Main Menu
User Menu

Dornier Do 335 B-2

     
Název:
Name:
Dornier Do 335 B-2
Originální název:
Original Name:
Dornier Do 335 B-2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Dornier-Werke GmbH, Oberpfaffenhofen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy (M13 a M14, RP+UP a RP+UQ)
První vzlet:
Maiden Flight:
31.10.1944 M13
DD.12.1944 M14
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7360 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,800 m
Délka:
Length:
13,850 m
Výška:
Height:
5,000 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
259,74 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603 E-1 a QE-1, vodou chlazený invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW, bojový výkon v h= 1 800 m - 1 417 kW (krátkodobě)
Vrtule dvě trojlisté VDM, tlačná/tažná, s konstantní rychlostí otáček obě o průměru 3 500 mm s možností reverzace tahu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 230 l trupová nádrž a 2x 220 l v křídlech před nosníkem
2x 300 l pod křídly
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
770 km/h v 5400 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
475 km/h v 6000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10200 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
3x pevný kanón MK 103 ráže 30 mm v ose vrtule a v křídlech (3x70 nábojů) a
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm nad motorem (2x 200 nábojů)
Pumový náklad: v pumovnici 1x 500 kg nebo 2x 250 kg.
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Výstroj: zaměřovač Revi 16D, radiostanice FuG 16Z/Y, identifikační přístroj FuG 25a, a zařízení pro přistání bez viditelnosti FuG 125, pneumatické vystřelovací sedadlo Heinkel.
Zdroje:
Sources:
J. Richard Smith, Eddie J. Creek a Gerhard Roletschek, Dornier Do 335 Pfeil Arrow, Classic Publications, rok 2006; ISBN: 1-903223-67-9
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
https://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335
https://www.nefkom.net/elektroflug/
www.aeroflight.co.uk
www.panzertruppen.org
www.aeroflight.co.uk
https://www.airwar.ru/enc/fww2/do335.html
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#227338Verze : 0
MOD
Historie letounu:
Stupňující se spojenecké nálety na Německo vedly RLM k požadavku na konstrukci těžkého stíhacího letounu Zerstörer. Stíhací bombardér (série Do 335 A-1) již nebyla tolik potřebná a tak bylo velké úsilí zaměřeno právě na konstrukci Zerstöreru. Jako první byl dokončen Do 335 V13 (M13) (RP + UA), který představoval plánovanou variantu Do-335 B-1, u které bylo upraveno příďové kolo podvozku a způsob jeho zatažení, tvar čelního pancéřovaného skla a instalace motorů DB 603 E-1. Do pumovnice byly zabudovány pomocné palivové nádrže a byla zvýšena palebná síla původní dva 15 mm kanóny MG 151/15 nad motorem byly nahrazeny účinnějšími 20 mm MG 151/20. Prototyp, Do 335 V14 (M14) (RP + UB) dostal navíc dva 30 mm kanóny MK 103 namontované blíže ke kořenům křídel. Pouze dva prototypy série "B" byly skutečně dokončeny a létaly, ostatní verze byly pouze v různém stupni rozpracovanosti. Pro některé bylo počítáno s instalací výškových motorů DB 603LA s velkými dvoustupňovými kompresory s výkonem až 1 566 kW (2 100 k).


M14 ukořistili na letišti v Mengenu Svobodní Francouzi, letoun byl 5.8.1945 znovu sestaven na letišti v Bretagny. Při zkouškách Francouzi místo výzbroje použili zátěž 150 kg, ale letoun se potom projevoval jako „těžký na hlavu“. Během prvního letu došlo k menší havárii, příčinou byla prasklá ojnice předního motoru. Po opravě byl letoun testován od 3.6.1946 až do 5.9.1948, kdy byly zkoušky tohoto letadla ukončeny.


Použité prameny:
J. Richard Smith, Eddie J. Creek & Thomas H. Hitchcock, Dornier Do 335 Arrow, Monogram Monarch - 2, Monogram Aviation Publications; 1st edition, 1997, ISBN-13: 978-0914144526.
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
www.aeroflight.co.uk
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#382498Verze : 0
MOD
.
Dornier Do 335 B-2 - Prototyp V 14 ukořistěný Francouzi dostal při zkouškách nátěr francouzskou khaki a francouzské výsostné označení.

Prototyp V 14 ukořistěný Francouzi dostal při zkouškách nátěr francouzskou khaki a francouzské výsostné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#483607Verze : 0
MOD
Fotografie M13 a M14
zdroj uveden nahoře
Dornier Do 335 B-2 -


Dornier Do 335 B-2 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#227345Verze : 0
MOD
Náčrtek pohled z boku a rentgenový pohled
zdroje uvedeny výše
Dornier Do 335 B-2 -


Dornier Do 335 B-2 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#227344Verze : 0
MOD