BMW 801 - přehled verzí
BMW 801A
První verze motoru z roku 1939, manuální ovládač elektrického nastavení vrtule, určena pro vícemotorové letouny, palivo B4.
BMW 801B
Tato verze byly totožná s verzi 801A, ale měla opačný směr otáček, palivo B4
BMW 801C
Vylepšené chlazení, automatické hydraulické ovládání vrtule, palivo B4.
BMW 801L
Totožná s verzí BMW 801 C, ale obráceným smyslem otáček, palivo B4.
BMW 801D
Zvýšení výkonu motoru díky vyššímu kompresnímu stupni motoru, vysokooktanovému palivu C3, možnost instalace sady MW50
BMW 801G a BMW 801H
Upravené BMW 801D pro vícemotorové bombardovací letouny, měly opačný směr otáčení.
BMW 801Q
Odpovídá verzi BMW 801 D, chráněný chladič oleje, palivo C3
BMW 801E
Výšková verze motoru BMW801D-2, kompresor byl optimalizován pro vyšší stupeň plnícího tlaku vzduchu.
BMW 801R
Další výšková verze se složitým čtyřrychlostním dvoustupňovým kompresorem.
BMW 801F
Tato verze se také nevyráběla sériově, vývoj tohoto motoru se do konce války nepodařilo dotáhnout do konce. Výkon 2 400 koní.
BMW 801J
Upravený BMW 801D-2, přeplňován turbokompresorem, pouze zkoušky
BMW 801Q
Turbokompresorový BMW 801E, pouze zkoušky
Použité prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_801
archiv autora
BMW 801A
První verze motoru z roku 1939, manuální ovládač elektrického nastavení vrtule, určena pro vícemotorové letouny, palivo B4.
BMW 801B
Tato verze byly totožná s verzi 801A, ale měla opačný směr otáček, palivo B4
BMW 801C
Vylepšené chlazení, automatické hydraulické ovládání vrtule, palivo B4.
BMW 801L
Totožná s verzí BMW 801 C, ale obráceným smyslem otáček, palivo B4.
BMW 801D
Zvýšení výkonu motoru díky vyššímu kompresnímu stupni motoru, vysokooktanovému palivu C3, možnost instalace sady MW50
BMW 801G a BMW 801H
Upravené BMW 801D pro vícemotorové bombardovací letouny, měly opačný směr otáčení.
BMW 801Q
Odpovídá verzi BMW 801 D, chráněný chladič oleje, palivo C3
BMW 801E
Výšková verze motoru BMW801D-2, kompresor byl optimalizován pro vyšší stupeň plnícího tlaku vzduchu.
BMW 801R
Další výšková verze se složitým čtyřrychlostním dvoustupňovým kompresorem.
BMW 801F
Tato verze se také nevyráběla sériově, vývoj tohoto motoru se do konce války nepodařilo dotáhnout do konce. Výkon 2 400 koní.
BMW 801J
Upravený BMW 801D-2, přeplňován turbokompresorem, pouze zkoušky
BMW 801Q
Turbokompresorový BMW 801E, pouze zkoušky
Použité prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_801
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/BMW-801-t64688#241694Verze : 0
Vláďa
MOD
Vstřikovací čerpadlo

(©Radek Havelka)

(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/BMW-801-t64688#230765Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.