Příjmení: Surname: | von Banfield | |
Jméno: Given Name: | Gottfried Freiherr | |
Jméno v originále: Original Name: | Gottfried Freiherr von Banfield | |
Fotografie či obrázek: Photograph or Picture: | ![]() | |
Hodnost: Rank: | Kapitán řadové lodi | |
Akademický či vědecký titul: Academic or Scientific Title: | - | |
Šlechtický titul: Hereditary Title: | svobodný pán | |
Datum, místo narození: Date and Place of Birth: | 06.02.1890 Castel Nuovo (Boka Kotorska) / | |
Datum, místo úmrtí: Date and Place of Decease: | 23.09.1986 Terst | |
Nejvýznamnější funkce: (maximálně tři) Most Important Appointments: (up to three) | - velitel námořní-letecké základny v Terstu v První světové válce | |
Jiné významné skutečnosti: (maximálně tři) Other Notable Facts: (up to three) | - nejúspěšnější Rakousko-Uherský námořní letec v První světové válce s 9 sestřelenými letadly a balony, dalších 11 má nepotvrzených - držiteľ Rytierského kríža Vojenského rádu Márie Terézie | |
Související články: Related Articles: | | |
Zdroje: Sources: | CHANT, Christopher: Austro-Hungarian Aces of World War 1, Osprey Publishing 2002, ISBN 1-84176-376-4 Museum Collins Barracks, Ireland, Dublin en.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#347221Verze : 0
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#655804Verze : 1
Jirka Cooper
MOD
Linienschiffsleutnant Gottfried Freiherr von Banfield
* 06. 02. 1890, Castel Nuovo
+ 23. 09. 1986, Terst
- Rakousko-uherské námořní stíhací eso s 9 sestřely a 11 nepotvrzenými sestřely.
- Pilot K. u. K. Seefliegerkorps
- Nejúspěšnější rakousko-uherský námořní letec v první světové válce, přezdívalo se mu "Orel Terstu".
Gottfried von Banfield se narodil v roce 1890 v Castel Nuovo v tehdejší Boce Kotorské. Jeho rodina pocházela z Irska, matka byla dcerou barona z Mumb Mühlheimu. Absolvoval vojenskou školu v St. Pölten a v 15 letech začíná studovat námořní akademii v Fiume (dnes Rijeka). Dne 17. června 1909 úspěšně složil důstojnické zkoušky. V roce 1912 je povýšen na Fregattenleutnant. V létě stejného roku absolvoval pilotní výcvik v letecké škole ve Wiener Neustadt a obdržel leteckou licenci, stejně jako jeho starší bratr, který se již stal známým letcem. Na podzim s několika piloty z rakousko-uherského námořnictva byl vybrán do pilotní školy při firmě Donnet-Leveque ve Francii. Zde jako učitel létání sloužil námořní poručík Jean-Louis Conneau, který vyhrál mnoho leteckých závodů pod pseudonymem Beaumont. Poté na námořní základně Pola, na ostrově Svatá Kateřina byl přeškolen na hydroplány. Po nouzovém přistání v roce 1913 měl zlomenou pravou nohu. Do služby se vrací až začátkem 1. světové války.
Na začátku první světové války byl přidělen na bitevní loď SMS Zrínyi, aby pilotoval dvoumístný hydroplán Lohner E.21. Zúčastnil se první letecké akce proti Černé hoře. V následujícím období působil jako testovací pilot a instruktor na letišti námořní základny Pula na ostrově Svatá Kateřina. Po vstupu Italů do války byla vybudována námořní letecká základna pro hydroplány nedaleko Terstu. Tato námořní letecká základna byla pojmenována po svém veliteli Banfieldova základna a tak to bylo ponecháno až do konce války.
Svůj první letecký souboj vyhrál v měsíci červnu 1915, kdy sestřelil italský balon. Byl raněn v leteckém souboji v roce 1918.
Celkem sestřelil 9 letadel a balonů, dalších 11 má nepotvrzených (některé zdroje uvádí 15). Provedl více jak 400 bojových vzletů. Řadí se k nejúspěšnějším rakousko-uherským leteckým stíhací esům. Je nejlepší rakousko-uherský námořní letec. Za své válečné zásluhy mu byl udělen dne 17. srpna 1917 Vojenský Rytířský řád Marie Terezie. Byl i posledním žijícím rytířem tohoto řádu.
Po první světové válce připadlo město Terst Itálii. Gottfried von Banfield byl zde nějakou dobu vězněn. V roce 1920 emigroval do Anglie i s manželkou komtesou Marií Tripcovich z Terstu, kde získali britské občanství.
V roce 1922 se jim narodil syn Raphael Douglas, známější je jako skladatel pod jménem Raffaello de Banfield Tripcovich. V roce 1926 získal von Banfield italské občanství a vrátil se do Terstu, aby se stal ředitelem Diodato Tripcovich a společnosti Terst-Company, zabývající se námořní dopravou, kterou převzal od svého tchána. Stal se významným představitelem města Terst. Je nazýván "Náš Baron - El nostro Barone". V roce 1977 mu Francie uděluje Řád Čestné legie. Orel Terstu zemřel v Terstu v roce 1986, ve věku 96 let.
Prameny:
* 06. 02. 1890, Castel Nuovo
+ 23. 09. 1986, Terst
- Rakousko-uherské námořní stíhací eso s 9 sestřely a 11 nepotvrzenými sestřely.
- Pilot K. u. K. Seefliegerkorps
- Nejúspěšnější rakousko-uherský námořní letec v první světové válce, přezdívalo se mu "Orel Terstu".
Gottfried von Banfield se narodil v roce 1890 v Castel Nuovo v tehdejší Boce Kotorské. Jeho rodina pocházela z Irska, matka byla dcerou barona z Mumb Mühlheimu. Absolvoval vojenskou školu v St. Pölten a v 15 letech začíná studovat námořní akademii v Fiume (dnes Rijeka). Dne 17. června 1909 úspěšně složil důstojnické zkoušky. V roce 1912 je povýšen na Fregattenleutnant. V létě stejného roku absolvoval pilotní výcvik v letecké škole ve Wiener Neustadt a obdržel leteckou licenci, stejně jako jeho starší bratr, který se již stal známým letcem. Na podzim s několika piloty z rakousko-uherského námořnictva byl vybrán do pilotní školy při firmě Donnet-Leveque ve Francii. Zde jako učitel létání sloužil námořní poručík Jean-Louis Conneau, který vyhrál mnoho leteckých závodů pod pseudonymem Beaumont. Poté na námořní základně Pola, na ostrově Svatá Kateřina byl přeškolen na hydroplány. Po nouzovém přistání v roce 1913 měl zlomenou pravou nohu. Do služby se vrací až začátkem 1. světové války.
Na začátku první světové války byl přidělen na bitevní loď SMS Zrínyi, aby pilotoval dvoumístný hydroplán Lohner E.21. Zúčastnil se první letecké akce proti Černé hoře. V následujícím období působil jako testovací pilot a instruktor na letišti námořní základny Pula na ostrově Svatá Kateřina. Po vstupu Italů do války byla vybudována námořní letecká základna pro hydroplány nedaleko Terstu. Tato námořní letecká základna byla pojmenována po svém veliteli Banfieldova základna a tak to bylo ponecháno až do konce války.
Svůj první letecký souboj vyhrál v měsíci červnu 1915, kdy sestřelil italský balon. Byl raněn v leteckém souboji v roce 1918.
Celkem sestřelil 9 letadel a balonů, dalších 11 má nepotvrzených (některé zdroje uvádí 15). Provedl více jak 400 bojových vzletů. Řadí se k nejúspěšnějším rakousko-uherským leteckým stíhací esům. Je nejlepší rakousko-uherský námořní letec. Za své válečné zásluhy mu byl udělen dne 17. srpna 1917 Vojenský Rytířský řád Marie Terezie. Byl i posledním žijícím rytířem tohoto řádu.
Po první světové válce připadlo město Terst Itálii. Gottfried von Banfield byl zde nějakou dobu vězněn. V roce 1920 emigroval do Anglie i s manželkou komtesou Marií Tripcovich z Terstu, kde získali britské občanství.
V roce 1922 se jim narodil syn Raphael Douglas, známější je jako skladatel pod jménem Raffaello de Banfield Tripcovich. V roce 1926 získal von Banfield italské občanství a vrátil se do Terstu, aby se stal ředitelem Diodato Tripcovich a společnosti Terst-Company, zabývající se námořní dopravou, kterou převzal od svého tchána. Stal se významným představitelem města Terst. Je nazýván "Náš Baron - El nostro Barone". V roce 1977 mu Francie uděluje Řád Čestné legie. Orel Terstu zemřel v Terstu v roce 1986, ve věku 96 let.
