Main Menu
User Menu

Silvanskij I-220

Silvanskiy I-220

Сильванский И-220

     
Název:
Name:
Silvanskij I-220 (IS)
Originální název:
Original Name:
Сильванский И-220 ( ИС, истребитель Сильванского)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.08.1939 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.08.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (druhý prototyp nebyl dokončen)
První vzlet:
Maiden Flight:
24.09.1939 pojížděcí zkoušky
17.02.1940 lety do výšky 150 m
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1975 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2445 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,000 m
Délka:
Length:
6,630 m
Výška:
Height:
2,850 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
174,623 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-88A vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 809 kW (1 100 k) v h= 4 750 m.
Vrtule trojlistá kovová typu ZSMV-2 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm (pilou zmenšena na 2 800 m).
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
300 l v pěti interních nádržích a 2x 100 l v přídavných nádržích pod křídly.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
585 km/h v 4750 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,0 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10850 m
Dolet:
Range:
575 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
700 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón KP-20 nebo ŠVAK? ráže 20 mm v křídlech
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v kořenech křídel
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm mezi válci motoru.
Pumový náklad: 2x 25 - 50 kg pumy.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- Letoun vykonal pouze tři krátké vzlety v trvání několika minut a výška letu nepřekročila několik desítek metrů, takže všechny výkonové parametry letounu jsou pouze vypočteny.
- Tyto pukusy byly provedeny s motorem M-87A o výkonu 950 koní.
- Letoun byl údajně konstrukčně zcela nepovedený - velká hmotnost a posunuté těžiště, takovému ohodnocení odpovídají i zmíněné tři pokusy o let.
Zdroje:
Sources:
L+K č. 3 / 1996, Letadla 39–45, Silvanski I-220, Václav Němeček.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/i220is.html
www.aviarmor.net
https://base13.glasnet.ru/text/shavrov2/1-21.htm
https://macbion.narod.ru/nauka/fil7.htm
https://commi.narod.ru/txt/shavrov2/122.htm
archiv autora

Silvanskij I-220 -


URL : https://www.valka.cz/Silvanskij-I-220-t62656#224265Verze : 0
MOD
Na fotografiích je zachycen prototyp IS (Istrbitěla Silvanskovo)
fotografie pocházejí ze serveru https://www.airwar.ru/enc/fww2/i220is.html
Silvanskij I-220 -


Silvanskij I-220 -


URL : https://www.valka.cz/Silvanskij-I-220-t62656#224266Verze : 0
MOD