Nieuport-Delage NiD.29 C.1

     
Název:
Name:
Nieuport-Delage NiD.29 C.1 Nieuport-Delage NiD.29 C.1
Originální název:
Original Name:
Nieuport-Delage NiD.29 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1918-DD.MM.1922 Société anonyme Nieuport-Astra, Issy-les-Moulineaux /
DD.MM.191R-DD.MM.19RR Établissements P. Levasseur, Paris /
DD.MM.191R-DD.MM.19RR Blériot Aeronautique, Suresnes /
DD.MM.191R-DD.MM.19RR Établissements Letord, Meudon /
DD.MM.1920-DD.MM.1923 Franco-British Aviation SA, Argenteuil /
DD.MM.191R-DD.MM.19RR Farman fréres, Billancourt /
DD.MM.191R-DD.MM.19RR Société des Aéroplanes Henry Potez, Aubervilliers /
DD.MM.191R-DD.MM.19RR Buscaylet et Cie., Paris /
DD.MM.1923-DD.MM.1929 SA Aeronautica Macchi, Varese /
DD.MM.1923-DD.MM.1924 Società per lo sviluppo dell'aviazione in Italia, Milano /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1918-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~1250
První vzlet:
Maiden Flight:
21.08.1918
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
750 kg 1653 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1105 kg 2436 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1192 kg 2628 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,700 m 31ft 10in
Délka:
Length:
6.490 m 21ft 3,5in
Výška:
Height:
2,560 m 8ft 4,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
26,88 m2 289.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
41,109 kg/m2 8.42 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Fb, vodou chlazený osmiválec s válci do V o výkonu 220 kW (300 k) při 2 100 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná
Hispano-Suiza 8Fb eight-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated 295 hp at 2,100 rpm,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
236 km/h v 0 m 146.6 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
201 km/h v ? m 124.9 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,75 min do 4000 m 9,75 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m 27887 ft
Dolet:
Range:
580 km 360.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Vickers ráže 7,7 mm Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns.
Uživatelské státy:
User States:
















Poznámka:
Note:
V době svého vzniku patřil tento letoun k nejrychlejším letounům, ale piloti mu vytýkali omezený výhled. Francouzské jednotky je začaly dostávat až v roce 1922. At the time of its inception, the NiD 29 was the fastest aircraft of its type, placing the French air arm at the forefront of military aviation.
Zdroje:
Sources:
William Green and Gordon Swanborough, Le grand livre des chasseurs, Paris, Celiv, 1997, ISBN 2-86535-302-8
http://www.aviafrance.com/106.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww1/nid29.html
http://www.airwar.ru/enc_e/fww1/nid29.html
fr.wikipedia.org
http://www.csd.uwo.ca/.../db/fr/NID29NIE.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nieuport-Delage-NiD-29-C-1-t63738#227425 Verze : 0
Fotografie
zdroje uvedeny výše
Nieuport-Delage NiD.29 C.1 -


Nieuport-Delage NiD.29 C.1 -


Nieuport-Delage NiD.29 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Nieuport-Delage-NiD-29-C-1-t63738#227426 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více