Beach Armoured Recovery Vehicle "Hippo"
Vyprošťovací tank námořně výsadkových jednotek s jménem Hippo (Hroch)
- charakteristika: vyprošťovací tank specializovaný pro záchranné práce během desantních operací
- krátká historie:
Prototyp "Hrocha" vznikl v roce 2003 přestavbou německého tanku Leopard, podle požadavku britských námořních výsadkových jednotek. Práci provedla norská firma Hagglunds Moelv, která v té době patřila do nadnárodního uskupení Alvis Group (nyní BAE System).
- druh vozidla: vyprošťovací tank
- výrobce: norský Hagglunds Moelv (BAE Systems)
- název výrobce: FBARV
- pojmenování prototypu pro armádu: Future Beach Armoured Recovery Vehicle
- pojmenování vozidel v Britské armádě: Beach Armoured Recovery Vehicle, nebo BARV Hippo
- zkratka: FBARV, později BARV
- rok výroby: 2003
- vyrobeny: 4 kusy
Základní technické údaje
- osádka: 3 osoby (velitel, řidič, ženista)
- hmotnost pohotovostní: 50,8 Mg (50 long tons)
- délka korby: 7,4 m
- šířka: 3,37 m
- výška: 4,1 m
- světlá výška: 0,44 m
Pancéřování
- trup: neuvedeno
- tloušťka pancíře: neuvedeno
- tloušťka pancéřového skla: neuvedeno
Výzbroj:
- bez výzbroje, pouze osobní zbraně osádky, nebo vezené trhaviny
Pohonná jednotka
- motor, typ: MB 838 CaM-500
- motor, provedení: vícepalivový (dieselový), vzduchem chlazený
- uložení válců: 10 válců do V
- obsah: 37,4 dm3
- vrtání válce: 165 mm
- zdvih válce: 175 mm
- výkon: 610,5 kW (830 k) při 2200 obr./min.
Převodovka
- převody upraveny k získání větší tažné síly na úkor maximální rychlosti
- typ: ZF 4
Podvozek
- upravený podvozek tanku Leopad 1A5
- délka styku pásu s vozovkou: asi 4,24 m
- šíře pásu: asi 0,55 m
- měrný tlak: 106,89 kPa (odhad 1,09 kg/cm2)
Výkony
- tažná síla 75,9 kNm (56000 lbf)
- maximální rychlost: 64 km/h (40 mph)
- pracovní rychlost: až 32 km/h (20 mph)
- dojezd: až 600 km
- svah: neudán
- boční náklon: neudán
- příkop: asi 3,0 m
- překážka, stupeň: asi 1,15 m
- brod: 2,95 m (116")
Poznámka
Použité fotografie jsou převzaty z níže uvedených zdrojů a internetových stránek.
Zdroje
Michal Zdobinský: Přes Normandii po dnešek, A report 2004, č. 20, str. 20-21, ISSN 1211-801X
Michal Zdobinský: Přes Normandii po dnešek, A report 2005, str. 48-51, ISSN 1211-801X
autor neuveden: Hippo to the rescue, DLO news, 2006 June, Issue 45, pp. 26-27, ISSN neuvedeno
ČSN 011300 Zákonné měrové jednotky, Praha 1988
Svatopluk Černoch a kol.: Strojně technická příručka, 11. vydání, SNTL, Praha 1959, ISBN nemá
Internet
en.wikipedia.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Leopard_1
http://mainbattletanks.czweb.org/Tanky/Leop1A5.htm
http://www.answers.com/topic/barv
www.armorama.com
http://www.leopardmotor.com/
www.official-documents.gov.uk
www.panzer-modell.de
Vyprošťovací tank námořně výsadkových jednotek s jménem Hippo (Hroch)
- charakteristika: vyprošťovací tank specializovaný pro záchranné práce během desantních operací
- krátká historie:
Prototyp "Hrocha" vznikl v roce 2003 přestavbou německého tanku Leopard, podle požadavku britských námořních výsadkových jednotek. Práci provedla norská firma Hagglunds Moelv, která v té době patřila do nadnárodního uskupení Alvis Group (nyní BAE System).
- druh vozidla: vyprošťovací tank
- výrobce: norský Hagglunds Moelv (BAE Systems)
- název výrobce: FBARV
- pojmenování prototypu pro armádu: Future Beach Armoured Recovery Vehicle
- pojmenování vozidel v Britské armádě: Beach Armoured Recovery Vehicle, nebo BARV Hippo
- zkratka: FBARV, později BARV
- rok výroby: 2003
- vyrobeny: 4 kusy
Základní technické údaje
- osádka: 3 osoby (velitel, řidič, ženista)
- hmotnost pohotovostní: 50,8 Mg (50 long tons)
- délka korby: 7,4 m
- šířka: 3,37 m
- výška: 4,1 m
- světlá výška: 0,44 m
Pancéřování
- trup: neuvedeno
- tloušťka pancíře: neuvedeno
- tloušťka pancéřového skla: neuvedeno
Výzbroj:
- bez výzbroje, pouze osobní zbraně osádky, nebo vezené trhaviny
Pohonná jednotka
- motor, typ: MB 838 CaM-500
- motor, provedení: vícepalivový (dieselový), vzduchem chlazený
- uložení válců: 10 válců do V
- obsah: 37,4 dm3
- vrtání válce: 165 mm
- zdvih válce: 175 mm
- výkon: 610,5 kW (830 k) při 2200 obr./min.
Převodovka
- převody upraveny k získání větší tažné síly na úkor maximální rychlosti
- typ: ZF 4
Podvozek
- upravený podvozek tanku Leopad 1A5
- délka styku pásu s vozovkou: asi 4,24 m
- šíře pásu: asi 0,55 m
- měrný tlak: 106,89 kPa (odhad 1,09 kg/cm2)
Výkony
- tažná síla 75,9 kNm (56000 lbf)
- maximální rychlost: 64 km/h (40 mph)
- pracovní rychlost: až 32 km/h (20 mph)
- dojezd: až 600 km
- svah: neudán
- boční náklon: neudán
- příkop: asi 3,0 m
- překážka, stupeň: asi 1,15 m
- brod: 2,95 m (116")
Poznámka
Použité fotografie jsou převzaty z níže uvedených zdrojů a internetových stránek.
Zdroje
Michal Zdobinský: Přes Normandii po dnešek, A report 2004, č. 20, str. 20-21, ISSN 1211-801X
Michal Zdobinský: Přes Normandii po dnešek, A report 2005, str. 48-51, ISSN 1211-801X
autor neuveden: Hippo to the rescue, DLO news, 2006 June, Issue 45, pp. 26-27, ISSN neuvedeno
ČSN 011300 Zákonné měrové jednotky, Praha 1988
Svatopluk Černoch a kol.: Strojně technická příručka, 11. vydání, SNTL, Praha 1959, ISBN nemá
Internet
en.wikipedia.org
http://en.wikipedia.org/wiki/Leopard_1
http://mainbattletanks.czweb.org/Tanky/Leop1A5.htm
http://www.answers.com/topic/barv
www.armorama.com
http://www.leopardmotor.com/
www.official-documents.gov.uk
www.panzer-modell.de
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |