Název: Name: | Albatros B.I | |
Originální název: Original Name: | Albatros B.I | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1913-DD.MM.191R Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin / DD.MM.191R-DD.MM.191R Oesterreichisch-Ungarische Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Wien / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1913-DD.MM.191R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1913 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 747 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1080 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,48 m | |
Délka: Length: | 8,57 m | |
Výška: Height: | 3,15 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 43 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mercedes D.I o výkonu 74 kW/100 k nebo Mercedes D.II o výkonu 88 kW/120 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 110 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 100 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 800 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2400 m | |
Dolet: Range: | 650 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. https://de.wikipedia.org/wiki/Albatros_B_I |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#222268Verze : 0
Michal Rak
MOD
Albatros B.I bol zalietaný ešte pred začiatkom 1. svetovej vojny v roku 1913. Bolo to jednoplošné dvojmiestne prieskumné lietadlo výzorovo podobné ako British Royal Aircraft Factory B.E.2. Oproti nemu však bol o niečo pomalší, ale aj o tri roky starší. Usporiadanie zodpovedalo dobe vzniku, s pozoravateľom na prednom sedadle a s pilotom na zadnom sedadle. Lietadlo nedisponovalo žiadnou výzbrojou. Lietadlo poháňal motor Mercedes D.I (o výkone 74,5 kW) alebo neskôr 82kW silný motor Benz Bz.II. Uvedené motory síce značne obmedzovali výhľad vpred, ale boli obľúbené pre svoju výnimočnú spoľahlivosť. Ako prieskumné lietadlá boli používané v prvý rok vojny. Vyrobená bola aj plaváková verzia.
zdroj:
https://avia.russian.ee/air/germany/albatros_b.php
https://www.earlyaviator.com/archive1.htm#list
zdroj:
https://avia.russian.ee/air/germany/albatros_b.php
https://www.earlyaviator.com/archive1.htm#list
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#232706Verze : 0
Zdroj: https://avia.russian.ee/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#228459Verze : 0
.
Albatros B.I rakousko-uherského letectva. Na stroji 22.30 dosáhl svých prvních tří sestřelů Kurt Gruber, pozdější stíhací eso s 11 sestřely na kontě. Svá vítězství získal v období duben až červen 1916 na východní frontě u Flik 1. Stroj celý v barvě materiálu, na obrázku kreslen bez výzbroje.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros B.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Gruber, Kurt |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 22.30 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 1 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR jaro 1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros B.I rakousko-uherského letectva. Na stroji 22.30 dosáhl svých prvních tří sestřelů Kurt Gruber, pozdější stíhací eso s 11 sestřely na kontě. Svá vítězství získal v období duben až červen 1916 na východní frontě u Flik 1. Stroj celý v barvě materiálu, na obrázku kreslen bez výzbroje.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#413843Verze : 0
Rad
MOD
.
Tento Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.29 létal na podzim 1916 na ruské frontě u Flik 1. Dne 13.6. 1915 na něm dosáhl svých prvních dvou sestřelů budoucí nejúspěšnější letec české národnosti v rakousko-uherském letectvu Hptm. (kpt.) Otto Jindra (celkem 9 sestřelů). Jindra toho dne letěl jako pozorovatel s pilotem Zgsf. (čet.) Maxem Libanem (celkem 4 sestřely). Podle tehdejší praxe byly sestřely započítány oběma. Letoun nenesl žádnou pevnou výzbroj, posádka byla ozbrojena jen osobními zbraněmi a karabinou. Letoun celý v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros B.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Jindra, Otto |
Výrobní číslo | 22.29 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 1 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR podzim 1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.29 létal na podzim 1916 na ruské frontě u Flik 1. Dne 13.6. 1915 na něm dosáhl svých prvních dvou sestřelů budoucí nejúspěšnější letec české národnosti v rakousko-uherském letectvu Hptm. (kpt.) Otto Jindra (celkem 9 sestřelů). Jindra toho dne letěl jako pozorovatel s pilotem Zgsf. (čet.) Maxem Libanem (celkem 4 sestřely). Podle tehdejší praxe byly sestřely započítány oběma. Letoun nenesl žádnou pevnou výzbroj, posádka byla ozbrojena jen osobními zbraněmi a karabinou. Letoun celý v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427230Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.01 létal na podzim 1915 na ruské frontě u Flik 1. Stroj operoval z letiště Zastawna. Se strojem létal Hptm. Otto Jindra (eso - 9 sestřelů). Letoun nese improvizovanou polní úpravu uchycení kulometu Schwarzlose v prostoru pozorovatele. Letoun celý v barvě materiálu, zcela nestandardně nenese trupové kříže.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros B.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Jindra, Otto |
Výrobní číslo | 22.01 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 1 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1915 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros B.I (Ph) rakousko-uherského letectva, výrobního čísla 22.01 létal na podzim 1915 na ruské frontě u Flik 1. Stroj operoval z letiště Zastawna. Se strojem létal Hptm. Otto Jindra (eso - 9 sestřelů). Letoun nese improvizovanou polní úpravu uchycení kulometu Schwarzlose v prostoru pozorovatele. Letoun celý v barvě materiálu, zcela nestandardně nenese trupové kříže.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427233Verze : 0
Rad
MOD
.
Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.15 sloužil u Flik 1 na východní frontě. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů). Stroj celý v barvě materiálu, výzbroj tvoří kulomet Schwarzlose v prostoru pozorovatele, upevněný na provizorní "polní" montáž.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros B.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Jindra, Otto |
Výrobní číslo | 22.15 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 1 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR 1915-1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.15 sloužil u Flik 1 na východní frontě. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů). Stroj celý v barvě materiálu, výzbroj tvoří kulomet Schwarzlose v prostoru pozorovatele, upevněný na provizorní "polní" montáž.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427283Verze : 0
Rad
MOD
.
Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.06 sloužil na podzim 1916 u Flik 1 na východní frontě. Startoval z letiště Bukovina. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů) a dne 27. 8. 1915 na jeho palubě dosáhl jako pozorovatel svého třetího sestřelu. Toho dne pilotoval Feldwebel Johann Mattl, pro kterého to bylo jeho jediné potvrzené vítězství (sestřel byl započítán oběma). Stroj celý v barvě materiálu, není známo zda výzbroj tvořil kulomet či jen ruční zbraně posádky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros B.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Jindra, Otto |
Výrobní číslo | 22.06 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 1 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR 1915-1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.06 sloužil na podzim 1916 u Flik 1 na východní frontě. Startoval z letiště Bukovina. Létal s ním Hptm. Otto Jindra (9 sestřelů) a dne 27. 8. 1915 na jeho palubě dosáhl jako pozorovatel svého třetího sestřelu. Toho dne pilotoval Feldwebel Johann Mattl, pro kterého to bylo jeho jediné potvrzené vítězství (sestřel byl započítán oběma). Stroj celý v barvě materiálu, není známo zda výzbroj tvořil kulomet či jen ruční zbraně posádky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427289Verze : 0
Rad
MOD
Slavný letoun, na němž dne 12. 4. 1916 posádka ve složení pilot Godwin Brumowski (budoucí nejúspěšnější rakousko-uherský stíhací pilot) a pozorovatel Otto Jindra (nejúspěšnější rakousko-uherský letec české národnosti) rozprášili pumami ruskou přehlídku v Chotině, které byli osobně přítomni car Mikuláš II. a generál Brusilov. Vzápětí museli čelit útoku čtyř ruských letounů typu Morane-Parasol (patrně typ L). V následujícím vzdušném boji byly ale dva ruské letouny sestřeleny a Rakušané unikli ke svým. Pro Brumowskiho to byla jeho první dvě potvrzená vítězství, pro Jindru již šlo o 6. a 7. sestřel.
Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.23, který na jaře roku 1916 operoval u Flik 1 na východní frontě. Otto Jindra na něm získal celkem 4 ze svých devíti sestřelů a první dvě vítězství na dobyl též G. Brumowski, budoucí nejúspěšnější rakousko-uherský pilot. Stroj je celý v barvě materiálu, výzbrojen již byl kulometem Schwarzlose na oběžném kruhu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros B.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Brumowski, Godwin |
Výrobní číslo | 22.23 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 1 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 12.04.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Rakousko-uherský Albatros B.I (Ph) výrobního čísla 22.23, který na jaře roku 1916 operoval u Flik 1 na východní frontě. Otto Jindra na něm získal celkem 4 ze svých devíti sestřelů a první dvě vítězství na dobyl též G. Brumowski, budoucí nejúspěšnější rakousko-uherský pilot. Stroj je celý v barvě materiálu, výzbrojen již byl kulometem Schwarzlose na oběžném kruhu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros B.I |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Brumowski, Godwin |
Výrobní číslo | 22.23 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 1 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 12.04.1916 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-B-I-t61705#427299Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.