován jako Northop A-17
Prameny:
L+K 22/91
http://home.att.net/~jbaugher4/a17.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_A-17
přehled verzí
Douglas A-17* - 110 ks, motor Pratt & Whitney R-1535-11, pevný podvozek
Douglas A-17A* - 129 ks,motor Pratt & Whitney R-1535-13, zatahovací podvozek
Douglas A-17AS* - 2 ks, neozbrojené kurýrní letouny
Douglas DB-8A-1 - 1 prototyp a 103 sériových B 5 postavených ve Švédsku, motor Bristol Mercury XXIV, pevný podvozek
Douglas DB-8A-2 - 30 ks pro Argentinu, motor Wright R-1820-G3, pevný podvozek
Douglas DB-8A-3P - 10 ks pro Peru, motor Wright GR-1820-G103, zatahovací podvozek
Douglas DB-8A-3N - 18 ks pro Nizozemí, motor Pratt & Whitney R-1830-S3CG, zatahovací podvozek
Douglas DB-8A-4 - 15ks pro Irák, motor Wright GR-1820-G103, zatahovací podvozek
Douglas DB-8A-5/A-33 - 36 ks pro Norsko, motor Wright GR-1820-G205A (880kW/1200 k), zatahovací podvozek
Douglas Nomad - 93 strojů A-17A upravených pro dodávku do Francie (32 ks) a Británie (61 ks), do Francie již žádný nedorazil a Britové své stroje používali jen k cvičným a pomocným úkolům, část poslali do Kanady a JAR
*pozn: letun navrhl J. Northop a jeho firma ho do roku 1937, kdy ji koupil a zrušil Douglas, vyráběla, stroj je též označován jako Northop A-17
Prameny:
L+K 22/91
http://home.att.net/~jbaugher4/a17.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Northrop_A-17