Main Menu
User Menu

Micubiši Ka-16 10-Ši

Mitsubishi Ka-16 10-Shi / 三菱 カー16

     
Název:
Name:
Micubiši Ka-16 10-Ši
Originální název:
Original Name:
三菱 カー16
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1937-DD.11.1937 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.11.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.11.1937
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2200 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3820 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
16,000 m
Délka:
Length:
10,300 m
Výška:
Height:
3,700 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
94,79 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Kinsei 3 o vzletovém výkonu 669 kW (910 k); v h= 1 850 m výkon 618 kW (840 k)
Vrtule trojlistá kovová a nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 550 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 000 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
353 km/h v 1510 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
228 km/h v 2000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,22 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6250 m
Dolet:
Range:
1910 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2350 km
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Type 92 ráže 7,7 mm pro obranu zadní části
1x torpédo o průměru 457 mm, nebo pumový náklad do hmotnosti 800 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Tento prototyp vznikl na základě tachnických specifikací námořního letectva 10-Shi, ve kterých byl požadován palubní torpédový bombardér.
- Letoun se utkal ve zkouškách s konkurenčním letounem Nakajima B5N1 10-Shi. Vítězem se stal konkurenční stroj, ale ani Mitsubishi nakonec nepřišla zkrátka a pod označením B5M1 jej vylobila v počtu 135 letadel a tyto stroje operovaly především v Číně, zde jim bylo přiděleno kódové označení Mabel
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ka-16-10-Si-t64679#230750Verze : 0
MOD