Micubiši K3M3-L [Pine]

Mitsubishi K3M3-L / 陸上輸送機(K3M3-L)
     
Název:
Name:
Micubiši K3M3-L Mitsubishi K3M3-L
Originální název:
Original Name:
陸上輸送機(K3M3-L))
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
přestavěno několik desítek letadel / few dozens of conversions
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
2 + 5 pasažérů
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1340 kg 2954 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2200 kg 4850 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
15,780 m 51ft 9,25in
Délka:
Length:
9,540 m 31ft 3,6in
Výška:
Height:
3,820 m 12ft 6,38in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,50 m2 371.35 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,768 kg/m2 13.06 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 2 KAI 2, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 427 kW (580 k) a 338 kW (460 k) v h= 3 000 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu o průměru 2 746 mm.
Nakajima Kotobuki 2 KAI 2 nine-cylinder air-cooled radial,
rated at 572 hp for take-off and 454 hp at 9,842 ft,
driving a two-blade metal propeller of diameter 9ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
430 l 94.6 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
238 km/h v 1840 m 148 mph in 6037 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
152 km/h v 1000 m 94.5 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
8,66 m/s 1704.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,75 min do 2000 m 9,75 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6390 m 20965 ft
Dolet:
Range:
820 km 509.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
陸上輸送機(K3M3-L)) - Rikudžō jusō-ki (K3M3-L) - Námořní lehký dopravní letoun typ 90 model 2 (K3M3-L)
Spojenecké kódové jméno: Pine


K3M3-L byl úpravou již vyrobených cvičných letadel K3M3. Letoun byl odzbrojen a mohl nést 450 kg nákladu, nebo pět osob v uzavřené kabině.
陸上輸送機(K3M3-L) - Rikujō yusō-ki (K3M3-L)- Navy Type 90 Model 2 Transport (K3M3-L)
Allied Code Name: "Pine"


K3M3-L - This designation was given to a small number of aircraft that were modified to carry either five passengers or a light cargo in the enclosed cabin.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewska Kryzysztof and Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, volume 2, published Lampart, 2000, ISBN 83-86776-00-05
http://www.combinedfleet.com/ijna/k3m.htm
www.historyofwar.org
www.wesworld.jk-clan.de
http://www.airwar.ru/enc/other2/k3m.html
www.geocities.co.jp
archiv autora

Micubiši K3M3-L [Pine] - http://www.airwar.ru/image/idop/other2/k3m/k3m-4.jpg

www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-K3M3-L-Pine-t64680#230751 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více