Main Menu
User Menu

Dornier Do 335 V3

     
Název:
Name:
Dornier Do 335 V3
Originální název:
Original Name:
Dornier Do 335 V3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Dornier-Werke GmbH, Friedrichshafen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Do 335 V3 W.Nr.230003 (CP+UC později T9+ZH)
První vzlet:
Maiden Flight:
20.01.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7360 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
9600 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
13,800 m
Délka:
Length:
13,850 m
Výška:
Height:
5,000 m
Plocha křídla:
Wing Area:
38,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
249,35 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603 G-0 tažný a tlačný Daimler-Benz DB 603 QG-0 vodou chlazený invertní dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 397 kW.
Vrtule dvě trojlisté VDM, tlačná / tažná, s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 500 / 3 300 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 230 l trupová nádrž a 2x 337 l v křídlech před nosníkem.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
785 km/h v 6400 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
485 km/h v 7100 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11850 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp Do-335 V-3 se od prvního prototypu odlišoval několika vylepšeními, zmizel chladič oleje, který byl u V-1 pod motorem, V-3 měl tecto chladič ve tvaru prstence v za vrtulí, kabina se odsouvala dozadu a byla vypouklá, tím se zlepšil výhled a odlišné byl pryty kol podvozku, vyústění výfuků, prodloužení náběžné hrany křídla – to zlepšilo chování letadla při přistání. Letoun zůstal v Oberpfaffenhofenu, kde sloužil k dalším testům a nakonec tento prototyp byl použit k vývoji průzkumné verze Do 335 A-4, potom nesl dvě kamery Rb50/30 v pumovnici.
Zdroje:
Sources:
J. Richard Smith, Eddie J. Creek a Gerhard Roletschek, Dornier Do 335 Pfeil Arrow, Classic Publications, rok 2006; ISBN: 1-903223-67-9
Marek Ryś, Dornier Do 335 Pfeil, AJ-Press Gdynia 9, rok 2000, ISBN 83-7237-060-5
https://en.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_335
www.aeroflight.co.uk
www.panzertruppen.org
www.aeroflight.co.uk
https://www.airwar.ru/enc/fww2/do335.html
vlastní archiv
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-V3-t63706#227288Verze : 0
MOD
Fotografie třetího prototypu
zdroj uveden výše
Dornier Do 335 V3 -


Dornier Do 335 V3 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-V3-t63706#227290Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek Do 335 V-3
zdroj uveden výše
Dornier Do 335 V3 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-335-V3-t63706#227289Verze : 0
MOD