Název: Name: | Micubiši K3M3-L | Mitsubishi K3M3-L |
Originální název: Original Name: | 陸上輸送機(K3M3-L)) | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | passenger aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | přestavěno několik desítek letadel / few dozens of conversions | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1941 | |
Osádka: Crew: | 2 + 5 pasažérů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1340 kg | 2954 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2200 kg | 4850 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 15,780 m | 51ft 9,25in |
Délka: Length: | 9,540 m | 31ft 3,6in |
Výška: Height: | 3,820 m | 12ft 6,38in |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,50 m2 | 371.35 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 63,768 kg/m2 | 13.06 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 3 000 m. Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 746 mm. | Nakajima Kotobuki 2 KAI 2 nine-cylinder air-cooled radial, rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 9,842 ft, driving a two-blade metal propeller of diameter 9ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 430 l | 94.6 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 238 km/h v 1840 m | 148 mph in 6037 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 152 km/h v 1000 m | 94.5 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,66 m/s | 1704.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,75 min do 2000 m | 9,75 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6390 m | 20965 ft |
Dolet: Range: | 820 km | 509.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 陸上輸送機(K3M3-L)) - Rikudžō jusō-ki (K3M3-L) - Námořní lehký dopravní letoun typ 90 model 2 (K3M3-L) Spojenecké kódové jméno: Pine K3M3-L byl úpravou již vyrobených cvičných letadel K3M3. Letoun byl odzbrojen a mohl nést 450 kg nákladu, nebo pět osob v uzavřené kabině. | 陸上輸送機(K3M3-L) - Rikujō yusō-ki (K3M3-L)- Navy Type 90 Model 2 Transport (K3M3-L) Allied Code Name: "Pine" K3M3-L - This designation was given to a small number of aircraft that were modified to carry either five passengers or a light cargo in the enclosed cabin. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Tadeusz Januszewska Kryzysztof and Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, volume 2, published Lampart, 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.combinedfleet.com/ijna/k3m.htm www.historyofwar.org www.wesworld.jk-clan.de http://www.airwar.ru/enc/other2/k3m.html www.geocities.co.jp archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.airwar.ru