Prameny:
CHANT, Christopher: Austro-Hungarian Aces of World War 1, Osprey Publishing 2002, ISBN 1-84176-376-4
Museum Collins Barracks, Ireland, Dublin
www.theaerodrome.com
en.wikipedia.org
foto: https://www.kuk-kriegsmarine.at/banfield.htm
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#314090Verze : 5
Linienschiffsleutnant Gottfried von Banfield
Seznam vítězství:
Poznámky:
1. Pozorovatel Seekdt H Strobl
2. Ve spolupráci s Godwin Brumowski
3. Ve spolupráci s Seekdt Franz Pichl & Ferrucio Maria Vio (A-46)
4. Ve spolupráci s Franz Puchl (A-24)
Zdroje:
www.theaerodrome.com
Christopher Chant, Austro-Hungarian Aces of World War 1, Osprey Publishing 2002, ISBN 1-84176-376-4
Seznam vítězství:
Pořadí | Datum sestřelu / Čas | Jednotka | Na letounu | Nepřítel | Místo sestřelu |
1. | 27. 06. 1915 | Námořní základna Terst | Lohner T (L-47) (1 | pozorovací balón | Villa Vicentina |
Pravděpodobně sestřelil | 01. 09. 1915 | Námořní základna Terst | Lohner T (L-47) (1 | italský létací člun | východně od Grado |
Pravděpodobně sestřelil | 01. 09. 1915 | Námořní základna Terst | Lohner T (L-47) (1 | italský létací člun | přístav Grado |
Pravděpodobně sestřelil | 17. 04. 1916 / 16:15 | Námořní základna Terst | Lohner M (L-16) | hydroplán | Golametto |
Pravděpodobně sestřelil | 17. 04. 1916 / 17:15 | Námořní základna Terst | Lohner M (L-16) | hydroplán | Golametto |
2. | 23. 06. 1916 | Námořní základna Terst | Lohner M (L-16) | FBA | Terst |
3. | 24. 06. 1916 | Námořní základna Terst | Lohner M (L-16) | Macchi L.1 | záliv Terst |
4. | 01. 08. 1916 | Námořní základna Terst | Lohner M (L-16) | Caproni Ca.I | Volosca |
5. | 06. 08.1916 | Námořní základna Terst | Lohner M (L-16) | Caproni Ca.1 | severovýchodně Sistiana |
6. | 15. 08. 1916 | Námořní základna Terst | Lohner M (L-16) | FBA | Golametto |
7. | 15. 08. 1916 | Námořní základna Terst | Lohner M (L-16) | FBA | poblíž Miramare |
Pravděpodobně sestřelil | 13. 09. 1916 | Námořní základna Terst | Albatros FB (K-150) | průzkumný Nieuport | Miramare |
Pravděpodobně sestřelil | 13. 09. 1916 | Námořní základna Terst | Hansa-Brandenburg CC (A-12) | Farman | ústí řeky Sdobba |
Pravděpodobně sestřelil | 31. 10. 1916 / 14:50 | Námořní základna Terst | průzkumný Albatros (A-3) | Caproni | ústí řeky Sdobba |
8. | 03. 13. 1916 | Námořní základna Terst | Hansa-Brandenburg CC (A-12) (2 | Caproni Ca.1 | východně od Mavhinje |
9. | 31. 05. 1917 / 22:30 | Námořní základna Terst | Oeffag H (A-11) | hydroplán | ústí řeky Primero |
Pravděpodobně sestřelil | 04. 08. 1917 / 01:15 | Námořní základna Terst | Oeffag H (A-11) | Caproni | Salvore |
Pravděpodobně sestřelil | 02. 09. 1917 | Námořní základna Terst | Oeffag H (A-11) (3 | hydroplán | záliv Terst |
Pravděpodobně sestřelil | 21. 09. 1917 | Námořní základna Terst | Oeffag H (A-11) (3 | hydroplán | Golametto |
Pravděpodobně sestřelil | 23. 09. 1917 | Námořní základna Terst | Oeffag H (A-11) (4 | hydroplán | severovýchodně od Golametto |
Pořadí | Datum sestřelu / Čas | Jednotka | Na letounu | Nepřítel | Místo sestřelu |
Poznámky:
1. Pozorovatel Seekdt H Strobl
2. Ve spolupráci s Godwin Brumowski
3. Ve spolupráci s Seekdt Franz Pichl & Ferrucio Maria Vio (A-46)
4. Ve spolupráci s Franz Puchl (A-24)
Zdroje:
www.theaerodrome.com
Christopher Chant, Austro-Hungarian Aces of World War 1, Osprey Publishing 2002, ISBN 1-84176-376-4
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#316719Verze : 0
Fotografie převzaty ze serverů www.filokartie.com a www.kuk-kriegsmarine.at.
