Main Menu
User Menu

Convair XC-99

     
Název:
Name:
Convair XC-99
Originální název:
Original Name:
Convair XC-99
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.11.1947-DD.11.1947 Consolidated Vultee Aircraft Corp., San Diego, California
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1947-DD.11.1947
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (43-52436)
První vzlet:
Maiden Flight:
23.12.1947
Osádka:
Crew:
5 + 400
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
61340 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
120202 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
145150 kg
Rozpětí:
Wingspan:
70.1 m
Délka:
Length:
55.63 m
Výška:
Height:
17.53 m
Plocha křídla:
Wing Area:
443.33 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
6
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-4360-41 Wasp Major o výkonu 2610 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
49635 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
494.1 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
360.5 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9144 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
13035.7 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Wegg, John. General Dynamics Aircraft and their Predecessors. Naval Institute Press, Annopolis 1990. ISBN 0-87021-233-8.
https://www.airwar.ru/enc/craft/c99.html

Convair XC-99 -


URL : https://www.valka.cz/Convair-XC-99-t63322#460554Verze : 0
MOD
Convair XC-99 bol prototyp veľkého transportného lietadla, ktorý vychádzal z ťažkého bombardéra Convair B-36. Dodnes mu zostáva jedno prvenstvo, nakoľko je to najväčšie transportné lietadlo s piestovými motormi aké kedy bolo vyrobené. Prvý krát vzlietlo 23. novembra 1947 a po dvojročnom testovaní bolo dodané armáde. Lietadlo naplnilo pôvodnú špecifikáciu s požiadavkou na prepravu 45 ton nákladu alebo 400 plne vyzbrojených vojakov. Hneď pri svojom prvom operačnom prepravnom lete previezol zo San Diega do San Antónia letecké komponenty o celkovej váhe 45 600 kg. Neskôr dokonca previezol až 46 400 kg nákladu. V roku 1953 utvoril rekord v dĺžke letu 12 000 míľ pričom viezol náklad o váhe 20 ton. Lietadlo bolo značne používané počas Kórejského konfliktu a až do vyradenie v roku 1957 nalietalo celkovo 7400 letových hodín. Je to najväčší počet letových hodín, aké kedy nalietal prototyp v službách amerických vzdušných síl. Armáda okrem uvedeného prototypu nikdy neobjednala ďalšie kusy tohto obrovského lietadla, nakoľko potreba lietadla uvedenej koncepcie zanikla. Od roku 1960 bolo lietadlo vystavené verejnosti na Kelly Air Force Base neďaleko San Antonia. Tu bolo vystavené poveternostným vplyvom, čo viedlo k značnému zhrdzaveniu a opotrebeniu lietadla. V roku 1993 sa rozhodlo o jeho zrekonštruovaní a vystavení v National Museum of the Air Force. Avšak vďaka jeho rozmerom je jeho preprava po zemi prakticky vylúčená. A tak sa lietadlo postupne rozoberá a po častiach letecky prepravuje do National Museum of the Air Force v štáte Ohio.
Okrem vojenskej transportnej verzie bola plánovaná aj verzia civilná. Toto lietadlo dostalo názov Convair Model 37 Airliner. Malo ísť o dvojposchodové luxusné lietadlo schopné prepraviť naraz 204 cestujúcich a 7,5 tony nákladu na vzdialenosť 7000 km. Počas vývoja sa hľadali vhodné motorové jednotky nakoľko Pratt & Whitney R4360 boli pre civilnú prepravu príliš "žravé". Pôvodne si Pan American Airlines objednalo 15 kusov, lenže sa začalo ukazovať, že prevádzka tohto lietadla by bola príliš drahá. A tak bol tento projekt predčasne ukončený a objednávka stornovaná.


zdroje:
www.airbornegrafix.com
https://en.wikipedia.org/wiki/Convair_XC-99
https://www.air-and-space.com/xc99.htm

Convair XC-99 - Vnútorné vybavenie plánovanej verzie model 37

Vnútorné vybavenie plánovanej verzie model 37
Convair XC-99 - Predstava civilnej verzie model 37

Predstava civilnej verzie model 37
Convair XC-99 - pohľad z predu

pohľad z predu
Convair XC-99 - pohľad z boku

pohľad z boku
Convair XC-99 - Ešte bez charakteristickej radarovej kupoly v nose lietadla

Ešte bez charakteristickej radarovej kupoly v nose lietadla
URL : https://www.valka.cz/Convair-XC-99-t63322#226133Verze : 0
Ešte doplním fotografie pri začatí rekonštrukcie a dnes v stave značnej rozmontovanosti.


zdroj:
https://www.stinsonflyer.com/sf-99.htm
Convair XC-99 - komponenty z lietadla už v National Museum of the Air Force (október 2006)

komponenty z lietadla už v National Museum of the Air Force (október 2006)
Convair XC-99 - Rozmontované torzo XC-99

Rozmontované torzo XC-99
Convair XC-99 -


Convair XC-99 -


Convair XC-99 - stav pred rekonštrukciou (niekedy v roku 1997)

stav pred rekonštrukciou (niekedy v roku 1997)
URL : https://www.valka.cz/Convair-XC-99-t63322#226134Verze : 0