CZK - N-12CH (chladírenský návěs)

     
Název:
Name:
N-12CH N-12CH
Originální název:
Original Name:
N-12CH
Kategorie:
Category:
chladírenský návěs refrigerator semitrailer
Výrobce:
Producer:
Orličan, Choceň /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1965-DD.MM.19RR (?)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.196R (?)
Technické údaje:
Technical Data:
 
Pohotovostní hmotnost:
Curb Weight:
12350 kg 27227 lb
Celková hmotnost:
Gross Weight:
24250 kg 53462 lb
Celková délka:
Overall Length:
12105 mm 39ft 8.5in
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm 8ft 2.5in
Celková výška:
Overall Height:
3600 mm 11ft 9.75in
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h ? mph
Nástavba:
Superstructure:
- chladící jednotka BJSE 32 (starší typ BJS 31)
- tepelně izolovaná skříň
- rozmezí teplot: -20° C až +12° C
- BJSE 32 (older type BJS 31) cooling unit
- thermal insulated shelter
- temperature interval: -3,9° to 53,7° F
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Peloušek, J.: Chladící technika, Týl a zásobování, ?/1983?
URL : https://www.valka.cz/CZK-N-12CH-chladirensky-naves-t64483#351289 Verze : 0
N-12CH

Chladírenský návěs N-12CH byl používán k přepravě a případnému skladování chlazených nebo mrazených potravin, nebo potravin, které bylo nutné chránit před mrazem. Tepelně izolovaná skříň o vnitřním objemu 29,5 m3 byla vychlazována, resp. vyhřívána blokovou chladící jednotkou poháněnou motorem BJS 31 nebo BJSE 32. Stálá teplota uvnitř přepravníku mohla trvale dosahovat mezních hodnot - 20°C (režim chlazení) až + 12°C (režim vytápění) v rozmezí teplot okolí - 20° až + 35°C. Kapacita přepravníku N-12CH činila 11,9 tun. Chladící agregáty návěsu byly nezávislé na chodu tahače.

Do výzbroje ČSLA byly přepravníky N-12CH zaváděny od druhé poloviny šedesátých let. Jako tahače byly zprvu používány T-138 NTt 4x4, později T-148 NTt 4x4. Hlavní oblastí využití návěsů bylo zabezpečení činnosti polního masozávadu.
URL : https://www.valka.cz/CZK-N-12CH-chladirensky-naves-t64483#230041 Verze : 0
Najväčším chladiarenským mobilným prostriedkom, používaným proviantnou službou ČSĽA, je automobilový chladiaci náves nad 5 ton N-12-CH. Náves je určený k preprave a uloženiu chladených alebo mrazených potravín, hlavne mäsa do hmotnosti 12 ton.


V sériovej výrobe od roku 1965 ako 12 t chladiarenský prepravník N-12-CH " Alka ".


Náves N12-CH tvorí chladiace zariadenie vstavané do tepelno izolovanej skrine. K ťahaniu návesu je určený návesový ťahač T 138 NTt 4x4.


Chladiaci náves je prevádzkovo nezávislý na ťahači. Jeho technologické zariadenie tvorí tepelno izolovaná skriňa, bloková chladiaca jednotka BJSE 32, ktorej základnú časť tvorí kompresorový chladiaci okruh. Reguláciu nastaveného teplotného režimu zabezpečuje elektronický termostat.


Tepelno izolovaná skriňa vozidla vychladzuje alebo podľa potreby ai vyhrieva bloková chladiaca jednotka BJSE 32 ( starší typ BJS 31 ), ktorá bolo poháňaná buď štvortaktným benzínovým motorom alebo po napojení na vonkajší zdroj elektrickej energie elektromotorom.


Rozmery návesu v mm :


Dĺžka : 12105
Šírka : 2500
Výška : 3600


Rozsah teplôt : -20° C až +12° C podľa nastaveného programu pri teplote okolia -20° C až +35° C.


Nízke teploty sa využívajú celoročne k uchovanou chladeného alebo mrazeného krátkodobo skladovateľného proviantu.


Vyššie teploty sa využívajú hlavne v zime k ochrane sezónnych produktov ( ovocie, zelenina ) pred mrazom.



Zdroj : ATOM 1986 č. 12
CZK - N-12CH (chladírenský návěs) - Interiér tepelno izolovanej skrine chladiaceho návesu.

Interiér tepelno izolovanej skrine chladiaceho návesu.
URL : https://www.valka.cz/CZK-N-12CH-chladirensky-naves-t64483#261105 Verze : 0
Doplnenie údajov :


Chladiarenský náves na 5 t N-12-CH je proviantná technika určená k preprave a uloženiu chladených alebo mrazených potravín, hlavne mäsa.


Náves tvorí chladiace zariadenie vstavané do tepelne izolovanej skrine chladiarenského návesu. Tepelno izolovanú skriňu vychladzuje alebo vyhrieva bloková jednotka poháňaná buď zažehovým motorom alebo elektromotorom po napojení na vonkajší zdroj el. energie.


Bloková chladiaca jednotka umožňuje v ložnom priestore návesu, podľa nastaveného programu pri teplote okolia – 20°C až + 35°C :


- uchovanie chladeného alebo mrazeného krátkodobo skladovatelného proviantu,
- ochranu sezónnych produktov, poprípade iného proviantu pred mrazom.


Teplota v ložnom priestore sa udržuje automaticky.


Vzduchotesnosť skrine návesu umožňuje prekonávanie zamorených priestorov bez zvláštnych opatrení k ochrane prepravovaného proviantu.


Chladiarenský náves je prevádzkovo nezávislý na ťahači Tatra T 148 NTt VM 4x4.


Technologické zariadenie N-12-CH tvorí :


- bloková chladiaca jednotka BJSE 32,
- tepelno izolovaná skriňa.


Hlavné časti BJSE 32 :


- kompresorový chladiaci okruh,
- zážehový motor ŠKODA 744 – palivo BA-90 ,
- elektromotor,
- ovládacie prvky,
- zdroje a rozvod el. energie,
- skriňa chladiacej jednotky.


Skriňa chladiacej jednotky


Je tvorená rámom s plechovým krytom s dvojkrídlovými čelnými dverami a jednokrídlovými dvierkami na ľavej strane.



Hlavné technické údaje :


Kapacita ( užitočná hmotnosť ) : 11900 kg


Hmotnosť celková : 24250 kg




Zdroj : Prov-51-2/2 Náuka o proviantnom výstroji II.diel – predpis ČSĽA, Praha, 1986
CZK - N-12CH (chladírenský návěs) - Popis N-12-CH.

Popis N-12-CH.
CZK - N-12CH (chladírenský návěs) - N-12-12 náčrt s popisom.

N-12-12 náčrt s popisom.
URL : https://www.valka.cz/CZK-N-12CH-chladirensky-naves-t64483#351252 Verze : 0
Přívěs N-12CH tažený vozidlem T-138 NTt.
CZK - N-12CH (chladírenský návěs) - (archiv)

(archiv)
URL : https://www.valka.cz/CZK-N-12CH-chladirensky-naves-t64483#350685 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více