SOV - VAZ 2102

VAZ 2102 je pětimístný automobil s karosérií typu kombi, určený pro provoz na jakýchkoliv vozovkách, s výjimkou cest s nezpevněným povrchem, které jsou rozježděny nákladními automobily. Je postaven na povozku pětimístného automobilu VAZ 2101 s karosérií typu sedan. Oba automobily vyráběla sovětská automobilka VAZ (Volžskij avtomobilnyj závod) v Togliatti, typ VAZ 2101 od dubna 1970 a VAZ 2102 od roku 1971. Automobily byly nazývané podle blízkého pohoří "Žiguli", později se staly známějšími pod názvem Lada.
Konstrukčním základem pro oba vozy se stal automobil roku 1966 italský Fiat 124. Vzhledem k provozním a klimatickým podmínkám v SSSR na něm bylo provedeno velké množství konstrukčních změn, jejichž výsledkem byl v podstatě nový automobil. Nejvýraznější změnou byl modernizovaný motor s ventilovým rozvodem OHC, který byl pro VAZ 2101/2102 zkonstruován v automobilce Fiat. Původní motor Fiat 124 měl ventilový rozvod OHV, průměr pístů 76 mm a zdvih 71,5 mm, naproti tomu motor VAZ 2101/2102 měl průměr válců 76 mm a zdvih 66 mm. Původní mechanické ovládání spojky bylo nahrazeno kapalinovým a byl zvětšen průměr spojkového kotouče. Další změnou bylo zvětšení světlé výšky asi o 25 mm, které zlepšilo jízdní vlastnosti na rozbitých sovětských cestách. Původní jednookruhové brzy byly u VAZ 2101/2102 nahrazeny dvouokruhovými. Tyto změny společně s některými zesílenými plechy karosérie udělaly z automobilu VAZ 2101/2102 poměrně robustní a spolehlivý automobil.

Technické údaje:
Motor: zážehový čtyřdobý řadový karburátorový čtyřválec VAZ 2102 s rozvodem OHC
Vrtání: 76 mm
Zdvih: 66 mm
Zdvihový objem: 1198 ccm
Největší výkon: 44,2 kW (60 k) při 5600 ot/min
Největší točivý moment: 88,3 Nm při 3400 ot/min
Stupeň komprese: 8,5:1
Spojka: suchá jednokotoučová s talířovou pružinou s kapalinovým ovládáním
Převodovka: čtyřstupňová
Podvozek: bezrámová konstrukce s pomocnými nosníky
Zavěšení předních kol: nezávislé na závěsných ramenech s vinutými pružinami, kapalinovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem
Zavěšení zadních kol: tuhá náprava spojená s karosérií dvěma páry podélných tyčí, s vinutými pružinami, příčnou tyčí a teleskopickými tlumiči
Tlumiče pérování: kapalinové teleskopické dvojčinné
Přední brzdy: kotoučové
Zadní brzdy: bubnové
Délka: 4059 mm
Šířka: 1611 mm
Výška: 1400 mm
Rozvor: 2424 mm
Rozchod vpředu/vzadu: 1349/1305 mm
Světlá výška: 175 mm
Rozměr pneumatik: 165R13
Největší rychlost: 137 km/h
Zrychlení 0 až 100 km/h: 20 s
Průměrná spotřeba: 8,8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost: 1010 kg
Užitečná hmotnost: 430 kg
Celková hmotnost: 1440 kg

Zdroj: Vladislav Tůma: Opravy a údržba automobilů VAZ 2101 až 2106, SNTL 1976
SOV - VAZ 2102 -


URL : https://www.valka.cz/SOV-VAZ-2102-t63799#227664 Verze : 0
Meranie hladiny CO vo výfukových splodinách vojenského vozidla VAZ 2102 Combi . Na zadnom čele je označenie LADA.....
SOV - VAZ 2102 - Vaz  2102 Combi v službách ČSLA .... ©  ZÁPISNÍK

Vaz 2102 Combi v službách ČSLA .... © ZÁPISNÍK
URL : https://www.valka.cz/SOV-VAZ-2102-t63799#227676 Verze : 0
Zdroj : Dopr-51-5 Prehľad vojenskej techniky a jej uloženie na železničných vozňoch – predpis ČSĽA – Praha 1968
SOV - VAZ 2102 - Armádny  Kombík Žiguli

Armádny " Kombík Žiguli"
URL : https://www.valka.cz/SOV-VAZ-2102-t63799#348944 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více