Main Menu
User Menu
     
Název:
Name:
PZL.44 Wicher
Originální název:
Original Name:
PZL.44 Wicher
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Państwowe Zakłady Lotnicze, Wytwórnia Płatowców Nr 1, Okęcie /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
12.03.1938
Osádka:
Crew:
4 + 14
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5990 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9500 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
23,80 m
Délka:
Length:
18,45 m
Výška:
Height:
4,80 m
Plocha křídla:
Wing Area:
75,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Wright GR-1820-G2 Cyclone o vzletovém výkonu 746 kW
třílistá vrtule s konstantní rychlostí otáček Hamilton Standard
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2200 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
374 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
316 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6000 m
Dolet:
Range:
1800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2200 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Morgala, Andrzej. Samoloty wojskowe w Polsce 1924-1939. Dom Wydawniczy Bellona, Warszawa 2003. ISBN 83-11-09319-9.
Glass, Andrzej. Samoloty PZL 1928-1978. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa 1983. ISBN 83-206-0064-2.
www.samolotypolskie.pl
URL : https://www.valka.cz/PZL-44-Wicher-t64227#543219Verze : 0
MOD

PZL.44 Wicher




V roku 1935 poľské ministerstvo dopravy zadalo propozície na nové dopravné lietadlo, ktoré malo nahradiť lietadlá Douglas DC-2. Pod vedením ing. Wsiewołoda Jakimiuka bol naprojektovaný pokrokový stroj PZL.44 "Wicher". Lietadlo sa však oproti predpokladom oneskorilo vyše roka a prototyp "Wichra" bol zalietaný Bolesławom Orlińskim neďaleko Waršavy až 12. 3. 1938. Lietadlo síce jasne prekonávalo Douglas DC-2, ale poľské letectvo už medzitým objednalo 10 amerických lietadiel Lockheed L-14H. Preto bola neskôr objednávka na "Wichrów" anulovaná, pričom hlavným dôvodom bola vysoká cena tohto lietadla (oproti zakúpeným Lockheedom za 340.000 zlotých bola skoro dvojnásobná-600.000 zlotých). Ostatne celá výroba leteckého priemyslu sa od začiatku roku 1939 mala orientovať na výrobu lietadiel pre armádu. Následne bolo aj toto ladné lietadlo ponúknuté armáde ako ľahké bombardovacie, resp. prieskumné lietadlo. Problém to nebol, nakoľko už v priebehu projektovej fázy bola navrhnutá bombardovacia verzia. Po vpáde Nemecka do Poľska bol prototyp evakuovaný do Lvova, kde pre poruchu podvozku zostal až kým ho zabavila červená armáda. A tak sa v roku 1939 uvedený prototyp ocitol v Moskve. Jeho ďalší osud je neznámy.


Konštrukčne išlo o celokovový dvojnosníkový dolnoplošník. Poťah bol z duralových plechov, pričom dopravná verzia pojala 14 pasažierov a 2 pilotov. Pohon zaisťovali dva hviezdicové 9-valcové motory Wright "Cyclone" GR-1820 G2 o výkone 736 kW (1000 koní), koré poháňali kovové trojlisté vrtuľe.


https://awiacja.republika.pl/pzl2.htm

PZL.44 Wicher -


PZL.44 Wicher -


PZL.44 Wicher -


PZL.44 Wicher -


URL : https://www.valka.cz/PZL-44-Wicher-t64227#229066Verze : 1