Main Menu
User Menu

Pz.Kpfw. IV Ausf. J

     
Název:
Name:
Pz.Kpfw. IV Ausf. J
Originální název:
Original Name:
Pz.Kpfw. IV Ausf. J
Kategorie:
Category:
střední tank
Výrobce:
Producer:
Vogtländische Maschinenfabrik AG, Plavno /
Nibelungenwerke, Sankt Valentin /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1944-DD.05.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
3160 (+260 podvozkov prevažne pre Sturmpanzer IV)

Vogtländische Maschinenfabrik AG ~180 (Fgst.Nr.~86394-86573)

Nibelungenwerke = ~2980 ks (+ 15 ks v 4/1945, + 28 ks vyrobené po vojne pre bulharskú armádu)
Fgst.Nr.~89531-90600
Fgst.Nr.91300-93250
Fgst.Nr.110001 - ~110415
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
25000 kg
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
7020 mm
Délka korby:
Hull Length:
? mm
Celková šířka:
Overall Width:
2880 mm
Celková výška:
Overall Height:
2680 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm
Šířka pásu:
Track Width:
400 mm
Měrný tlak:
Ground Pressure:
? MPa
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 80 mm
boky - 30 mm
zadok - 20 mm

Veža:
čelo - 50 mm
štít kanóna - 50 mm
boky a zadok - 30 mm
strop - 10 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 120 TRM (vodou chladený 12-valec objemu 11.867 cm3)
Výkon:
Power:
197.6 kW při 2600 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
ZF S.S.G. 76 (6+R)
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
38 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
20 km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
320 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
210 km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
30 °
Boční náklon:
Side Slope:
? °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,3 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,6 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,2 m
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
7,5 cm KwK 40 L/48
(87 nábojov)
Vedlejší:
Secondary:
2x guľomet MG 34 (3150 nábojov)
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
Pásy:
Kgs 61/400/120 (99 článkov v jednom páse)
Zdroje:
Sources:
Thomas L.Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzerkampfwagen IV - Grosstraktor to Panzerbefehlswagen IV, Panzer tracts No.4, rok vydania 1997, ISBN: 0-9648793-4-4
Walter J. Spielberger - Panzer IV & its Variants, vydavateľstvo Schiffer Publishing Ltd., rok vydania 1993, ISBN: 0-88740-515-0
Tom L. Jentz, Hilary L. Doyle - Panzerkamfwagen IV Ausf.G, H and J 1942-1945, Osprey Publishing Ltd., New Vanguard, rok vydania 2001, ISBN: 1-84176-183-4
Thomas L. Jentz, Hillary Louis Doyle - Panzer Tracts No.23 - Panzer Production from 1933 to 1945, dátum vydania 2011, no ISBN
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#458157Verze : 0
MOD
Niečo dobové...




URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#37714Verze : 0
MOD
...



Thoma schurzen


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#37717Verze : 0
MOD
...




URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#70444Verze : 0
PzKpfw. IV Ausf. J (Fgst.Nr.92833) tak jak se účastnil historické "rekonstrukce" bitvy o Ostravu na Letišti v Mošnově.


URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#108957Verze : 0
V múzeu SNP v Banskej Bystrici je jeden Pzkpfw. IV a tak isto som jeden videl ako pamätník bojov spolu s T-34/85 na Dukle cestou do Svidníka.




URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#156129Verze : 0
MOD
A všimli jste si někdo u té Panzer IV Ausf.J v muzeu SNP v Banské Bystrici podvozku? kamarád se Slovenska mě upozornil, ať se podívám (až tam někdy budu) na kladky podvozku. Je to velice zajímavé, ale tento typ jsem nikde neviděl.Řekl bych že se jedná o velkou raritu. Proti běžným německým je tento typ složený z plechových plátů a svařen. Připevněn je čtyřmi šrouby. Je to stejné u všech šesti kladek na tomto tanku. Pro úplnost dodám, že běžné sériové držáky byly odlitky. Pokud víte někdo více napište. Další zajímavostí Slovenských Panzer IV jsou bedny na blatníku v úrovni hlavy řidiče. Má je Dukelský i Bansko Bystrický stroj. V muzeu SNP je i černobílá dobová fotka kde ji projíždějící PzIV má. Otázkou je jestli je originál válečná (do roku 1945) nebo až poválečná. Snad jde u obou úprav o produkty "nouzových řešení" toho kterého opravárenského střediska.
Dolin




URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#178711Verze : 0
Ad. bedničky na blatníkoch : Podľa mňa je to naša povojnová úprava viď. snímky čs.PzKpfw.IV. Neviem, na žiadnom vojnovom snímku som ich nevidel.
Ad. držiaky podporných kladiek : Neviem, či to náhodou nieje muzeálna záležitosť.
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#178728Verze : 0
MOD
Ešte doplním nejaké zábery tanku z múzea SNP v Banskej Bystrici.
(fotil som ich v máji 2007 za dosť nevýhodných svetelných podmienok)








URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#225527Verze : 0
Přidávám další zajímavost ohledně tanku Panzer IV Ausf.J. Opět se jedná o podvozek. V korespondenci s mým kolegou z Bulharska se objevily fotografie Panzeru IV Ausf.J se "všemi" celoocelovými pojezdovými koly. Úvozovky proto, že vytažený stroj není kompletní a nedá se stoprocentně s určitostí potvrdit všech 8 pojezdů (resp.16). Ze všech šestnácti kol se bohužel dochovalo jen pár. na levé straně (z pohledu řidiče) čtyři kola (pozice 1,2,3 a 8), na pravé taktéž.
Tank je vytažen (v lednu 2008?) v Bulharsku, kde plnil / neplnil funkci palpostu (zakopán ve věžovém postavení) na hranicích.
Nedokážu odhadnout jde li o poválečnou dílenskou úpravu nebo opravu (po generálce - z posledních zdrojů) Bulharska či snad ještě válečný stroj (na vytažených jagpanzerech IV L/48 byli patrné znaky - trámové kříže).


Jedná se o raritu také tím, že tank má stejné netypické kladky jako stroj z Banské Bystrice nebo jagdpanzer IV ze Saumuru!!!


Forum Airgroup2000/lubo furi via Dolin








URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#244615Verze : 0
Panzer IV Ausf.J pozdní výrobní serie zničený 13.4.1945 u Hrušek.
Poslední výrobní bloky jéček měli vepředu na čele vany vystupující oka, kryty nad směrovými spojkami bez větracího otvoru. Dobře viditelné jsou tři držáky podpůrných kladek i když ta zůstala už jen jedna,....
kamufláž tříbarevná, podle mě je na čelním pancíři vpravo (z pohledu řidiče) vedle průzoru řidiče nějaké jméno tanku začínající na "S" a nalevo snad znak jednotky v tmavém obdélníku,.....



Dolin archiv
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#283768Verze : 0
Diskuse
No já v muzeu SNP (teda tuším, že to tam bylo,...) viděl jednu dost zašuměnou fotku jedné Pz-IV kde je taky ty bedýnky vidět. Foceny byla trošku shora a snad v nějakém údolí. Ale moc se mi to nevybavuje. Bylo tam napsané že je to dobový snímek (1944/45) tak proto mě to zajímalo. I když s popiskami ve Slovenských muzeích je to teda velice bídné!!! To vím z vlasní zkušenosti. Já se osobně taky přikláním k poválečné úpravě. Minimálně u těch plechových krabic.
Dolin
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#178729Verze : 0
Podle diskuse s fransouským kolegou se nejedná o muzeální úpravu kladek. Jde o "normální" sériovou výrobu. Bohužel jsem zatím nezjistil o jaký výrobní blok a závod se jedná. Jde o svařované držáky kladky. Stejný typ ná i Panzerjäger IV L/70 (Alkett) v Saumuru. Podle kolegy se jednalo o relativně běžnou verzi držáku podpůrné kladky na těchto typech panzerjagerů IV L/70 (Alkett) a L/70 (Vomag) ale ne na tancích (Pz IV). O teorii jak se na tank dostaly je možné diskutovat,...


Foto Bruno Gillard




URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#210400Verze : 0
Tento typ kladek jsem řešil s Thomasem Andersonem a ten mě napsal, že byl docela běžně používaný na mnoha vozidlech s podvozkem z Pz. IV. Jinak ty fotky z Bulharska jsou super. Někde jsem viděl takových fotek hromadu, holt nevím kde...
URL : https://www.valka.cz/Pz-Kpfw-IV-Ausf-J-t59413#291862Verze : 0