Název: Name: | Micubiši G1M1 8-Ši | |
Originální název: Original Name: | 九三式陆上攻击机 / 九 9 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.03.1934 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.03.1934 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1934 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4775 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7003 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 25,000 m | |
Délka: Length: | 15,830 m | |
Výška: Height: | 4,532 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 75,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 93,37 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Hiro Typ 91 Model 22 o vzletovém výkonu 552 kW (750 k); v h= 1 500 m výkon 441 kW (600 k) Vrtule: dřevěné, čtyřlisté, s pevným úhlem náběhu o průměru 3 400 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2400 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 266 km/h v 1000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 203 km/h v 1000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15,9 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4600 m | |
Dolet: Range: | 2350 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4400 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm 800 kg pum nebo 1x torpédo Type 91 o hmotnosti 785 kg | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Letoun byl zařazen jako Námořní střední torpédový bombardér 8-Shi, do výzbroje přijat nebyl | |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Famous Airplanes Of The World, No. 91, Type 96 Attack Bomber, BUNRINDO Co., Ltd., ISBN4-89319-089-X www.historyofwar.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G1M1-t64820#231065Verze : 0
Vláďa
MOD
Mitsubishi G1M1 8-Shi
九 9 / Ka-9
九三式陆上攻击机 / - / Námořní střední torpédový bombardér 8-Shi
Historie:
Prototyp středního bombardéru s dlouhým doletem, přijatým námořním letectvem pod označením Mitsubishi G1M1, byl zajímavý svým vývojem. Námořní letectvo počátkem třicátých let požadovalo strategický průzkumný letoun, který měl být schopen provádět průzkumné lety nad americkou základnu Pearl Harbor a nad Filipíny, technické požadavky na tento letoun byly formulovány ve specifikacích 8-Shi. V požadavcích byl uvažován dolet 7 400 km! Brzy však bylo zjištěno, že takový letoun, v té době, není možné postavit, námořnictvo zredukovalo své požadavky a průzkum nad Pearlem měl být v případě nutnosti proveden pozemním letounem, který by na zpáteční cestě přistál na mořskou hladinu a osádku a kamery by převzala čekající ponorka, dolet průzkumného stroje měl být 3 700 km. Jisté je, že tímto by se výsledky průzkumného letu dostaly na velitelství pozdě a navíc letoun by byl vždy ztracen.
Projektem letounu byla pověřena továrna Mitsubishi, kde na projektu, označeném jako Ka-9, pracovali inženýři Sueo Honjo, Tomio Kubo a Nobuhiko Hisabake. Projektovaný letoun byl aerodynamicky jemný a námořnictvo mu přidělilo označení: „Speciální průzkumný letoun 8-Shi“. Projekt průzkumného letedla však byl záhy změněn, změnilo se totiž jeho určení na bombardovací letoun dlouhého doletu. Projekt byl přepracován, ale nový bombardér neměl pumovnici, pumy byly zavěšeny na vnějších závěsnících, přibyla dvě střeliště a v únoru 1934 bylo změněno označení na: „Střední torpédový bombardér 8-Shi“ nebo také G1M1.
Letoun G1M1 nebyl námořnictvem přijat a tak se nedostal do sériové výroby, námořnictvo mezitím vystavilo nové specifikace 9-Shi na jejichž základě vznikl nový prototyp bombardéru Mitsubishi Ka-15, který měl základ v G1M1, ale měl vyšší výkony, tento letoun byl potom přijat do výzbroje jako G3M. Za letoun G1M1 se dostalo uznání od tehdejšího náčelníka technické správy námořního letectva kontraadmirála . Isoroku Yamamoto
Použité prameny:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.historyofwar.org
archiv autora
九 9 / Ka-9
九三式陆上攻击机 / - / Námořní střední torpédový bombardér 8-Shi
Historie:
Prototyp středního bombardéru s dlouhým doletem, přijatým námořním letectvem pod označením Mitsubishi G1M1, byl zajímavý svým vývojem. Námořní letectvo počátkem třicátých let požadovalo strategický průzkumný letoun, který měl být schopen provádět průzkumné lety nad americkou základnu Pearl Harbor a nad Filipíny, technické požadavky na tento letoun byly formulovány ve specifikacích 8-Shi. V požadavcích byl uvažován dolet 7 400 km! Brzy však bylo zjištěno, že takový letoun, v té době, není možné postavit, námořnictvo zredukovalo své požadavky a průzkum nad Pearlem měl být v případě nutnosti proveden pozemním letounem, který by na zpáteční cestě přistál na mořskou hladinu a osádku a kamery by převzala čekající ponorka, dolet průzkumného stroje měl být 3 700 km. Jisté je, že tímto by se výsledky průzkumného letu dostaly na velitelství pozdě a navíc letoun by byl vždy ztracen.
Projektem letounu byla pověřena továrna Mitsubishi, kde na projektu, označeném jako Ka-9, pracovali inženýři Sueo Honjo, Tomio Kubo a Nobuhiko Hisabake. Projektovaný letoun byl aerodynamicky jemný a námořnictvo mu přidělilo označení: „Speciální průzkumný letoun 8-Shi“. Projekt průzkumného letedla však byl záhy změněn, změnilo se totiž jeho určení na bombardovací letoun dlouhého doletu. Projekt byl přepracován, ale nový bombardér neměl pumovnici, pumy byly zavěšeny na vnějších závěsnících, přibyla dvě střeliště a v únoru 1934 bylo změněno označení na: „Střední torpédový bombardér 8-Shi“ nebo také G1M1.
Letoun G1M1 nebyl námořnictvem přijat a tak se nedostal do sériové výroby, námořnictvo mezitím vystavilo nové specifikace 9-Shi na jejichž základě vznikl nový prototyp bombardéru Mitsubishi Ka-15, který měl základ v G1M1, ale měl vyšší výkony, tento letoun byl potom přijat do výzbroje jako G3M. Za letoun G1M1 se dostalo uznání od tehdejšího náčelníka technické správy námořního letectva kontraadmirála . Isoroku Yamamoto
Použité prameny:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2., Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G1M1-t64820#232555Verze : 0
Vláďa
MOD
Jedna z mála fotografií, které se uchovaly
můj archiv
můj archiv
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G1M1-t64820#232539Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
zdroj uveden výše
zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G1M1-t64820#232538Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.