Main Menu
User Menu
Reklama

Aviatik (Berg) D.I (Lo) série 115

     
Název:
Name:
Aviatik D.I (Lo) série 115
Originální název:
Original Name:
Aviatik D.I (Lo) Serie 115
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.12.1917-DD.MM.1918 Jacob Lohner & Co., Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1917-DD.MM.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
88
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
668 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
798 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,00 m
Délka:
Length:
? m
Výška:
Height:
2,50 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,70 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
185 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,87 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2 x kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
ZAHÁLKA, Jan, Aviatik D.I & D.II, JaPo, 2002
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Lo-serie-115-t59725#215226Verze : 0
Fotografie převzata ze serveru www.earlyaviator.com.
Aviatik (Berg) D.I (Lo) série 115 -


URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Lo-serie-115-t59725#215232Verze : 0
.
Aviatik (Berg) D.I (Lo) série 115 - Aviatik-Berg D.I s. č. 115.32, Flik 60J, červenec 1918, letiště Feltre. Na tomto stroji od května 1918 létal velitel Fliku Oberleutnant Frank Linke-Crawford. Dosáhl na něm 7 ověřených sestřelů, čímž se tento stroj stal nejúspěšnějším exemplářem tohoto typu. Bohužel však tyto letouny trpěly strukturálními problémy. Ty také zapříčinily Linke-Crawfordovu smrt, když se letounu 30. 7. 1918 uprostřed souboje zbortila horní nosná plocha a bezbranný zmrzačený stroj pak sestřelily italské Hanrioty od 81. squadriglie. Letoun byl vyroben u firmy Lohner a nese jeden ze dvou vzorů kamuflážních schémat této firmy. Horní a boční plochy kryje kamufláž typu lozenge, tvořená pravidelnými šestiúhelníky barev pruská modrá, kaštanově hnědá, tmavá fialová, lila, ultramarínová modrá, okrová.  Spodní plochy křídel a VOP zůstaly patrně v barvě materiálu. Pruh za kabinou je znakem jednotky, vedou se však spory, zda tento pruh byl černý nebo červený. Písmeno L bylo osobním znakem Linke-Crawforda.

Aviatik-Berg D.I s. č. 115.32, Flik 60J, červenec 1918, letiště Feltre. Na tomto stroji od května 1918 létal velitel Fliku Oberleutnant Frank Linke-Crawford. Dosáhl na něm 7 ověřených sestřelů, čímž se tento stroj stal nejúspěšnějším exemplářem tohoto typu. Bohužel však tyto letouny trpěly strukturálními problémy. Ty také zapříčinily Linke-Crawfordovu smrt, když se letounu 30. 7. 1918 uprostřed souboje zbortila horní nosná plocha a bezbranný zmrzačený stroj pak sestřelily italské Hanrioty od 81. squadriglie. Letoun byl vyroben u firmy Lohner a nese jeden ze dvou vzorů kamuflážních schémat této firmy. Horní a boční plochy kryje kamufláž typu lozenge, tvořená pravidelnými šestiúhelníky barev pruská modrá, kaštanově hnědá, tmavá fialová, lila, ultramarínová modrá, okrová. Spodní plochy křídel a VOP zůstaly patrně v barvě materiálu. Pruh za kabinou je znakem jednotky, vedou se však spory, zda tento pruh byl černý nebo červený. Písmeno L bylo osobním znakem Linke-Crawforda.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-D-I-Lo-serie-115-t59725#569142Verze : 2
MOD