Název: Name: | Bristol Hercules VI | Bristol Hercules VI |
Originální název: Original Name: | Bristol Hercules VI | |
Kategorie: Category: | hvězdicový motor | radial engine |
Výrobce: Producer: | Bristol Engine Company, Filton, England, UK | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? (A total of over 57,400 Hercules engines were built) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.01.1936 | |
Použití: Use: | Avro Lancaster 3rd prototype (DT810) Bristol Beaufighter Mk.VIC Bristol Beaufighter Mk.VIF Short Stirling B Mk.III Handley Page Halifax B Mk.III Vickers Wellington GR Mk.XI | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 14 | |
Hmotnost: Weight: | 875 kg | 1929 lb |
Celková délka: Overall Length: | 1350 mm | 4ft 5,15in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 1397 mm | 4ft 7in |
Celková výška: Overall Height: | - mm | - |
Vrtání: Bore: | 146 mm | 5.75 |
Zdvih: Stroke: | 165 mm | 6.5 |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 38.67 l | 2360 cu in |
Palivo: Fuel: | Benzín s oktanovým číslem 100/130 | Gasoline with an octane rating 100/130. |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | Karburátor Claudel-Hobson | Claudel-Hobson carburettor |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7.0 : 1 | 7.0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednotupňovým dvourychlostním mechanickým odstředivým kompresorem | Supercharged: Two-speed single stage centrifugal type supercharger, |
Chlazení: Cooling: | Vzduchem | Air-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 1204.3 kW při 2900 ot/min | 1615 bhp at 2900 rpm |
Poznámka: Note: | Výkony: Vzletový: 1 204 kW (1 637 k) při 2 900 ot min a plnícím tlaku 0.569 baru Bojový: 1 305 kW (1 774 k) v h= 1 981 m 1. rychlost kompresoru a plnícím tlaku 0,569 baru a 1 152 kW (1 566 k) v h= 4 724 m 2. rychlost kompresoru a plnícím tlaku 0,569 baru. Nominální: 1 044 kW (1 419 k) při 2 400 ot/min v h= 1 448 m na I. rychlost kompresoru s plnícím tlakem 0,414 baru a 969.5 kW (1 318 k) při 2 400 ot/min v h= 4 115 m na II. rychlost kompresoru, tyto výkony s plnícím tlakem 0,414 baru. Rozvodový systém: šoupátkový rozvod, 3 sací a 2 výfukové otvory. Jednalo se o nejvíce vyráběnou verzi motoru Hercules. | Power output: for take-off 1,615 hp at 2,900 rpm and boost +8.25 psi Combat power: 1,750 hp at 2,800 rpm boost +8.25 psi at 6,500 ft (MS) and 1,545 hp at 2,800 rpm boost 8.25 psi at 15,500 ft (FS). Continue power: 1,400 hp at 2,400 rpm boost +6 psi at 4,750 ft (MS) 1,300 hp at 2.400 rpm boost +6 psi at 13,500 ft (FS). Valve-train: Gear-driven sleeve valves with five ports per sleeve – three intake and two exhaust. It was the major production version of the Hercules engines. |
Zdroje: Sources: | Alec Lumsden, British piston aero-engines and their aircraft, Airlife, 1994, ISBN: 1-85310-294-6 Bill Gunston, Classic World War II Aircraft Cutaways, Osprey, 1995, ISBN 1-85532-526-8 http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Hercules www.gracesguide.co.uk www.experiencefestival.com http://en.wikipedia.org/wiki/Bristol_Hercules www.experiencefestival.com |