Název: Name | 26. pozorovací letka | 26th Spotting Squadron |
Originální název: Original Name: | 26 Eskadra Obserwacyjna 1) | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 24.08.1939 | |
Předchůdce: Predecessor: | Doprovodná letka č. 26 | 26th Accompanying Squadron |
Datum zániku: Disbanded: | 17.09.1939 2) | |
Nástupce: Successor: | - | - |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | 24.08.1939-03.09.1939 Velitelství letectva Armády „Krakov“ 04.09.1939-07.09.1939 bez nadřízeného velitelství 3) 08.09.1939-12.09.1939 Velitelství letectva Armády „Malopolsko“ 12.09.1939-17.09.1939 Velitelství letectva Jižního frontu | 24.08.1939-03.09.1939 Aviation Command of the Kraków Army 04.09.1939-07.09.1939 without higher command 08.09.1939-12.09.1939 Aviation Command of the Małopolska Army 12.09.1939-17.09.1939 Aviation Command of the South Front |
Dislokace: Deployed: | 24.08.1939-31.08.1939 Krakov, Lotnisko Kraków-Rakowice-Czyżyny 31.08.1939-02.09.1939 Zarębice, polní letiště 02.09.1939-04.09.1939 Małachów, polní letiště 04.09.1939-08.09.1939 Mielec, Lotnisko Mielec 08.09.1939-08.09.1939 Werynia, letiště 08.09.1939-10.09.1939 Medyka, polní letiště Budy Małe 10.09.1939-12.09.1939 Podhorce, přistávací plocha 12.09.1939-13.09.1939 Zaniemyśl, přistávací plocha 13.09.1939-14.09.1939 Denysów, polní letiště 14.09.1939-18.09.1939 Zagwóźdź, polní letiště | |
Velitel: Commander: | 24.08.1939-17.09.1939 Rzepa, Stanisław Wincenty (kapitan pilot) | |
Podřízené jednotky: Subordinated Units: | | |
Poznámka: Note: | 1) V mobilizační tabulce pod názvem Doprovodná letka č. 26 (Eskadra Towarzysząca Nr 26). Změna názvu na pozorovací letku proběhla pravděpodobně po ukončení mobilizace 25.09.1939. V polské historiografii nejčastěji pod názvem 26. pozorovací letka (26 Eskadra Obserwacyjna). Vyskytuje se rovněž název 26. doprovodná letka (26 Eskadra Towarzysząca, 26th Accompanying Squadron ). Pro snadnější vyhledávání zde uvedena takto. 2) Velitel letky obdržel před večerem 17. září rozkaz k evakuaci do Rumunska. Vzhledem k mlze a bezprostřední blízkosti postupujících jednotek Rudé armády byly ráno 18. září zbývající stroje zničeny a pozemní sled překročil hranice 19. září kolem 9. hodiny. 3) Velitel letky společně se zbytkem 1. čety (1 stroj) neměl kontakt nadřízeným velitelstvím. | |
Zdroje: Sources: | Olejko, Andrzej: Krakowskie 23 i 26 Eskadry Obserwacyjne w wojnie obronnej 1939 r. in: Rocznik Przemyski r. XLV: 2009 z. 1, Historia wojskowości, str. 245-290 |