Main Menu
User Menu

Vickers Jockey

     
Název:
Name:
Vickers Type 151 Jockey
Originální název:
Original Name:
Vickers Type 151 Jockey
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1930 Vickers-Armstrongs (Aircraft) Ltd., Weybridge
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1930
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1025 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1434 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.91 m
Délka:
Length:
7.01 m
Výška:
Height:
2.51 m
Plocha křídla:
Wing Area:
13.94 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Jupiter VIIF o výkonu 395 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350.8 km/h v 3048 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.4 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.8 min do 3048 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9449 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
( )
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Andrews, C.F., Morgan, E.B. Vickers Aircraft since 1908. London:Putnam, 1988. ISBN 0 85177 815 1.
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
www.britishaircraft.co.uk
https://avia.russian.ee/air/england/vickers_151.php
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Jockey-t60773#218858Verze : 0
MOD
Historie: Letoun vznikl podle specifikace F.20/27, která požadovala letoun pro boj s pronikajícími nepřátelskými bombardéry.
Konstruktéři firmy Vickers Rex Pierson a J. Bewsher navrhli celokovový letoun, přičemž přední část letounu byla potažena plechem a ocasní část plátnem. K pohonu byl zvolen motor Bristol Mercury IIA s výkonem 480 koní, jehož celé lože bylo odklopitelné do strany.
Prototyp byl zalétán v dubnu 1930, ale byly problémy s pevností konstrukce. Žádné úpravy ke zlepšení nevedly a lednu 1932 byla záď letounu překonstruována a byl instalován motor Jupiter VIIF. Testy pokračovaly, ale v červnu 1932 se nepodařilo během zkoušek v Martlesham Heatu vybrat plochou vývrtku. Nedošlo tak k dalším plánovaným úpravám a typ byl nakonec překonstruován do prototypu Type 279 Venom.


Prameny:
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
www.britishaircraft.co.uk
https://avia.russian.ee/air/england/vickers_151.php

Vickers Jockey - https://avia.russian.ee/air/england/vickers_151.php

https://avia.russian.ee/air/england/vickers_151.php
URL : https://www.valka.cz/Vickers-Jockey-t60773#218859Verze : 0
MOD