Gloster Goldfinch

     
Název:
Name:
Gloster Goldfinch Gloster Goldfinch
Originální název:
Original Name:
Gloster Goldfinch
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.MM.1927 Gloster Aircraft Co. Ltd., Cheltenham /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1927-DD.MM.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1927
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
933 kg 2058 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1468 kg 3236 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m 30 ft
Délka:
Length:
6.78 m 22 ft 3 in
Výška:
Height:
3.2 m 10 ft 6 in
Plocha křídla:
Wing Area:
25.46 m2 274 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Jupiter VIIF o výkonu 335 kW s turbosmychadlem
dvoulistá vrtule
Bristol Jupiter VIIF, supercharged, power 450 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
276.8 km/h v 3048 m 172 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
16 min do 6096 m 16 min to 20000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8217 m 26960 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
plánován 2x 7,7mm kulomet Vickers 2x .303 Vickers machine gun (planned)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Goldfinch byl objednán v lednu 1926 jako celokovová verze Gamecocka, ale v původní podobě měl prototyp také části trupu dřevěné. Po počátečních zkouškách byl prototyp předělán na celokovový, prodloužen a dostal přepracované ocasní plochy. K pohonu sloužil hvězdicový devítiválec Bristol Jupiter VIIF o výkonu 450 hp s turbokompresorem a měl nést standardní výzbroj dvou Vickersů. Goldfinch měl výborné parametry, ale nakonec soutěž o výrobní kontrakt podle specifikací F.9/26 prohrál s Bristolem Bulldog. -
Zdroje:
Sources:
avia.russian.ee
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww1/goldfinch.html
users.skynet.be

Gloster Goldfinch -


URL : https://www.valka.cz/Gloster-Goldfinch-t62293#223567 Verze : 0
Gloster Goldfinch


Gloster Goldfinch byl jednomotorový jednomístný výškový dvojplošný stíhač, druhé celokovové letadlo, vytvořené konstruktérem Henry Follandem. Byl postaven jediný kus, do sériové výroby se nedostal.


Vývoj
V lednu 1926 zadalo Ministerstvo letectví na základě specifikací F.9/26 firmě Gloster Aircraft úkol vytvořit celokovovou verzi jejich typu Gamecock, použitelnou pro roli výškového stíhače, proto byl požadován motor s turbodmychadlem. Výsledkem byl typ Goldfinch, jednomístný dvojplošník s nestejným rozpětím a nápadným stupněním křídel. Vzhledem k zadání nepřekvapí,že nové letadlo bylo nápadně podobné typu Gamecock, především typu Gamecock II. Vzhledem k použití motoru s turbodmychadlem byl trup před pilotní kabinou prodloužen. Ocas také byl poněkud odlišný, stabilizační plocha měla zaoblené rohy a svislá ocasní plocha byla velmi široká v tětivě a nízká.


I když byl postaven jediný kus, vznikly postupně dvě dost odlišné verze. Nejprve stroj dostal celokovová křídla, ale trup letadla byl smíšené konstrukce - kov a dřevo. Obě křídla i trup byla pokryta plátnem. Později, aby byly dodrženy požadavky specifikace, byl trup přestavěn na celokovový nahrazením všech dřevěných části kovovými, přičemž současně byl prodloužen a nově potažen. Přestavba také přinesla upravenou kýlovku s užší, vyšší směrovkou s jednodušším celkovým obrysem. Po celou dobu prací byl Goldfinch poháněn přeplňovaným motorem Bristolem Jupiter VIIF o výkonu 450 k s (335 kW ), pohánějícím dvoulistou vrtuli s pevným stoupáním o průměru 9 stop (2,74 m). Výzbroj tvořily dva synchronizované kulometyVickers Mk. I. 7.7 mm


Goldfinch poprvé vzlétl v květnu 1927, a v prosinci byl předán na základnu RAF Martlesham Heath za účelem zkoušek, které prokázaly značnou rychlost a stoupavost a všeobecně dobrou ovladatelnost, ačkoli jeho chování při vývrtce bylo shledáno nevyhovujícím. Přesto Gloster stroj přihlásil do soutěže podle specifikací F.9/26 pro Ministerstvo letectví na celokovový denní i noční stíhač.Goldfinch ale nevyhověl požadavku nosnosti a na zásobu paliva, což vedlo k jeho poměrně rychlému vyřazení ze soutěže. Konečným vítězem se tak stal konkurenční typ Bristol Bulldog. Jediný postavený Goldfinch byl v Martlesham Heath používán jako testovací až do října 1928.


prameny:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gloster_Goldfinch
http://www.airwar.ru/enc/fww1/goldfinch.html
www.airwar.ru
www.aviastar.org
Gloster Goldfinch - pramen - http://www.airwar.ru/image/idop/fww1/goldfinch/goldfinch-1.gif

pramen - www.airwar.ru
URL : https://www.valka.cz/Gloster-Goldfinch-t62293#400924 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více