Pz.Kpfw. III Ausf. E

4./Z.W.
     
Název:
Name:
Pz.Kpfw. III Ausf. E Pz.Kpfw. III Ausf. E
Originální název:
Original Name:
Pz.Kpfw. III Ausf. E
Kategorie:
Category:
střední tank medium tank
Výrobce:
Producer:
DD.12.1938-DD.MM.1939 Daimler-Benz AG, Berlin /
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG, Nürnberg /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
96
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
19500 kg 42990 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
5380 mm 17 ft 7 ¾ in
Délka korby:
Hull Length:
5380 mm 17 ft 7 ¾ in
Celková šířka:
Overall Width:
2910 mm 9 ft 6 ½ in
Celková výška:
Overall Height:
2500 mm 8 ft 2 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
385 mm 1 ft 3 ⅛ in
Šířka pásu:
Track Width:
360 mm 1 ft 2 ⅛ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,092 MPa 13.34 psi
Pancéřování:
Armour:
Veža :
čelo, štít kanóna, boky, zadok - 30 mm
strop - 10 mm

Korba :
čelo, boky - 30 mm
zadok - 20 mm
strop - 16 mm
dno - 16 mm
Turret :
front, gun mantle, sides, rear - 30 mm
deck - 10 mm

Hull :
front, sides - 30 mm
rear - 20 mm
deck - 16 mm
belly - 16 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 120 TR (vodou chladený zážihový 12-valec objemu 10,8 litra) Maybach HL 120 TR (12 cyl., water-cooled, gasoline, 10,8 liter)
Výkon:
Power:
209,6 kW při 2800 ot/min 281.1 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
Variorex 328 145 (10+R) Variorex 328 145 (10+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
40 km/h 25 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
15 km/h 9 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
165 km 103 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
95 km 59 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 ° 67 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
2,3 m 91 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m 24 in
Brodivost:
Fording Depth:
0,8 m 31 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
3,7 cm KwK 36 L/45
(125 nábojov)


alebo (neskoršie prezbrojenie)


5 cm KwK 38 L/42
(99 nábojov)
3,7 cm KwK 36 L/45
(125 rounds)


or (later rearmed)


5 cm KwK 38 L/42
(99 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
3x MG 34 7,92mm
(4500 nábojov)
3x MG 34 7,92mm
(4500 rounds)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 6111/380/120 (93 článkov v jednom páse)
Tracks:
Kgs 6111/380/120 (93 links per side)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-E-t6400#369434 Verze : 0
Pz.Kpfw.III Ausf.E bola prvá z väčších produkčných verzií tanku Pz.Kpfw.III niesla i továrenské označenie Z.W.38 a po vývojových verziách Ausf.A-D definovala konečnú podobu vývoja nového stredného tanku nemeckej armády. Veľkosériovými verziami však boli tanky Pz.Kpfw.III až od verzie Pz.Kpfw.III Ausf.F.
Dizajn korby a veže boli výrazne modifikované, zvýšila sa hrúbka pancierovania na čelných partiách až 30 mm. Použil sa výkonnejší motor Maybach HL 120 (namiesto Maybach HL 108). Tank dostal novú prevodovku, ktorou sa stala 10-stupňová Variorex 328 145. Podvozok tvorilo hnacie a nové napínacie koleso, úplne nové boli pojazdové kolesá odpružené torznými tyčami. Prvé a posledné pojazdové koleso dostalo tlmič. Podvozok doplňovali tri podporné kladky. Na boku korby v priestore podvozku boli po stranách núdzové výlezy pre posádku. Veža bola tiež výrazne modifikovaná. Bočné vstupné dvierka boli dvojdielne, modifikované boli bočné priezory a nový tvar dostali výstrelné otvory. Na pravom boku nadstavby nebol u niektorých tankov priezor radistu.



Výrobné čísla (Fgst.Nr.)
Verzia (Ausf.)
Továreň
Počet vyrobených kusov
Obdobie výroby
Poznámka
60401-60441
Ausf.E
Daimler-Benz Werk 40
41
12/1938-7/1939

60442-60496
Ausf.E
Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg AG
55





Šesť veží pre Pz.Kpfw.III Ausf.E vyrobila firma Krupp, zvyšných 90 veží firma Alkett.
Tanky mali veľké problémy s prevodovkami, s pojazdovými kolesami, vznikla potreba nových tlmičov, problémy boli i s netesnosťou klapky kryjúcej vodičov priezor voči vode. Neskôr sa začal montovať reflektor Notek. Falošný kryt periskopu (Tarnklappe) montovaný na mieste ľavého signálneho portu na strope veže sa prestal na niektorých strojoch montovať v roku 1939.


Thomas L. Jentz, Hilary Louis Doyle - Panzerkampfwagen III Ausf. E, F, G und H, Development and production from 1938 to 1941, Panzertracts No-3-2, ISBN 0-9771643-9-X
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-E-t6400#487735 Verze : 4
Pz.Kpfw.III Ausf. F patriaci 1. tankovej divízii (1. Pz.Div.), Rusko, jún 1941.

Barjatinskij, M.: Tanki vermachta, Askoľd, 1993, ISBN 5-86579-002-1 (Барятинский, М.: Танки вермахта, Аскольд 1993)

Pz.Kpfw. III Ausf. E -


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-E-t6400#621752 Verze : 1
Barjatinskij, M.: Tanki vermachta, Askoľd, 1993, ISBN 5-86579-002-1 (Барятинский, М.: Танки вермахта, Аскольд 1993)

Pz.Kpfw. III Ausf. E - Pz.Kpfw. III Ausf. E

Pz.Kpfw. III Ausf. E
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-III-Ausf-E-t6400#621761 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více