Název: Name: | 57mm samohybný kanón T48 | |
Originální název: Original Name: | 57-mm Gun Motor Carriage T48 | |
Kategorie: Category: | samohybný kanón | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1942-DD.05.1943 Diamond T Motor Car Co., Chicago | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1942-DD.05.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 962 (z toho 281 prestavaných na M3A1) | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1942 (prestavba realizovaná v testovacom stredisku Aberdeen Proving Ground) | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 8618 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6417 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2159 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2134 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 284 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | White 160AX (šesťvalcový, radový, štvortaktný benzínový motor) | |
Výkon: Power: | 108.1 kW při 3000 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Spicer 3461 (stály záber, 4 rýchlosti vpred, 1 vzad) | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 72 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | 40 km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 322 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0.3 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 0.81 m | |
Výzbroj: Armament: | ||
Hlavní: Main: | 57mm kanón M1 na lafete T5 (99 nábojov, M70) - námer: -5° - +15° - odmer: 27.5° vpravo a 27.5° vlevo | |
Vedlejší: Secondary: | osobní zbraně obsluhy | |
Uživatelské státy: User States: | (ako SU-57) | |
Poznámka: Note: | Podvozok: polopásový transportér M3 a M3A1 SNL: G-102 | |
Zdroje: Sources: | Catalogue of standart ordnance items, second editions 1944, vol. 1 Tank and Automotive; Office of the Chief of Ordnance Technical Division, Washington D.C.; 1 june 1945 TM 9-710 Basic Half-Track Vehicles (White, Autocar, and Diamond T). Washington, DC: War Department, 23 February 1944 |
URL : https://www.valka.cz/T48-t59844#468469Verze : 1
buko1
MOD
57mm Gun Motor Carriage T48
Je oficiálním označením samohybného kanónu na podvozku M3A1. Vozidlo bylo za 2. světové války dodáváno spojencům na základě smluv o půjčce a pronájmu. První stroje vznikly přestavbou polopásových M3A1 v prosinci 1942, celkem bylo vyrobeno 962 samohybných kanonů T48.
Na vozidlech byl umístěn kanón M1, což je v podstatě britský kanón s prodlouženou hlavní 6 pounder Mark V, umístěný na lafetě Mount T5. Dělo s maximálním dostřelem kolem 4600 metrů bylo při přepravě přidržováno podpěrou umístěnou na předku korby. Z důvodu přepravy byl prostor kabiny řidiče dělený pro umístění hlavně kanonu. Osádku tvořilo 5 mužů: velitel vozidla, řidič, pomocník řidiče, nabíječ, střelec.
Přestože byl T48 původně určen pro Velkou Británii, ta obdržela pouze 30 kusů, 650 šlo do SSSR. Jeden byl přidělen americkým jednotkám v zámoří a zbývajících 281 bylo v Chester Tank Depot přestavěno zpět na halftracky M3A1.
Pancéřování:
Dělostřelecký štít: sklon 26°, tloušťka 15,9 mm
Čelní pančíř: sklon 25°, tloušťka 13,0 mm
Boky korby: sklon 0°, tloušťka 6,4 mm
Záď korby: sklon 0°, tloušťka 6,4 mm
Je oficiálním označením samohybného kanónu na podvozku M3A1. Vozidlo bylo za 2. světové války dodáváno spojencům na základě smluv o půjčce a pronájmu. První stroje vznikly přestavbou polopásových M3A1 v prosinci 1942, celkem bylo vyrobeno 962 samohybných kanonů T48.
Na vozidlech byl umístěn kanón M1, což je v podstatě britský kanón s prodlouženou hlavní 6 pounder Mark V, umístěný na lafetě Mount T5. Dělo s maximálním dostřelem kolem 4600 metrů bylo při přepravě přidržováno podpěrou umístěnou na předku korby. Z důvodu přepravy byl prostor kabiny řidiče dělený pro umístění hlavně kanonu. Osádku tvořilo 5 mužů: velitel vozidla, řidič, pomocník řidiče, nabíječ, střelec.
Přestože byl T48 původně určen pro Velkou Británii, ta obdržela pouze 30 kusů, 650 šlo do SSSR. Jeden byl přidělen americkým jednotkám v zámoří a zbývajících 281 bylo v Chester Tank Depot přestavěno zpět na halftracky M3A1.
Pancéřování:
Dělostřelecký štít: sklon 26°, tloušťka 15,9 mm
Čelní pančíř: sklon 25°, tloušťka 13,0 mm
Boky korby: sklon 0°, tloušťka 6,4 mm
Záď korby: sklon 0°, tloušťka 6,4 mm
Zdroj: TM 9-710 Basic Half-Track Vehicles (White, Autocar, and Diamond T). Washington, DC: War Department, 23 February 1944
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/T48-t59844#215612Verze : 2
V rámci Lend Lease bolo 650 kusov 57mm samohybného kanóna T48 dodaných do ZSSR, kde boli zaradené do výzbroje ako SU-57. Od februára 1944 boli tieto vozidlá zaradené najmä k samohybným delostreleckým brigádam (14., 16., 19., a 22.). Bojovo boli nasadené na Ukrajine, v Rumunsku a tiež pri oslobodzovaní Československa.
Zdroj:
SU-57 zo 4. motocyklového pluku (6. tanková armáda) , Bukurešť, august 1944
Zdroj:
www.armchairgeneral.com
http://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=927
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Typ stroje | T48 |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
SU-57 zo 4. motocyklového pluku (6. tanková armáda) , Bukurešť, august 1944
URL : https://www.valka.cz/T48-t59844#421907Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.