Název: Name: | Aviatik D.I (Lo) série 115 | |
Originální název: Original Name: | Aviatik D.I (Lo) Serie 115 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1917-DD.MM.1918 Jacob Lohner & Co., Wien / | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1917-DD.MM.1918 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 88 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 668 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 798 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,00 m | |
Délka: Length: | ? m | |
Výška: Height: | 2,50 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,70 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,87 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2 x kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | ZAHÁLKA, Jan, Aviatik D.I & D.II, JaPo, 2002 |
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Lo-serie-115-t59725#215226Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.earlyaviator.com.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Lo-serie-115-t59725#215232Verze : 0
Reklama
.
Aviatik-Berg D.I s. č. 115.32, Flik 60J, červenec 1918, letiště Feltre. Na tomto stroji od května 1918 létal velitel Fliku Oberleutnant Frank Linke-Crawford. Dosáhl na něm 7 ověřených sestřelů, čímž se tento stroj stal nejúspěšnějším exemplářem tohoto typu. Bohužel však tyto letouny trpěly strukturálními problémy. Ty také zapříčinily Linke-Crawfordovu smrt, když se letounu 30. 7. 1918 uprostřed souboje zbortila horní nosná plocha a bezbranný zmrzačený stroj pak sestřelily italské Hanrioty od 81. squadriglie. Letoun byl vyroben u firmy Lohner a nese jeden ze dvou vzorů kamuflážních schémat této firmy. Horní a boční plochy kryje kamufláž typu lozenge, tvořená pravidelnými šestiúhelníky barev pruská modrá, kaštanově hnědá, tmavá fialová, lila, ultramarínová modrá, okrová. Spodní plochy křídel a VOP zůstaly patrně v barvě materiálu. Pruh za kabinou je znakem jednotky, vedou se však spory, zda tento pruh byl černý nebo červený. Písmeno L bylo osobním znakem Linke-Crawforda.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Lohner |
Typ letounu | Aviatik (Berg) D.I (Lo) série 115 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Linke-Crawford, Frank |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 115.32 |
Taktické označení / imatrikulace | L |
Jméno stroje | - |
Jednotka | FliK 60 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 30.07.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Aviatik-Berg D.I s. č. 115.32, Flik 60J, červenec 1918, letiště Feltre. Na tomto stroji od května 1918 létal velitel Fliku Oberleutnant Frank Linke-Crawford. Dosáhl na něm 7 ověřených sestřelů, čímž se tento stroj stal nejúspěšnějším exemplářem tohoto typu. Bohužel však tyto letouny trpěly strukturálními problémy. Ty také zapříčinily Linke-Crawfordovu smrt, když se letounu 30. 7. 1918 uprostřed souboje zbortila horní nosná plocha a bezbranný zmrzačený stroj pak sestřelily italské Hanrioty od 81. squadriglie. Letoun byl vyroben u firmy Lohner a nese jeden ze dvou vzorů kamuflážních schémat této firmy. Horní a boční plochy kryje kamufláž typu lozenge, tvořená pravidelnými šestiúhelníky barev pruská modrá, kaštanově hnědá, tmavá fialová, lila, ultramarínová modrá, okrová. Spodní plochy křídel a VOP zůstaly patrně v barvě materiálu. Pruh za kabinou je znakem jednotky, vedou se však spory, zda tento pruh byl černý nebo červený. Písmeno L bylo osobním znakem Linke-Crawforda.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Lo-serie-115-t59725#569142Verze : 2
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.