Messerschmitt M 20

BFW M 20
     
Název:
Name:
BFW M 20 b BFW M 20 b
Originální název:
Original Name:
BFW M 20 b
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.193R Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928 -DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3 M 20 a
12 M 20 b
První vzlet:
Maiden Flight:
26.02.1928
Osádka:
Crew:
2 + 8/10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
26001) kg 5732 1) lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4800 kg 10582 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
25,50 m 83ft 7,94in
Délka:
Length:
15,902) m 52ft 1,98in 2)
Výška:
Height:
4,80 m 15ft 8,97in
Plocha křídla:
Wing Area:
65,00 m2 699.65 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VIa o výkonu 485 kW/660 k
dvoulistá dřevěná vrtule
BMW VIa, power 651 hp
two-bladed wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2203) km/h v ? m 136.73) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
1804) km/h v ? m 111.84) mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.5 min do 1000 m 5.5 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
50005) m 164045) ft
Dolet:
Range:
950 km 590.3 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
M 20 a:
1) 2470 kg
2) 14,90 m
3) 175 km/h
4) 160 km/h
5) 4700 m
M 20 a:
1) 5445 lb
2) 48ft 10,61in
3) 108.7 mph
4) 99.4 mph
5) 15420 ft
Zdroje:
Sources:
www.histaviation.com
www.flightglobal.com
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-M-20-t63510#528312 Verze : 0
První dopravní letoun z konstrukční kanceláře W.Messerschmitta.

Typ Výr. č. Reg.kód Historie
a 371 . První let 26.2 1928 skončil havárií a smrtí pilota Hanse Hackmacka.
a 392 D-1480, D-UFON, D-OAQE První let 3.8. 1928. "Franken". V srpnu 1928 registrovaný u BFW AG, od července 1929 u DLH AG. Vybaven motory BMW VI, do července 1929 s motory BMW VI Zu. V dubnu roku 1933 motory BMW VIu. V roce 1935 prodán RLM, byl pronajat fimě Hansa Flugdienst (1938). U Luftwaffe od roku 1939 používán jako školí a tréningový. V roce 1941 zničen.
a 421 D-1676, D-UDAL, D-OFYZ "Schwaben". V červnu 1929 - DLH AG. Prodán RLM v roce1935, u Hansa Flugdienst v roce 1938. U Luftwaffe (1938) zařazen jako školní a tréningový. Nehodou zničen v roce 1943.
b 442 D-1928 "Rheinpfalz". První let 2/5 1929. U DLH AG od července 1930. Poškozen při vážné nehodě 14/4 1931 u Reitschinu. Dva členové se při ní zabili, 7 pasažérů a poslední člen posádky přežili.
b 443 D-1930 "Lechfeld". Ve službách DVS GmbH od září roku 1930. I tento letoun potkala vážná nehoda a to 6/10 1930. Při přistání v Dráždanech se zabila celá posádka (2 piloti a šest pasažérů).
b2 540 D-2005, D-UNAH "Odenwald". Od března roku March 1931 zařazen ve stavu DLH AG. Letecká nehoda 27/4 1936 u města Kiel.
b2 541 D-2006 "Spessart". Od března roku 1931 u DLH AG. Zrušen v dubnu 1932.
b2 542 D-2025, D-UKUM "Westerwald". V březnu 1931 u DLH AG. V roce 1938 pronajat firmě Hansa Flugdienst. U Luftwaffe sloužil jako cvičný stroj. V roce 1942 zničen.
b2 543 D-2026, D-UREK "Schwarzwald". Od dubna 1931 u DLH AG. Poté pronajat f. Hansa Flugdienst (1938). U Luftwaffe sloužil jako cvičný stroj. V roce 1942 zničen.
b2 544 D-2285, D-UVOK, D-OAAD "Sauerland". Zprvu létá u DLH AG, v roce 1936 prodán RLM. V roce 1938 jako další stroje pronajat f. Hansa Flugdienst. U Luftwaffe sloužil jako cvičný stroj. V roce 1942 zničen.
b2 545 D-2290, D-UXYN "Fläming". U DLH AG od září 1933. Zničen 14/6 1937 u Halberstadtu.
b2 546 D-2341, D-UKIP "Harz". U DLH AG od září 1932. Následně prodán firmě VARIG do Brazílie (v roce1937), zde sloužil až do roku 1948.
b2 547 D-2349, D-UMOK, D-OFOT "Rhön". U DLH AG od září 1932. Prodán RLM v roce 1936. Hansa Flugdienst (1938). U Luftwaffe od roku 1939 používán jako cvičný. Zničen v roce 1942.
b2 548 D-2352, D-UJAR "Eifel". U DLH AG od října 1932. Hansa Flugdienst (1938). U Luftwaffe od roku 1939 používán jako cvičný. Poškozen při havárii v roce 1943.
b2 549 D-2359, D-UHEN, D-OCIR "Hunsrück". U DLH AG od lostopadu 1932. Prodán RLM 1936. U Hansa Flugdienst od roku 1938. U Luftwaffe od roku 1939 používán jako cvičný. Zničen 1941.



Deutsche Lufthansa (DLH AG)

Zdroje :
http://www.koelner-luftfahrt.de/nikolaus.htm
http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html
www.histaviation.com
Messerschmitt M 20 - http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html

http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html
Messerschmitt M 20 - http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html

http://www.airwar.ru/enc/cw1/m20.html
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-M-20-t63510#226636 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft32515.htm

Messerschmitt M 20 -


URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-M-20-t63510#528313 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více