Název: Name: | Dornier Do 335 B-2 | |
Originální název: Original Name: | Dornier Do 335 B-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 Dornier-Werke GmbH, Oberpfaffenhofen / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypy (M13 a M14, RP+UP a RP+UQ) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 31.10.1944 M13 DD.12.1944 M14 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7360 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 10000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,800 m | |
Délka: Length: | 13,850 m | |
Výška: Height: | 5,000 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 259,74 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Daimler-Benz DB 603 E-1 a QE-1, vodou chlazený invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 324 kW, bojový výkon v h= 1 800 m - 1 417 kW (krátkodobě) Vrtule dvě trojlisté VDM, tlačná/tažná, s konstantní rychlostí otáček obě o průměru 3 500 mm s možností reverzace tahu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 230 l trupová nádrž a 2x 220 l v křídlech před nosníkem 2x 300 l pod křídly | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 770 km/h v 5400 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 475 km/h v 6000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10200 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 3x pevný kanón MK 103 ráže 30 mm v ose vrtule a v křídlech (3x70 nábojů) a 2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm nad motorem (2x 200 nábojů) Pumový náklad: v pumovnici 1x 500 kg nebo 2x 250 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Výstroj: zaměřovač Revi 16D, radiostanice FuG 16Z/Y, identifikační přístroj FuG 25a, a zařízení pro přistání bez viditelnosti FuG 125, pneumatické vystřelovací sedadlo Heinkel. | |
Zdroje: Sources: | J. Richard Smith, Eddie J. Creek a Gerhard Roletschek, Dornier Do 335 Pfeil Arrow, Classic Publications, rok 2006; ISBN: 1-903223-67-9 Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5 http://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335 http://www.nefkom.net/elektroflug/ www.aeroflight.co.uk www.panzertruppen.org www.aeroflight.co.uk http://www.airwar.ru/enc/fww2/do335.html vlastní archiv |
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#227338Verze : 0
Vláďa
MOD
Historie letounu:
Stupňující se spojenecké nálety na Německo vedly RLM k požadavku na konstrukci těžkého stíhacího letounu Zerstörer. Stíhací bombardér (série Do 335 A-1) již nebyla tolik potřebná a tak bylo velké úsilí zaměřeno právě na konstrukci Zerstöreru. Jako první byl dokončen Do 335 V13 (M13) (RP + UA), který představoval plánovanou variantu Do-335 B-1, u které bylo upraveno příďové kolo podvozku a způsob jeho zatažení, tvar čelního pancéřovaného skla a instalace motorů DB 603 E-1. Do pumovnice byly zabudovány pomocné palivové nádrže a byla zvýšena palebná síla původní dva 15 mm kanóny MG 151/15 nad motorem byly nahrazeny účinnějšími 20 mm MG 151/20. Prototyp, Do 335 V14 (M14) (RP + UB) dostal navíc dva 30 mm kanóny MK 103 namontované blíže ke kořenům křídel. Pouze dva prototypy série "B" byly skutečně dokončeny a létaly, ostatní verze byly pouze v různém stupni rozpracovanosti. Pro některé bylo počítáno s instalací výškových motorů DB 603LA s velkými dvoustupňovými kompresory s výkonem až 1 566 kW (2 100 k).
M14 ukořistili na letišti v Mengenu Svobodní Francouzi, letoun byl 5.8.1945 znovu sestaven na letišti v Bretagny. Při zkouškách Francouzi místo výzbroje použili zátěž 150 kg, ale letoun se potom projevoval jako „těžký na hlavu“. Během prvního letu došlo k menší havárii, příčinou byla prasklá ojnice předního motoru. Po opravě byl letoun testován od 3.6.1946 až do 5.9.1948, kdy byly zkoušky tohoto letadla ukončeny.
Použité prameny:
J. Richard Smith, Eddie J. Creek & Thomas H. Hitchcock, Dornier Do 335 Arrow, Monogram Monarch - 2, Monogram Aviation Publications; 1st edition, 1997, ISBN-13: 978-0914144526.
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
www.aeroflight.co.uk
vlastní archiv
Stupňující se spojenecké nálety na Německo vedly RLM k požadavku na konstrukci těžkého stíhacího letounu Zerstörer. Stíhací bombardér (série Do 335 A-1) již nebyla tolik potřebná a tak bylo velké úsilí zaměřeno právě na konstrukci Zerstöreru. Jako první byl dokončen Do 335 V13 (M13) (RP + UA), který představoval plánovanou variantu Do-335 B-1, u které bylo upraveno příďové kolo podvozku a způsob jeho zatažení, tvar čelního pancéřovaného skla a instalace motorů DB 603 E-1. Do pumovnice byly zabudovány pomocné palivové nádrže a byla zvýšena palebná síla původní dva 15 mm kanóny MG 151/15 nad motorem byly nahrazeny účinnějšími 20 mm MG 151/20. Prototyp, Do 335 V14 (M14) (RP + UB) dostal navíc dva 30 mm kanóny MK 103 namontované blíže ke kořenům křídel. Pouze dva prototypy série "B" byly skutečně dokončeny a létaly, ostatní verze byly pouze v různém stupni rozpracovanosti. Pro některé bylo počítáno s instalací výškových motorů DB 603LA s velkými dvoustupňovými kompresory s výkonem až 1 566 kW (2 100 k).
M14 ukořistili na letišti v Mengenu Svobodní Francouzi, letoun byl 5.8.1945 znovu sestaven na letišti v Bretagny. Při zkouškách Francouzi místo výzbroje použili zátěž 150 kg, ale letoun se potom projevoval jako „těžký na hlavu“. Během prvního letu došlo k menší havárii, příčinou byla prasklá ojnice předního motoru. Po opravě byl letoun testován od 3.6.1946 až do 5.9.1948, kdy byly zkoušky tohoto letadla ukončeny.
Použité prameny:
J. Richard Smith, Eddie J. Creek & Thomas H. Hitchcock, Dornier Do 335 Arrow, Monogram Monarch - 2, Monogram Aviation Publications; 1st edition, 1997, ISBN-13: 978-0914144526.
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
www.aeroflight.co.uk
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#382498Verze : 0
Vláďa
MOD
.
Prototyp V 14 ukořistěný Francouzi dostal při zkouškách nátěr francouzskou khaki a francouzské výsostné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Dornier |
Typ letounu | Dornier Do 335 B-2 |
Kamufláž | Kořistní |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1945 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Prototyp V 14 ukořistěný Francouzi dostal při zkouškách nátěr francouzskou khaki a francouzské výsostné označení.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#483607Verze : 0
Rad
MOD
Fotografie M13 a M14
zdroj uveden nahoře
zdroj uveden nahoře
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#227345Verze : 0
Vláďa
MOD
Náčrtek pohled z boku a rentgenový pohled
zdroje uvedeny výše
zdroje uvedeny výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-B-2-t63721#227344Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.