Main Menu
User Menu

Supermarine S.6

     
Název:
Name:
Supermarine S.6
Originální název:
Original Name:
Supermarine S.6
Kategorie:
Category:
jiná kategorie
Výrobce:
Producer:
DD.02.1929-DD.MM.1929 Supermarine Aviation Works (Vickers) Ltd., Woolston /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1929-DD.MM.1929
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2028 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2618 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9.140 m
Délka:
Length:
8.180 m
Výška:
Height:
3.730 m
Plocha křídla:
Wing Area:
13.47 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
194,36 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Rolls-Royce R, kapalinou chlazený, přeplňovaný dvanáctiválec s válci do V, výkon 1 417 kW při 2 900 ot/min.
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
482 l paliva
45,5 l oleje
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
572.3 km/h v 61 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Supermarine S.6 byl rychlostním speciálem pastaveným pro prestižní závod plovákových letadel - Schneider Trophy roku 1929.
Zdroje:
Sources:
C. F. Andrews and E. B. Morgan, Supermarine Aircraft since 1914, 2nd edition. London, Putnam, 1987, ISBN: 0-85177-800-3
Profile Publications, The Supermarine S4-S6B, Number 39
https://www.airwar.ru/enc/law1/sups6.html
https://en.wikipedia.org/wiki/Supermarine_S.6
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-S-6-t60349#391743Verze : 0
MOD
Stručná historie:


V roce 1929 R. Mitchell připravoval svůj "racer" na Schneider Trophy, který se konal v anglickém Spitheadu. Letoun byl oproti předchozímu typu Supermarine S.5 celkově zvětšen, do trupu byl nainstalován vysokovýkonný dvanáctiválec firmy Rolls-Royce typ R, což byl překonstruovaný a prodloužený motor Kestrel. Dalším rozdílem, oproti S.5, bylo použití celokovového křídla.
Oba postavené letouny byly úspěšné, letoun č. N247, pilotovaný F/Lt H. R. D. Waghornem, zvítězil v 11. ročníku Schneiderova poháru rychlostí 525,8 km/h a v září 1929 s tímto strojem ustanovil světový rychlostní rekord pro hydroplány S/Ldr A. H. Orlebar, když dosáhl rychlosti 572,3 km/h.


Zdroj:
Profile Publications, The Supermarine S4-S6B, Number 39, Profile publications Ltd., Leatherhead, Surrey, England, No ISBN
https://www.airwar.ru/enc/law1/sups6.html
archiv autora

Supermarine S.6 -


Supermarine S.6 -


Supermarine S.6 -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-S-6-t60349#391750Verze : 1
MOD
commons.wikimedia.org

Supermarine S.6 - Solent Sky museum, Southampton.

Solent Sky museum, Southampton.
Supermarine S.6 -


Supermarine S.6 -


Supermarine S.6 -


Supermarine S.6 -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-S-6-t60349#538037Verze : 0
MOD