Název: Name | 41. průzkumná letka | 41st Reconnaissance Squadron |
Originální název: Original Name: | 41 Eskadra Rozpoznawcza 1) | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 24.08.1939 | |
Předchůdce: Predecessor: | 41. řadová letka | 41st Line Squadron |
Datum zániku: Disbanded: | 11.09.1939 2) | |
Nástupce: Successor: | - | - |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | 24.08.1939-11.09.1939 Velitelství letectva Armády „Modlin“ | 24.08.1939-11.09.1939 Aviation Command of the Modlin Army |
Dislokace: Deployed: | 24.08.1939-01.09.1939 Toruň, letiště 3) 01.09.1939-01.09.1939 Varšava, letiště Mokotów 01.09.1939-04.09.1939 Zdunowo, polní letiště 04.09.1939-05.09.1939 Varšava, letiště Mokotów 05.09.1939-09.09.1939 Zielonka, polní letiště 09.09.1939-10.09.1939 Krzesk, polní letiště 10.09.1939-11.09.1939 Siennica, polní letiště Stara Wieś 11.09.1939-11.09.1939 Brest nad Bugem, letiště | |
Velitel: Commander: | 24.08.1939-17.09.1939 Chrzanowski, Władysław (kapitan obserwator) | |
Výzbroj: Armament: | 01.09.1939: 8x PZL P.23B „Karaś“ 4) 1x RWD-8pws | |
Poznámka: Note: | 1) V mobilizační tabulce pod názvem Řadová letka č. 41 (Eskadra Liniowa Nr 41). Změna názvu z řadové na průzkumnou byla provedena v průběhu mobilizace. V polské historiografii uváděna jako zde. 2) Po ztrátě posledního stroje letka ukončila bojovou činnost. 12.09.1939 se personál letky přesunul do Lucku. 15.09.1939 se přesunul do Kolomyje a část personálu letky překročila 18.09.1939 polsko–rumunskou hranici. 3) Pozemní sled odjel na místo určení v noci 26.08.1939. Rozkaz k přesunu vzdušného sledu byl vydán 31.08.1939, ale z důvodu nepříznivého počasí (déšť a bouřky na trase přeletu) byl přelet odložen na ráno 01.09.1939. 4) Dva stroje byly v opravě a k letce nedorazily. | |
Zdroje: Sources: | Kopański, Tomasz J.: PZL P.23 Karaś, STRATUS, Sandomierz 2004 |