Main Menu
User Menu

Messerschmitt Me 209

přehled verzí

Messerschmitt Me 209 - přehled verzí


Messerschmitt Me 209 V-1 Werk-Nr.1185 D-INJR
dokunčen VI.1938, 1. 8. 1938 první vzlet, neuspokojivé letové vlastnosti


Messerschmitt Me 209 V-2 Werk-Nr.1186 D-IWAH
8. 2. 1939 první vzlet, 4. 4. 1939 zrušen díky havárii, zůstaly špatné letové vlastnosti


Messerschmitt Me 209 V-3 Werk-Nr.1187 D-IVFP
V. 1939 první vzlet, intenzivně testovánn


Messerschmitt Me 209 V-4 Werk-Nr.1188 D-IRND (CE+BW)
12. 5. 1939 první vzlet,, ozbrojený prototyp, mnoho úprav oproti předcházejícím prototypům, zvětšeono rozpětí a SOP, sloty a klapky v křídlech. Výkony byly nižší než u Me-109 F - projekt ukončen.


Messerschmitt Me 209 II
v rámci hledání následovníka Me 109 byl obnoven ukončený vývoj této řady.


Messerschmitt Me 209 V-5
motor Daimler Benz DB 601 G, instalace výzbroje - plánovaná výroba jako Me 209 A-1


Messerschmitt Me 209 V-6
motor Junkers Jumo 213 E silnější výzbroj - plánovaná výroba měla být označena Me 209 A-2


Messerschmitt Me 209 H
projekt výškového stíhače, motor DB 603 U přeplňován turbokompresorem, testován prototyp Bf 109 V55


Pozn.
Messerschmitt Me 209 V-1 byl upraven a vybaven prototypem motoru DB 601 ARJ o max. výkonu 1 550 koní (po dobu jedné minuty až 2 300 koní), tento letoun se stal 26. dubna 1939 držitelm rychlostního rekordu pro vrtulová letadla. Rekord měl hodnotu 755,138 km/h a vydržel 30 let! Německá propaganda toho využila a ohlásila, že držitelem rekordu je Bf 109 R.
URL : https://www.valka.cz/Messerschmitt-Me-209-t59756#215325Verze : 0
MOD