Název: Name: | Hanriot HD.1 | |
Originální název: Original Name: | Hanriot HD.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1916-DD.MM.191R Aéroplanes Hanriot & Cie., Boulogne-Billancourt / DD.11.1917-DD.MM.1923 SA Nieuport-Macchi, Varese / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1916-DD.MM.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 433 Hanriot 991 Macchi | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 410 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 610 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,70 m | |
Délka: Length: | 5,84 m | |
Výška: Height: | 2,55 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Le Rhône 9Jb, rotační, vzduchem chlazený devítiválec o výkonu 88 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 110 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 184 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6300 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Vickers ráže 7,7 mm | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Alegi, Gregory. Hanriot HD.1/HD.2, Windsock Datafile No.92. Albatros Productions, Berkhamsted 2002. ISBN 1-902207-47-5. Bruce, J. M. The Hanriot HD 1, Profile No.109. Profile Publications, Leatherhead 1966. |
URL : https://www.valka.cz/Hanriot-HD-1-t59463#214206Verze : 0
Hanriot HD.1, 1. escadrille de chasse belgického letectva, květen 1918. Pilotem letounu bylo belgické eso Willy Coppens - specialista na ničení pozorovacích balónů. Než byl těžce zraněn (následná amputace nohy), sestřelil Coppens celkem 34 německých balónů a tři nepřátelské letouny. Za hrdinství v boji si vysloužil šlechtický titul de Houthulst.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Hanriot |
Typ letounu | Hanriot HD.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Coppens, Willi |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | H-D 24 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.05.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Hanriot-HD-1-t59463#486688Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Reklama
.
Hanriot HD. 1, na němž měl létat u 9. letky Jan Olieslagers, slavné belgické eso. Letoun byl vyfotografován již po příměří v listopadu 1918. Stroj nese klasickou francouzskou pětibarevnou kamufláž (černá, tmavá a světlá zelená, hnědá, okrová), zelenobílé doplňky patřily 9. stíhací letce. Motiv z kýlovky se opakoval i na VOP. Občas bývá s těmito doplňky kreslen i vyklenutý hřbet trupu, nesoucí opěrku hlavy. To však nelze ani potvrdit, ani vyvrátit - lakované plátno se na fotografii velmi leskne. Směrovka byla při fotografování pootočená, takž nelze vyčíst evidenční číslo. Bílý bodlák je znak původně 1. letky, z níž v březnu 1918 vznikla 9. letka.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Hanriot |
Typ letounu | Hanriot HD.1 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Olieslagers, Jan |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.11.1918 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Hanriot HD. 1, na němž měl létat u 9. letky Jan Olieslagers, slavné belgické eso. Letoun byl vyfotografován již po příměří v listopadu 1918. Stroj nese klasickou francouzskou pětibarevnou kamufláž (černá, tmavá a světlá zelená, hnědá, okrová), zelenobílé doplňky patřily 9. stíhací letce. Motiv z kýlovky se opakoval i na VOP. Občas bývá s těmito doplňky kreslen i vyklenutý hřbet trupu, nesoucí opěrku hlavy. To však nelze ani potvrdit, ani vyvrátit - lakované plátno se na fotografii velmi leskne. Směrovka byla při fotografování pootočená, takž nelze vyčíst evidenční číslo. Bílý bodlák je znak původně 1. letky, z níž v březnu 1918 vznikla 9. letka.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Hanriot-HD-1-t59463#589698Verze : 0
Rad
MOD
Zdroj: http://avia.russian.ee/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hanriot-HD-1-t59463#214214Verze : 0
Hanriot HD.1
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Hanriot-HD-1-t59463#347828Verze : 0
Reklama
Hanriot HD.1 (76/515) vyrobený v licenci firmou Macchi, na kterém létal u 76. stíhací eskadry VI. skupiny (76 Squadriglia Caccia, VI Gruppo) Flavio Torello Baracchini, italské eso s 21 sestřely, z nichž 13 získal na tomto typu.
Stroj je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
Zdroj: materiály muzea
vlastní foto
vlastní foto
Stroj je vystaven v muzeu historie vojenského letectva ve Vigna di Valle (Bracciano) u jezera Bracciano (Museo storico dell'Aeronautica Militare di Vigna di Valle).
Zdroj: materiály muzea
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Hanriot-HD-1-t59463#372155Verze : 0
MART.in
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.