Název: Name: | Martin RB-57D | |
Originální název: Original Name: | Martin RB-57D | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1955-DD.MM.1956 Glenn L. Martin Aircraft Co., Middle River, Maryland | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1955-DD.MM.1956 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 (53-3963/3982) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.11.1955 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 12372 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 20450 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 24528 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 32.31 m | |
Délka: Length: | 19.96 m | |
Výška: Height: | 4.52 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 139.82 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney J57-P-9 o tahu 44,48 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 10372 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | ? km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 772.3 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 18197 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2507.4 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Knaack, Marcelle Size: Post-World War II bombers, 1945-1973. Office of Air Force History 1988. ISBN 0-16-002260-6 Anderton, David A: Martin B-57 Night Intruders & General Dynamics RB-57F. Aircraft in Profile, Vol.14, Windsor, Profile Publications, 1974. ISBN 0-85383-023-1 Mikesh, Robert C. Martin B-57 Canberra. The Complete Record. Atglen, Schiffer Publishing, 1995. ISBN 0-88740-661-0 Mesko, Jim: B-57 Canberra in Action. Squadron/Signal Publications, Carrolton 1986. ISBN 0-89747-184-9 Ransom, Stephen, Fairclough, Robert: English Electric Aircraft and their Predecessors. Putnam, London 1987. ISBN 0-85177-806-2 Mason, Francis K.: The British Bomber Since 1914. Putnam, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 http://joebaugher.com/usaf_bombers/b57_6.html www.nationalmuseum.af.mil http://www.americancombatplanes.com/b57_1.html http://www.airwar.ru/enc/spy/rb57.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Martin RB-57D Canberra |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Martin-RB-57D-Canberra-t61749#487290Verze : 0
Aubi
MOD
Martin RB-57D Canberra
Průzkumná varianta R-57D vznikla jako přechodné řešení do doby než se do operační služby dostaly špionážní U-2, které byly určeny k misím nad SSSR a Čínou. První operační letouny RB-57D obdržela 4025. strategická průzkumná peruť (podřízená byla 4080. strategickému průzkumnému křídlu). Ta podnikla v rozmezí let 1956-1959 řadu špionážních misí nad komunistickými zeměmi (a to někdy dokonce i ve dne). Letouny operovaly z Japonska nebo Aljašky. Do průzkumných operací nad Čínou se zapojily taktéž RB-57D v barvách tchajwanského letectva. V roce 1963 byly čtyři RB-57D amerických vzdušných sil přestavěny na verzi RB-57F.
Letoun vycházel z bombardovací verze B-57B, nejmarkantnějším rozdílem oproti "béčku" bylo zvětšené rozpětí křídla a použití výkonnějších motorů J57-P-9. Větší křídlo se také stalo hlavní komplikací této verze. Jeho problémy s pevností si v roce 1963 vyžádaly uzemnění všech používaných letadel RB-57D. V roce 1966 bylo několik RB-57D zgenerálkováno a přestavěno na "rušící" variantu EB-57D.
RB-57D byly vyrobeny ve čtyřech odlišných "sériích":
RB-57D (Model 294) - 6 letounů s dvěma kamerami K-38 a dvěma kamerami KC-1, bez možnosti doplňovat palivo za letu, jednomístný
RB-57D (Model 744) - 7 letounů s výbavou stejnou jako Model 294, avšak s možností tankovat palivo za letu
RB-57D-1 (Model 796) - 6 dvoumístných letadel s vybavením pro plnění radiotechnického průzkumu, s možností tankovat palivo za letu
RB-57D-2 (Model 796) - 1 jednomístný letoun vybavený radarem s bočním vyzařováním AN/APQ-56, s možností doplňovat palivo za letu
Zdroje
Průzkumná varianta R-57D vznikla jako přechodné řešení do doby než se do operační služby dostaly špionážní U-2, které byly určeny k misím nad SSSR a Čínou. První operační letouny RB-57D obdržela 4025. strategická průzkumná peruť (podřízená byla 4080. strategickému průzkumnému křídlu). Ta podnikla v rozmezí let 1956-1959 řadu špionážních misí nad komunistickými zeměmi (a to někdy dokonce i ve dne). Letouny operovaly z Japonska nebo Aljašky. Do průzkumných operací nad Čínou se zapojily taktéž RB-57D v barvách tchajwanského letectva. V roce 1963 byly čtyři RB-57D amerických vzdušných sil přestavěny na verzi RB-57F.
Letoun vycházel z bombardovací verze B-57B, nejmarkantnějším rozdílem oproti "béčku" bylo zvětšené rozpětí křídla a použití výkonnějších motorů J57-P-9. Větší křídlo se také stalo hlavní komplikací této verze. Jeho problémy s pevností si v roce 1963 vyžádaly uzemnění všech používaných letadel RB-57D. V roce 1966 bylo několik RB-57D zgenerálkováno a přestavěno na "rušící" variantu EB-57D.
RB-57D byly vyrobeny ve čtyřech odlišných "sériích":
RB-57D (Model 294) - 6 letounů s dvěma kamerami K-38 a dvěma kamerami KC-1, bez možnosti doplňovat palivo za letu, jednomístný
RB-57D (Model 744) - 7 letounů s výbavou stejnou jako Model 294, avšak s možností tankovat palivo za letu
RB-57D-1 (Model 796) - 6 dvoumístných letadel s vybavením pro plnění radiotechnického průzkumu, s možností tankovat palivo za letu
RB-57D-2 (Model 796) - 1 jednomístný letoun vybavený radarem s bočním vyzařováním AN/APQ-56, s možností doplňovat palivo za letu
Zdroje
1) Mesko, J.: B-57 in Action, Squadron-Signal, 1986
2) Anderton, D.A.: Martin B-57 Night Intruder and General Dynamics RB-57F, Profile Publications, 1972
3) The Glenn L. Martin Maryland Aviation Museum
4) USAF Fact Sheets: Martin RB-57D Canberra
URL : https://www.valka.cz/Martin-RB-57D-Canberra-t61749#226772Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Reklama
RB-57D také sbíraly data z amerických jaderných pokusů. Zde je jeden letoun zachycený během testu Juniper, který byl součástí operace Hardtack, červenec 1958.
(USAF)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Martin-RB-57D-Canberra-t61749#226777Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.