Název: Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-4 | |
Originální název: Original Name: | Focke-Wulf Fw 190 A-4 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1942-DD.01.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen / DD.08.1942-DD.08.1943 AGO Flugzeugwerke GmbH, Oschersleben / DD.07.1942-DD.06.1943 Arado Flugzeugwerke GmbH, Warnemünde / DD.07.1942-DD.03.1943 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1942-DD.08.1943 z toho / from that: DD.06.1942-DD.01.1943 Focke-Wulf DD.08.1942-DD.08.1943 AGO DD.07.1942-DD.06.1943 Arado DD.07.1942-DD.03.1943 Fieseler | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 905: Focke-Wulf: 232 (W.Nr.: 0140561-0140810) AGO: 230 (W.Nr.:0142291-0142520) Arado: 283 (W.Nr.: 0145531-0145844) Fieseler: 160 (W.Nr.: 0147021-0147200) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.06.1939 (prototyp / prototype Fw 190 V1) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2850 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3985 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,51 m | |
Délka: Length: | 8,80 m | |
Výška: Height: | 3,95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW 801 D-2 - dvouhvězdicový - počet válců: 14 - vzletový výkon: 1250 kW (1700 PS) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 524 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 6151) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 4571) km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,61) m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 103601) m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 13701) km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet MG 17 (v trupu) 2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla) 2x 20mm kanón MG FF/M (v křídle) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 1) Fw 190 A-4/R-6 Umrüstbausätze: Fw 190 A-4/U1 - stíhací bombardér, podkřídlové pumové závěsníky, vyzbrojen pouze dvěma MG 151/20 E, nasazen u SKG 210 Fw 190 A-4/U3 - bitevní letoun (později přeznačen na Fw 190 F-1) Fw 190 A-4/U7 - výškový stíhací letoun Fw 190 A-4/U8 - stíhací bombardér (W.Nr.: 669 a 670) s podtrupovým závěsníkem ETC 501, hlavňová výzbroj kromě MG 151/20 E odstraněna (později přeznačen na Fw 190 G-1) Rüstsätze: Fw 190 A-4/R1 - vybaven radiostanicí FuG 16ZE Fw 190 A-4/R6 - s dvojicí odpalovacích zařízení na WGr.21 | |
Zdroje: Sources: | Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998 Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9 Scheibert, H., Campbell, J. L., Greer, D.: Focke Wulf Fw 190, Podzun-Verlag, 1976 Skupierski, A.: Fw 190 A/F/G, cz. 2, AJ-Press, 1994 Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. I, Kagero, 2003 |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#229478Verze : 0
Michal Rak
MOD
Fw 190 A-4 ("bílá 10"), pilot Walter Nowotny, 1./JG 54, letiště Krasnogvardějsk, jaro 1943.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Focke-Wulf |
Typ letounu | Focke-Wulf Fw 190 A-4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Nowotny, Walter |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | bílá 10 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 54 [1940-1945] |
Základna | Gatčina, Letiště Gatčina [1911- ] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1943 jaro |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#404181Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
.
Stroj bitevní verze Fw 190 A-4/U3 v podobě, v jaké se účastnil bitvy u Kurska v létě 1943. Letoun nese standardní kamufláž Lufwaffe té doby. Spodní a boční plochy kryje barva RLM 76 (světlá šedá), na horních plochách jsou pak ostře lomená pole barev RLM 74 (tmavá šedá) a RLM 75 (střední šedá), těmito barvami je také nastříkáno množství skvrn na boky trupu a SOP. Žluté doplňky (spodní část krytu motoru, konce křídel zespodu a pruh na trupu) fungovaly jako pomůcka při rychlém rozlišení vlastních strojů pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Focke-Wulf |
Typ letounu | Focke-Wulf Fw 190 A-4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | bílé L |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Stroj bitevní verze Fw 190 A-4/U3 v podobě, v jaké se účastnil bitvy u Kurska v létě 1943. Letoun nese standardní kamufláž Lufwaffe té doby. Spodní a boční plochy kryje barva RLM 76 (světlá šedá), na horních plochách jsou pak ostře lomená pole barev RLM 74 (tmavá šedá) a RLM 75 (střední šedá), těmito barvami je také nastříkáno množství skvrn na boky trupu a SOP. Žluté doplňky (spodní část krytu motoru, konce křídel zespodu a pruh na trupu) fungovaly jako pomůcka při rychlém rozlišení vlastních strojů pozemními jednotkami.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#412169Verze : 0
Rad
MOD
Fw 190 A-4 v zimní kamufláži z výzbroje I./JG 54, Krasnogvardějsk, zima 1942/1943.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Stíhací eskadra 54 [1940-1945] |
Základna | Gatčina, Letiště Gatčina [1911- ] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#387069Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Stíhací-bombardovací verzí Fw 190 A-4/U1 byla jako první vyzbrojena 10.(Jabo)/JG 26.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Focke-Wulf |
Typ letounu | Focke-Wulf Fw 190 A-4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 10. (stíhací-bombardovací) letka Stíhací eskadry 26 [1942-1943] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#387070Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Příprava Fw 190 A-4 z výzbroje I./JG 2 na další bojový let, polní letiště ve Francii, 1942.
Zdroj: viz výše
Zdroj: viz výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Focke-Wulf-Fw-190-A-4-t64349#387071Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.