Název: Name: | Junkers Ju 88 D-1 | |
Originální název: Original Name: | Junkers Ju 88 D-1 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1944 Junkers Flugzeug- und Motorenwerke AG, Dessau / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 374 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 8480 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11490 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 13460 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 20,08 m | |
Délka: Length: | 14,36 m | |
Výška: Height: | 5,07 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 54,7 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Jumo 211 J-1 - vidlicový - počet válců: 12 - maximální výkon: 1037 kW (1410 PS) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 680 l + další palivové nádrže v pumovnici | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 484 km/h v 4800 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 5000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5,417 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8600 m | |
Dolet: Range: | 2950 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 5000 km | |
Výzbroj: Armament: | obranná výzbroj: 3x MG 15 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tento letoun byl vyráběn na základě bombardéru Ju 88 A-4. Umrüst-Bausätze: Ju 88 D-1/Trop - tovární úprava pro bojiště v tropech, úpravy byly natolik zásadní, že vedly k výrobě verze Ju 88 D-5. Pumové závěsníky byly odstraněny, stejně tak i brzdící mříže z křídel. Do spodní části trupu byly instalovány 2 - 3 fotokamery: Rb.50/30 a Rb.20/30. | |
Zdroje: Sources: | Martin C. Windrow, Junkers Ju 88A, Aircraft Profile No.29, 1967, No ISBN LuftArchiv.de. Junkers Ju 88 http://base13.glasnet.ru/wol/ju/88-3.htm#8 koapp.narod.ru http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ju88b.html http://users.swing.be/avions/engins2/1122.html http://de.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_88 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-D-1-t60460#217999Verze : 0
Vláďa
MOD
.
Tento letoun, patřící Magyar király Honvéd Légierö (Maďarskému královskému vojenskému letectvu), operoval v květnu 1943 z letiště Charkov-Osnava. Na původní kamufláž, sestávající na horních a bočních plochách z lomených polí barev RLM 70 (černozelená) a RLM 71 (tmavá zelená), byla na horních a částečně bočních plochách doplněna nástřikem pískovou barvou s množstvím tmavě zelených skvrn. Spodní plochy zůstaly světle modré (RLM 65)
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Junkers |
Typ letounu | Junkers Ju 88 D-1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | F 905 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.05.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento letoun, patřící Magyar király Honvéd Légierö (Maďarskému královskému vojenskému letectvu), operoval v květnu 1943 z letiště Charkov-Osnava. Na původní kamufláž, sestávající na horních a bočních plochách z lomených polí barev RLM 70 (černozelená) a RLM 71 (tmavá zelená), byla na horních a částečně bočních plochách doplněna nástřikem pískovou barvou s množstvím tmavě zelených skvrn. Spodní plochy zůstaly světle modré (RLM 65)
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-D-1-t60460#401609Verze : 0
Rad
MOD
Fotografie
zdroj uveden výše
zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-D-1-t60460#218001Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek Ju-88 D-1
Zdroj uveden výše
Zdroj uveden výše
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-D-1-t60460#218000Verze : 0
Vláďa
MOD
URL : https://www.valka.cz/Junkers-Ju-88-D-1-t60460#685748Verze : 0
Admin
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.