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#222352Verze : 0
Dovolím si vložit obrázek tohoto statečného pilota v tak zvané bílé uniformě. Není to sice moc kvalitní fotografie, ale na druhou stranu tyto obrázky v tak zvané bílé uniformě jsou vzácné. Na uniformě se pěkně vyjímá Železný kříž I. třídy 1914. Na hrudi má řádovou sponu. I zde je zajímavé, že obsahuje jen to nejlepší a nejvzácnější z řádu , které obdržel. Obrázek je před udělením MMTO.
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#324078Verze : 0
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Lohner |
Typ letounu | Lohner L |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Banfield, Gottfried von |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L 16 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Hydroavion Lohner L 16, Terst, léto 1916. Jde o osobní stroj Linienschiffsleutnanta (kapitán) Gottfrieda Freiher von Banfield, nejúspěšnějšího rakousko-uherského námořního letce. L 16 byl speciálně pro Banfielda přestavěn firmou Albatros na jednomístný stíhací obranný člun "Abwehrflugzeuge". Letoun byl vybaven motorem Hiero o výkonu 140 ks a pevným vzduchem chlazeným kulometem Schwarzlose s perforovaným pláštěm původně vodního chladiče. Šlo o nejúspěšnější Banfieldův stroj - dosáhl na něm 6 potvrzených a 3 nepotvrzených sestřelů. Letoun létal v barvě materiálu s výjimkou červeno-bílých-červených pruhů na křídlech a ocasních plochách. Na křídlech výsostné označení typu "B", bez černých lemů a a bílých podkladových čtverců, v 6 pozicích (horní křídlo z obou stran, spodní pouze zespodu). Erb na SOP je zlatě lemovaný a stínovaný. Kříž na přídi se při bočním pohledu jeví jako asymetrický; je dokonale souměrný při čelním pohledu.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/470529
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#470530Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Fokker |
Typ letounu | Fokker E.III |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Banfield, Gottfried von |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A6 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 21.09.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Rakousko-uherské námořnictvo disponovalo celkem šesti Fokkery E.III (čísel A4-A9). S tímto A6 byl vyfotografován G. Banfield, když přilétl na návštěvu k Flik 42. Stroj je kamuflován světle šedozelenou barvou (Methuen 30 C8).
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/398844
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#398845Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Oeffag |
Typ letounu | Oeffag H |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | |
Pilot | Banfield, Gottfried von |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | L 11 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Hydroavion Oeffag type H, námořní základna Terst, léto 1917. Na letounu létal nejúspěšnější rakousko-uherský námořní pilot Gottfried von Banfield, který na něm dosáhl 1 potvrzeného a 4 nepotvrzených sestřelů. Letoun létal původně v barvě materiálu, avšak později byl na Banfiledův rozkaz opatřen modrým nátěrem (barva Methuen 23C7), takže stroj byl pak znám jako "Blaue Vogel". Příčné červeno-bílo-červené pruhy nesla pouze směrovka a výškovka. Původně černé označení A 11 bylo přetřeno bílou barvou. Na křídlech byly železné kříže typu "B" s tenkým černým lemem bez bílého podkladu rozmístěné v šesti pozicích (na horním křídle z obou stran, na spodním křídle pouze zespodu).
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/470537
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#470538Verze : 0
Rad
MOD
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | - |
Typ letounu | |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | |
Pilot | Banfield, Gottfried von |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | A.24 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 14.06.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Hansa-Brandenburg CC A.24, námořní základna Terst, léto 1917. Tento letoun používal mezi květnem a červencem 1917 Gottfried von Banfield, nejúspěšnější rakousko-uherský námořní pilot. Banfield na něm dosáhl jednoho nepotvrzeného sestřelu. Letoun byl poháněn motorem Hiero o výkonu 200 ks a byl vyzbrojen vzduchem chlazeným kulometem Schwarzlose s perforovaným pláštěm vodního chladiče. Stroj létal v barvě materiálu, pouze VOP a SOP byly opatřeny červeno-bílo-červenými příčnými pruhy. Železné kříže v bílých čtvercích se nacházely na horním křídle shora, spodním křídle zespodu a na bocích trupu.
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/470542
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#470543Verze : 0
Rad
MOD
Linked from : https://www.valka.cz/topic/postview/385885
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#423460Verze : 0
Aubi
MOD
seznam vyznamenani zminen zde: https://www.valka.cz/topic/view/82474#308985
URL : https://www.valka.cz/Banfield-Gottfried-von-t61735#575800Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.