Aero A-11HS

     
Název:
Name:
Aero A-11HS Aero A-11HS
Originální název:
Original Name:
Aero A-11HS
Kategorie:
Category:
bitevní letoun attack aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.192R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
989 kg 2180 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1514 kg 3338 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,80 m 41ft 11,93in
Délka:
Length:
8,12 m 26ft 7,68in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
36,50 m2 392.88 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 8Fd o výkonu 221 kW/300 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Hispano-Suiza 8Fd, power 296 hp
Propeller wooden two-blade
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
218 km/h v ? m 135.5 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm
2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm
1x .303 Vickers vz.09 machine gun
2x .303 Lewis vz.15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
Tato motorová verze Aera A-11, byla prodána v počtu 8ks Finské armádě, která jej používala jako bitevní.
-
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
http://fi.wikipedia.org/wiki/Aero_A-11
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-11HS-t63654#249171 Verze : 0
Na základe úspešnej medzinárodnej prezentácie Aero A-11 resp. Aero Ab-11 získala továreň Aero zahraničnú objednávku. Fínsko si objednalo 8 kusov lietadiel. Fínské stroje dostali továrne označenie Aero A-11HS a boli vybavené silnejšími motormi Hispano-Suiza 8Fb o výkone 300 koní. Na základe toho ich prezývali "Hispano-Aero". Uvedené motory však boli ťažšie, čo spôsobilo mierne narušenie letových vlastností. Fíni ich ako bojové lietadlá zaradili do stavu pozemného letectva v roku 1927, ale na základe uvedeného ich už v roku 1929 nahradili novším Aero A-32. Fínske letectvo ich potom používalo ako cvičné lietadlá až do roku 1939. Stroje dostali vo Fínsku evidenčné čísla AE-41 až AE-48, pričom stroj AE-47 sa ako jediný dochovaný nachádza v leteckom múzeu v Kuorevesi.
zdroj: http://www.vinar.cz/mitte/a11fin.htm

Aero A-11HS -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-11HS-t63654#227053 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více