Main Menu
User Menu

Fokker D.XVI

     
Název:
Name:
Fokker D.XVI
Originální název:
Original Name:
Fokker D.XVI
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek Fokker, Amsterdam /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
990 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1400 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,40 m
Délka:
Length:
7,20 m
Výška:
Height:
2,70 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Armstrong Siddeley Jaguar o výkonu 343 kW
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
330 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
640 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet FN-Browning ráže 7,92 mm
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
Čtyři D XVI s motory Gnome-Rhône Jupiter dodány Maďarsku.
Zdroje:
Sources:
Hegener, Henri. Fokker - The Man and his Aircraft. Harleyford Publications, Letchford 1961.
www.dutch-aviation.nl
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XVI-t59453#214182Verze : 0
Fokker D.XVI

Typ Fokker D.XVI vznikl podle zakázky vojenského letectva Nizozemí (LVA Luchtvaartafdeling), které potřebovalo nahradit obstarožní Fokkery D.VII. Nový letoun byl klasicky dvouplošník s nestejným rozpětím křídel, s trupem ze svařovaných kovových trubek a dřevěnými křídly, plátěným potahem trupu a překližkou na křídlech. Za pohonnou hednotku byl vybrán britský čtrnáctiválcový hvězdicový motor Armstrong Siddeley Jaguar, výzbroj tvořily dva pevné synchronizované kulomety.
Prototyp poprvé vzlétl v roce 1929, zkoušky proběhly bez problémů, proto byla objednána série 14 kusů, které se lišily přepracovaným podvozkem. Jeden z nich, určený pro předvádění letecké akrobacie, obdržel motor Bristol Mercury. Jeden vzorový kus se také dostal do Číny, čtyři stroje s motory Gnome-Rhone Jupiter zakoupilo Maďarsko.
V roce 1930 byl jeden D.XVI pokusně vybaven řadovým dvanáctiválcovým motorem Curtiss V-1570 Conqueror podle požadavku Koninklijk Nederlandslndisch Leger - Letectva Nizozemské Indie. Tato verze nebyla objednána, ale na jejím základě vznikl typ D.XVII s motorem Kestrel.

Zdroj:
https://www.airwar.ru/enc/fww1/fokd16.html
www.aviastar.org
URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XVI-t59453#246583Verze : 0
MOD
Zdroj: https://avia.russian.ee/
Fokker D.XVI -


URL : https://www.valka.cz/Fokker-D-XVI-t59453#214183Verze : 0