Main Menu
User Menu
Reklama

IAI Heron TP

IAI Heron TP

TP הרון

     
Název:
Name:
IAI Heron TP
Originální název:
Original Name:
TP הרון
Kategorie:
Category:
bezpilotní průzkumný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2007-DD.MM.20RR Israel Aerospace Industries Ltd. Malat Division, Lod
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2007-DD.MM.20RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~ 10-15 (Izrael, odhad / Israel, estimate)
10 (Indie / India)
5 (Německo, pronájem / Germany, lease)
3 (Řecko, pronájem / Greece, lease)
První vzlet:
Maiden Flight:
15.07.2006
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5670 kg
Rozpětí:
Wingspan:
26,00 m
Délka:
Length:
14,00 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbovrtulový
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney Canada PT6A-67A o výkonu 895 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
407 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13716+ m
Maximální dolet:
Maximum Range:
1000+ km
Vytrvalost:
Endurance:
30+ h
Výzbroj:
Armament:
-
Vybavení:
Equipment:
Tamam MOSP nebo IAI M-19HD EO/IR
námořní přehledový radar Elta EL/M-2022U
radar se syntetickou aperturou Elta EL/M-2055
WIDEEYE Scan
...
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
www.iai.co.il
https://www.iai.co.il/p/heron-tp
aviationsmilitaires.net
www.deagel.com

URL : https://www.valka.cz/IAI-Heron-TP-t64433#708924Verze : 1
MOD

Heron TP




Základní charakteristika


Heron TP nebo-li Heron 2 či Eitan
(podle označení Izraelského letectva - Israeli Air Force IAF). TP zřejmě znamená turbo-prop, tedy turbovrtulový. Navazuje na menší prostředek Heron (Mahatz).


Heron TP je řazen do kategorie MALE (Medium Altitude Long Endurance, tedy prostředek pro střední výšky s velkou vytrvalostí). Základním požadavkem byla průzkumná činnost z výšky a velká vytvalost - až několik dní.


Úkoly


Prostředek je schopen plnit širší spektrum úkolů, kromě základní mise, kterou je ISTAR (Intelligence, Surveillance and Target Acquisition Reconnaissance, tedy zpravodajství, dohled, zjišťování cílů a průzkum) jsou to úkoly zahrnující podporu protiraketové obrany a vzdušného tankování.


Základní výhody jsou multifunkčnost, velká vytrvalost a také velký dosah nesených systémů, který umožňuje sledování prostoru i ve velké vzdálenosti za hranicemi Izraele, aniž by prostředek byl ohrožen nepřátelskou protivzdušnou obranou.
Prostředek je schopen operovat i v nepříznivých povětrnostních podmínkách (na rozdíl například od RQ-1 Predator) a je schopen nést celou řadu senzorů, takže může plnit množství úkolů.


Vývoj


Vývoj byl veden na základě programu izraelského ministerstva obrany a první vzlet se odehrál 15. července 2006 v Izraeli. K zveřejnění programu ale došlo až nyní, tzn. v polovině roku 2007, kdy už je prostředek podle vyjádření výrobce IAI (Israel Aerospace Industries) připraven k sériově výrobě. Vlastní vývoj proběhl v divizi Malat.


Technický popis


Při analýze výkonů prostředku je trochu s podivem, že je oficiálně označován jako kategorie MALE, protože svými výkony se jí poněkud vymyká.


Délka prostředku je 14 metrů, rozpětí 26 metrů. Maximální vzletová hmotnost je 4650 kg.


Pohon zajišťuje turbovrtulový motor Pratt & Whitney Canada PT6A s výkonem 1 200 koňských sil. Důvodem k instalaci tak silného motoru je dosažení velkého dostupu (a pravděpodobně i slušné rychlosti), který je přes 12 000 metrů (asi 40 000 až 45 000 ft), tedy nad běžnou komerční dopravou. Vysoká výška letu také vyžaduje instalaci systému pro odstraňování námrazy.


Vytrvalost dosahuje (s plným nákladem) přes 36 hodin. Nosnost je až 1000 kg senzorů. Ty jsou umístěny na několika místech - v přídi, hlavní šachtě na vybavení (která je díky koncepci s dvěma ocasními nosníky ve středu prostředku blízko těžiště) a ve dvou prostorech na koncích ocasních nosníků. Další místa pro nesení nákladu jsou i uvnitř křídel nebo pod křídly, kde je možné dodat závěsníky. Toto rozprostřené umístění senzorů může být výhodou, protože umožňuje jednotlivé systémy dobře oddělit.


Komunikaci zajišťuje několik datalinků, jak pro komunikaci při přímé dohlednosti, tak na vzdálenosti větší, kdy se používá komunikace přes satelit. Hlavní systémy jsou trojnásobně zálohované, prostředek dokáže autonomně přistát a vzletět. Avionika je založena na elektronice vyvinuté v RADA.


Zdroje:
http://defence-data.com/paris2007/page123.htm
http://defense-update-events.blogspot.com/
www.iai.co.il
URL : https://www.valka.cz/IAI-Heron-TP-t64433#229853Verze : 4
MOD
Fotky z Le Bourget 2007.
Autor: Tomáš Berka
URL : https://www.valka.cz/IAI-Heron-TP-t64433#229854Verze : 0
MOD
Foto Le Bourget 2007,
autor Tomáš Berka
URL : https://www.valka.cz/IAI-Heron-TP-t64433#229855Verze : 0
MOD
Foto Le Bourget 2007,
autor Tomáš Berka
URL : https://www.valka.cz/IAI-Heron-TP-t64433#229856Verze : 0
MOD
URL : https://www.valka.cz/IAI-Heron-TP-t64433#724676Verze : 0
MOD