Název: Name: | Martin-Baker M.B.2 | |
Originální název: Original Name: | Martin-Baker M.B.2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 Martin-Baker Aircraft Co. Ltd., Denham | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1938 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.08.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1678 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2512 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10.36 m | |
Délka: Length: | 10.52 m | |
Výška: Height: | 2.97 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 19.7 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 127.43 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Napier Dagger III vzduchem chlazený přeplňovaný čtyřiadvacetivýlec o vzletovém výkonu 541 kW při 3 500 ot/min a 592 kW při 4 000 ot/min v h= 1 520 m, krátkodobě 745,7 kW. Vrtule dvoulistá dřevěná | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 515 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 426.5 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11.2 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8839 m | |
Dolet: Range: | 885.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 8x kulomet Browning ráže 7,7 mm v křídlech (300 nábojů na zbraň) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | www.britishaircraft.co.uk http://en.wikipedia.org/wiki/Martin-Baker_MB_2 http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html |
URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#220690Verze : 1
Michal Rak
MOD
Historie: Letoun navrhli James Martin a Valentin H. Baker podle specifikace F.5/34, která požadovala výkoný stíhací letoun se vzduchem chlazeným motorem.
Jejich letoun měl trup z ocelových trubek potažených plátnem, hloubka trupu byla od přídě k ocasu téměř stejná, křídlo bylo celokovové. Podvozek byl pevný, v rozměrných kapotách. K pohonu byl vybrán čtyřiadvaceti válcový (válce do H) motor Napier Dagger III s výkonem 798 koní, který mohl být krátkodobě zvýšen až na 1000 koní. Celý stroj byl navržen tak, aby jeho výrobu zvládli i méně kvalifikovaní pracovníci. Vývoj nejprve platila firma ze svého, teprve v červnu 1939 stroj koupilo Ministerstvo letectví.
Letoun (P9594) poprvé vzlétl 3. srpna 1938, za jeho kniplem seděl jeden z tvůrců stroje, Captain V. H. Baker. Letoun vykazoval i přes pevný podvozek dobré výkony a jeho konstrukce zaručovala rychlou výrobu a snadnou údržbu. Vyskytli se však problémy s letovými vlastnostmi a stíhačka se i obtížně pilotovala. Bylo provedeno několik úprav, ale vzhledem k faktu, že již běžela sériová výroba letounů Hurricane a Spitfire, byl vývoj zastaven.
Letoun zůstal u firmy Martin-Baker, která ho vlastnila ještě v prosinci 1941.
Prameny:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
www.britishaircraft.co.uk
http://www.martin-baker.com/history_mb2.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
www.jaapteeuwen.com
Jejich letoun měl trup z ocelových trubek potažených plátnem, hloubka trupu byla od přídě k ocasu téměř stejná, křídlo bylo celokovové. Podvozek byl pevný, v rozměrných kapotách. K pohonu byl vybrán čtyřiadvaceti válcový (válce do H) motor Napier Dagger III s výkonem 798 koní, který mohl být krátkodobě zvýšen až na 1000 koní. Celý stroj byl navržen tak, aby jeho výrobu zvládli i méně kvalifikovaní pracovníci. Vývoj nejprve platila firma ze svého, teprve v červnu 1939 stroj koupilo Ministerstvo letectví.
Letoun (P9594) poprvé vzlétl 3. srpna 1938, za jeho kniplem seděl jeden z tvůrců stroje, Captain V. H. Baker. Letoun vykazoval i přes pevný podvozek dobré výkony a jeho konstrukce zaručovala rychlou výrobu a snadnou údržbu. Vyskytli se však problémy s letovými vlastnostmi a stíhačka se i obtížně pilotovala. Bylo provedeno několik úprav, ale vzhledem k faktu, že již běžela sériová výroba letounů Hurricane a Spitfire, byl vývoj zastaven.
Letoun zůstal u firmy Martin-Baker, která ho vlastnila ještě v prosinci 1941.
Prameny:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
www.britishaircraft.co.uk
http://www.martin-baker.com/history_mb2.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
www.jaapteeuwen.com
URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#220693Verze : 0
Michal Rak
MOD
Prototyp nejprve létal s kormidlem bez pevné kýlovky. Vyskytly se však problémy se směrovou stabilitou a kormidlo bylo přepracováno.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#220696Verze : 0
Michal Rak
MOD
Prototyp s upravenou SOP.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#220698Verze : 0
Michal Rak
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fww2/mb2.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Martin-Baker M.B.2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Martin-Baker M.B.2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Martin-Baker M.B.2 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Martin-Baker-M-B-2-t61252#538776Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.