Název: Name: | M48A2 Patton | |
Originální název: Original Name: | M48A2 Patton | |
Kategorie: Category: | hlavní bojový tank | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1955-DD.MM.195R ALCO Products Inc., Schenectady DD.12.1955-DD.MM.195R Chrysler Corp., Newark | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1955-DD.MM.1959 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2328 M48A2/M48A2C | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1955 T48E2 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 47627 kg | |
Délka s kanónem dopředu: Length with Gun Forward: | 8682 mm | |
Délka korby: Hull Length: | 6871 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 3632 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 3089 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 419 mm | |
Šířka pásu: Track Width: | 711 mm | |
Měrný tlak: Ground Pressure: | 0.08 MPa | |
Pancéřování: Armour: | Korba: - přední horní: 110 mm, sklon 60° - přední spodní: 61-102 mm, sklon 53° - boční přední: 76 mm, sklon 0° - boční zadní: 51 mm, sklon 0° - zadní horní: 25 mm, sklon 30° - zadní spodní: 30-41 mm, sklon 30°-60° - horní: 57 mm, sklon 90° - spodní: 25-38 mm, sklon 90° Věž: - štít děla: 114 mm, sklon 30° - přední: 178 mm, sklon 0° - boční: 76 mm, sklon 0° - zadní: 51 mm, sklon 0° - horní: 25 mm, sklon 90° | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | Continental AVI-1790-8, dvanáctiválec s přímým vstřikováním paliva | |
Výkon: Power: | 604 kW při 2800 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | CD-850-5, 2 rychlosti vpřed, 1 vzad | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 48 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 257-402 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2.59 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0.91 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1.02 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | kanon M41 ráže 90 mm (64 náb.) | |
Vedlejší: Secondary: | koaxiální kulomet M37 ráže 7,62 mm kulomet M2HB ráže 12,7 mm ve věžičce M1 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Hlavím rozdílem proti M48A1 motor s vstřikováním paliva místo karburátorů. Touto změnou výrazně vzrostl dojezd tanku. Během výroby došlo k výměně problémového stereoskopického zaměřovače M13A1 za koincidenční M17C. Takto vybavené tanky dostaly označení M48A2C. V 70. letech Německo přezbrojilo 600 ks svých tanků kanonem ráže 105 mm. tyto tanky jsou označeny jako M48A2GA2. | |
Zdroje: Sources: | Hunnicutt, R. P. Patton: A History of the American Main Battle Tank. Presidio Press, Novato 1984. ISBN: 0-89141-230-1. Zaloga, Steven J. The M47 & M48 Patton Tanks, Osprey Vanguard 29. Osprey Publishing, London 1980. ISBN: 0-85045-466-2. |
URL : https://www.valka.cz/M48A2-Patton-t62460#223796Verze : 1
Exemplář z muzea v Saumuru.
![]()
(© Radek Havelka)

(© Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/M48A2-Patton-t62460#158169Verze : 0
Elvis
MOD
Tank M48A2C ("černá 723") ve zbarvení 3. Kompanie od Panzerlehrbataillon 94 (3. rota Tankového instrukčního praporu 94), který byl dislokován v posádce Munster do roku 1992, kdy byl rozpuštěn. Od roku 1959 nakoupil Bundeswehr celkem 1492 tanků tohoto typu. Vozidlo se nachází ve sbírkách Panzermuseum Munster (fotografie ©Radek Havelka, léto 2009).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()













URL : https://www.valka.cz/M48A2-Patton-t62460#370016Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Ve sbírkách Panzermuseum Munster se nachází rovněž věžový trenažér k tanku M48A2C (fotografie ©Radek Havelka, léto 2009).
![]()
![]()
![]()
![]()





URL : https://www.valka.cz/M48A2-Patton-t62460#370017Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
kromě výše uvedeného stroje se v Munsteru nachází i tento M48A2GA2
![]()


URL : https://www.valka.cz/M48A2-Patton-t62460#403308Verze : 0
Admin
MOD
M48A2C, Korejský válečný památník, FiBe © 2018
URL : https://www.valka.cz/M48A2-Patton-t62460#612075Verze : 0
FiBe
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.